گزارش هنرنیوز از نشست خبری جشنواره فیلم های موبایلی گزارش یک نگرانی؛

رامبد جوان: بحران کمبود آب، باید به مردم شک وارد کنیم

29 مهر 1393 ساعت 17:09

نشست خبری جشنواره فیلم های موبایلی گزارش یک نگرانی در فرهنگسرای رسانه با حضور «دبیر جشنواره» حامد رهنما، «دبیر هیات داوری» رامبد جوان و رییس این فرهنگسرا برگزار شد.


به گزارش هنرنیوز حامد رهنما «دبیر جشنواره» در نشست خبری جشنواره فیلم های موبایلی گزارش یک نگرانی در ابتدای این نشست گفت: اصولاً برای هر جشنواره‌ای دو نشست برگزار می‌شود اما متاسفانه به دلیل فرصت کم نمی‌توانستیم این رویه را انجام دهیم. ما نگرانی خود را از کمبود آب با مجموعه آب و فاضلاب تهران مطرح کردیم و پیش نهاد دادیم از فضای هنر استفاده کنند تا این آگاهی را در میان جامعه ایجاد کنند که مردم متوجه بحران کمبود آب باشند. ابتدا بنا داشتیم که این جشنواره فقط در سطح استان تهران برگزار شود اما با توجه به میزان تقاضا‌هایی که از شهرستان به دستمان رسید شاهد فیلم‌هایی از دیگر استان‌ها خواهیم بود.

مهلت ارسال آثار تا ۲۵ مهر ماه بود که به علت تقاضا‌های زیادی که وجود داشت یک روز دیگر تمدید شد. تا آخرین لحظه ۲۱۹ نفر ثبت نام داشتیم که ۲۰۸ نفر از آن‌ها به ثبت رسید. قبل از شروع جشنواره ما کارگاه‌های آموزشی موبایلی داشتیم که نحوه ساخت فیلم با موبایل آموزش داده می‌شد این آموزش‌ها در مدارس دانشگاه‌ها و فرهنگسرا‌ها صورت گرفت. بسیاری از دوستان آنقدر علاقه نشان دادند که تقاضا داشتند بخش عکس نیز به این دوره از جشنواره اضافه شود از آنجایی که دوستان تصمیم گیرنده بودند ترجیه دادند که در مرحله بعد این بخش یه جشنواره اضافه شود. امیدوارم ۲ آبان که اختتامیه این جشنواره است اختتامیه موضوع جشنواره که بحران کمبود آب است نباشد.

رامبد جوان نیز در ادامه گفت: باید به صورت درستی برای مردم حساسیت ایجاد کنیم که آنها متوجه این جشنواره و موضوع آن بشوند. اهمیت برگزاری این جشنواره بسیار بالا است اگر نگاهی به نفرات انتخاب شده در هیئت داوری که قرار است آثار را بررسی کنند بیاندازیم متوجه این امر خواهیم شد. ۳۰ فیلم به دست هیئت داوری رسیده است که از امشب این فیلم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: من سوالی از شما می‌پرسم به نظرتان باید چه کار کنیم که مردم متوجه بحران کمبود آب شوند آیا باید آن‌ها را بترسانیم. شاید زیادی با مردم مهربان هستیم و به دلیل اینکه آن‌ها ناراحت نشوند خیلی نگرانشان نمی‌کنیم ولی باید واقعیت‌ها را به مردم گفت. به نظرم فرهنگ سازی نیاز به زمان دارد شاید نسل‌های بعدی بتوانند این کار را انجام دهند ما باید با این جشنواره‌ها به مخاطب‌‌مان شک وارد کنیم.

رییس فرهنگسرای رسانه در ادامه این نشست خبری گفت: از شبکه مستند ممنون هستیم که ما را در این مسیر راهنمایی می‌کنند. قرار است فیلم‌های منتخب ما از این شبکه پخش شود و فیلم‌هایی که ساختار مناسبی دارند در اختیار شبکه‌های دیگر نیز قرار بگیرند. با مترو و برخی ارگان‌های دیگر برای نمایش فیلم‌های منتخب نیز رایزنی کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: وظیفه ما این است که به مردم این نگرانی را از کمبود آب انتقال دهیم. این مسیر متولی خاصی ندارد برخی می‌گویند وزیر نیرو یا جهاد کشاورزی اما مسئولین عمق این بحران را درک نکرده‌اند. اختتامیه جشنواره ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.


کد خبر: 75712

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcb5zbz.rhbs8piuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com