نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس به کار خود پایان داد

8 آبان 1396 ساعت 19:18

نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.


به گزارش هنرنیوز ، اختتامیه نخستین کنگره شعر کتابِ دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» عصر امروز (۸ آبان ماه) با حضور جمعی از شعرا، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی محقق حلی تهران برگزار شد.

پس از ارسال نزدیک به ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره در قالب‌های مختلف کلاسیک، نو، آزاد، نیمایی، سپید، مطروحه و... و داوری آثار، در بخش مطروحه میثم داودی از قم، فائزه زرافشان از یزد و داود کفعمی از استان اصفهان به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از سید احمد حسینی قم، سارا سادات باختر کاشان، محمد خادم اصفهان، میثم داودی از قم و حسام برزگران از تهران به عنوان برگزیده در بخش های مختلف این کنگره تقدیر شد.

گفتنی است، نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات علی خوش لفظ، با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس، کمک به رشد و اعتلای فرهنگ کتابخوانی عمومی به‌ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

یاد آوری می شود که کتاب نخستین کنگره شعر دفاع مقدس با محوریت «وقتی مهتاب گم شد» هم زمان با اختتامیه این کنگره در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه علامه حلی، رونمایی شد.

این کتاب با مقدمه‌ای از علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشرشده و مجموعه‌ای از آثار برگزیده شاعرانی از سراسر کشور با موضوع دفاع مقدس است.


کد خبر: 95539

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcaomno.49nme15kk4.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com