رییس دوسالانه پوستر ورشو به ایران می‌آید

3 آذر 1394 ساعت 15:50

نمایشگاه پوسترهای لخ مایفسکی رییس «دوسالانه بین‌المللی پوستر ورشو» از ۶ تا ۱۹ آذرماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا می‌شود.


به گزارش هنرنیوز؛ نمایشگاه و کارگاه تخصصی لخ مایفسکی طراح و هنرمند لهستانی به دعوت لادن رضایی و ایرج میرزاعلیخانی و با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سفارت جمهوری لهستان در ایران در موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

لخ مایفسکی پروفسور رشته‌ گرافیک در «آکادمی هنرهای زیبای ورشو» و رییس «دوسالانه‌ بین‌المللی پوستر ورشو» است. تخصص او در طراحی پوستر، طراحی کتاب و تصویرگری است. آثار او در نمایشگاه‌های اختصاصی و گروهی بسیاری در سراسر دنیا به نمایش درآمده و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است.

مجموعه‌ای از پوسترهای لخ مایفسکی از ۶ تا ۱۹ آذرماه ۱۳۹۴ در موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش درخواهد آمد. این مجموعه برشی مقطعی از آثار پوستر اوست.

او خود در مورد پوسترهایش گفته است: «من سعی می‌کنم تا از تبعیت و تقلید دوری کنم. ترجیح می‌دهم سبک خودم را داشته باشم که نتیجه‌ ادراکم از دنیا است.»

مراسم گشایش نمایشگاه «لخ مایفسکی» در روز جمعه ۶ آذرماه، ساعت ۴ بعدازظهر در موزه‌ امام علی(ع) برگزار خواهد شد و روز شنبه ۷ آذرماه، ساعت ۱۰ صبح لخ مایفسکی در نشستی به سخنرانی با موضوع پوستر خواهد پرداخت.

حضور علاقه‌مندان در این نشست آزاد است و می توانند به موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره‌ ۳۵ مراجعه کنند.


کد خبر: 85396

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcaiena.49nmo15kk4.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com