جواد مزدآبادی در گفتگو با هنرنیوز:

فیلم خوب خواهد فروخت و ربطی به رمضان و غیر رمضان ندارد

5 مرداد 1393 ساعت 10:43

یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: فیلم خوب می فروشد و ماه رمضان هم تاثیر چندانی برای نفروختن آن ندارد.


جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد طرح «اذان تا اذان» افزود: این طرح، طرحی خوبی است که چند سالی است موجب شده تا مردم در شب های ماه رمضان بعد از ادای مراسم مذهبی به دیدن فیلم های مورد علاقه خود بروند و باز بودن سینماها تا سحر، فرصت مغتنمی است که مخاطب سینما باید قدر آن را بداند.
وی اضافه کرد: برخی از سینماگران معتقدند اکران فیلم هایشان در ماه مبارک رمضان سبب اکران سوزی می شود درحالی که من چنین عقیده ای ندارم. چون که معتقدم فیلم خوب، جای خودش را باز خواهد کرد و ماه رمضان یا غیر رمضان هم ارتباطی به فروش آن نخواهد داشت.
کارگردان فیلم سینمایی« ورود زنده ها ممنوع» ادامه داد: فیلم خود من یعنی فیلم « ورود زنده ها ممنوع» چند سال قبل در ماه مبارک رمضان اکران شد و من تجربه اکران در چنین ماهی را دارم. این فیلم با توجه به تِم کمدی که داشت از فروش نسبتا خوبی برخوردار شد. ولی من به ضرس قاطع می گویم که فروش یک فیلم، بستگی به خود فیلم؛ یعنی بستگی به محتوا و قصه آن دارد. فیلم پرفروش «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان همزمان با فیلم «ورود زنده ها ممنوع» در ماه مبارک رمضان اکران شد و توانست به فروش چند میلیاردی دست پیدا کند.
مزدآبادی با اشاره به فیلم سینمایی« رد کارپت» ساخته رضا عطاران که هم اکنون در سینماهای سراسر کشور بر روی اکران است تصریح کرد: با وجودی که این فیلم در ماه رمضان اکران شد اما تاکنون فروش بسیار خوبی داشته باشد. این فیلم حتی برخی از روزها نزدیک به ۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.پس باید بپذیریم که بحث ماه رمضان یا غیر رمضان، خیلی برای فروش یک فیلم ملاک نخواهد بود. وقتی فیلمی خوب باشد مردم حتما به دیدن آن فیلم خواهند رفت. از سوی دیگر معتقدم در ماه رمضان تمایل مردم به رفتن سینما به این خاطر که تایم روز را زودتر سپری کنند بیشتر خواهد بود. من خودم در ماه مبارک رمضان امسال، طی یک هفته، چند بار به سینما رفتم و خوشبختانه سینما به لحاظ مخاطب ، جمعیت خوبی داشته است. اینکه برخی از سینماگران گلایه می کنند که اکران در ماه رمضان سبب اکران سوزی می شود من قبول ندارم چرا که معتقدم همه چیز به خود فیلم بستگی دارد. اگر فیلمی ضعیف باشد مطمئن باشید که حتی اکران نوروزی هم، آن را نجات نخواهد داد.
کارگردان فیلم سینمایی« طاوس های بی پرَ» با اشاره به نیمه بهاء بودن بلیت سینماها در بعد از افطار خاطر نشان کرد: نیمه بهاء بودن قیمت بلیت در بعد از افطار، سبب تشویق مردم برای دیدن فیلم به صورت دسته جمعی خواهد شد.تهیه کننده ای که قبول می کند فیلمش در طرح اذان تا اذان حضور داشته باشد و فیلمش در بعد از افطار، نیمه بهاء می شود یک حُسن دارد و آن این است که تعداد نفرات بیشتری برای دیدن فیلمش به سینماها خواهند رفت و این می تواند برای این فیلم امتیاز محسوب شود. چرا که مردم در ایامی به سینما می روند که تا قبل از طرح اذان تا اذان ، سینماها درچنین شب هایی تعطیل بودند.
به گفته این کارگردان سینما و تلویزیون، هر طرحی که سبب تشویق مخاطب برای رفتن به سینما بشود می تواند برای سینما مفید باشد.
کارگردان سریال « مثل شیشه» گفت: بیشتر از اینکه دغدغه این را داشته باشیم که فیلم مان در چه ایامی اکران می شود باید بر روی قصه آن تاکید داشته باشیم چرا که اگر فیلمی از قصه خوبی برخوردار باشد و ساختار و عوامل جلو و پشت دوربین هم، آدم های حرفه ای باشند. شک نکنید که این فیلم، فیلم موفقی خواهد بود.
مزدآبادی افزود: سینما با نَفَس مخاطب است که زنده است پس باید تلاش کنیم تا سینماها در طول سال همواره پر رونق و پُر نَفَس باشند.معقتدم نبض سینما در دستان کسانی است که توانایی ساخت فیلم خوب را دارند. فیلم خوب چرخه اقتصادی سینما را خواهد چرخاند.


کد خبر: 73643

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcc1eqm.2bq108laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com