چند خبر کوتاه از تئاتر

آقاخانی در خرمشهر، مازندارنی‌ها در سنگلج

14 ارديبهشت 1395 ساعت 18:50

ایوب آقاخانی با «تکه‌های سنگین سرب» به جشنواره فتح خرمشهر می‌رود. تماشاخانه سنگلج نیز از یکشنبه ۱۹ اردیبهشت میزبان «گرگ دختر» از مازندران است.


به گزارش هنرنیوز؛در روزی که دبیرخانه جشنواره فتح خرمشهر از حضور ایوب آقاخانی با «تکه‌های سنگین سرب» خبر داد، تئاتر شهر نیز برنامه‌های این مجموعه در آخر هفته را اعلام کرده است.

تسنیم نوشت:نمایش «تکه‌های سنگین سرب» کاری ایوب آقاخانی در بخش میهمان نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر حضور پیدا می‌کند. نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی کاری از گروه تئاتر پوشه قرار است. این نمایش به روایت زندگی شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان یکی از صاحب‌نام‌ترین شهدای تاریخ جنگ تحمیلی ایران می‌پردازد. در نمایش «تکه‌های سنگین سرب» پیام دهکردی و عارفه لک ایفای نقش می‌کنند.


گروه «تئاتر اشتباهات» به عنوان اولین گروه شرکت کننده پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی دو نشست تخصصی دیگر را پیرامون تئاتر کمدی برگزار می‌کند. این گروه به سرپرستی میثم عبدی به عنوان اولین گروه شرکت‌کننده پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی دو نشست تخصصی دیگر را پیرامون تئاتر کمدی برگزار می‌کند.
«کارگاه تخصصی بداهه‌پردازی در کمدی» عنوان اولین نشست این هفته گروه تئاتر اشتباهات است که روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ با حضور محمدرضا خاکی مدرس و کارگردان تئاتر در تالار قشقایی برگزار می‌شود. عطا الله کوپال نویسنده، پژوهشگر و مدرس تئاتر نیز ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با موضوع « شناخت کمدی یونان با نگرشی ویژه به آثار آریستوفان» کارگاهی را با میزبانی گروه تئاتر اشتباهات برگزار می‌کند.

نمایش‌های «کمدی اتفاقات» و «کمدی استشمامات» به کارگردانی میثم عبدی عنوان دو اثر نمایشی گروه تئاتر اشتباهات هستند که این روزها در قالب اولین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی در این تالار روی صحنه رفته اند.
نمایش «کمدی اتفاقات» ساعت ۱۸ و «کمدی استشمامات» ساعت ۲۰ در تالار قشقایی به صحنه می‌رود.



نمایش «حساب پرداخت نمیشه» به کارگردانی کاوه مهدوی پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم اردیبهشت در دو نوبت به صحنه می‌رود. این نمایش نوشته داریو فو که این روزها به کارگردانی کاوه مهدوی در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه رفته است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اجرای اول این اثر نمایشی در تاریخهای یاد شده ساعت ۱۸:۱۵ و اجرای دوم ساعت ۲۰:۱۵ خواهد بود.
نمایش «گرگ دختر» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده از روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت تا دوشنبه ۱۷ خرداد در تماشاخانه سنگلج براى مخاطبان روى صحنه می‌رود. این نمایش یک کمدی - تراژدی عاشقانه با زمینه واقعی از سرزمین مازندران است که راوی عشق گرگ دختر(مینا) به پلنگ(مرد چوپان) است در حالی که گرگ دختر، عشاق سینه چاک دیگری نیز دارد که عاشقانه مینا و پلنگ را تحمل نمی‌کنند و ... .
در این نمایش محمدرضا آزاد فرد، مائده قدیری، یاسمن میرزایی، افشین غیاثی، پناه باقریان، احمد داودی، مصطفی کلاته، مجید رمضان‌نسب، زهره بختیاری، عرفان حق روستا، میلاد امینی، امیرحسین فتوره‌چی، رامین مراقی، سمیه صباغی، محبوبه محمدی، غزل صفرخانلو و نرگس زارع به ایفای نقش می‌پردازند.


کد خبر: 91254

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcayuno.49n6m15kk4.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com