میزبان ۵۰۰ دانش آموز

همایش ملی نخبگان پژوهشگر در دانشگاه تهران برگزار می شود

2 آذر 1393 ساعت 11:32

دومین همایش ملی دانش آموزی نخبگان پژوهشگر روز پنج شنبه (۶ آذرماه) با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز پژوهشگر در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.


به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی موسسه پیشگامان عرصه پژوهش، این همایش ملی به ریاست دکتر عقیل یوسفی کما معاون پژوهشی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، با هدف ایجاد انگیزه برای ورود به فضای نواندیشی و پژوهشگری، آشنایی شرکت کنندگان با خلاقیت، روش های کاربردی برای ایده های پژوهشی، و همچنین معرفی پارک فناوری دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
تا کنون بیش از ۵۰۰ دانش آموز از ۳۴ مدرسه واقع در مناطق ۲۰ گانه شهر تهران، استان البرز، ورامین، شهر قدس و کبودرآهنگ همدان برای شرکت در مرحله ی نخست این همایش با عنوان "رویش انگیزه ها" ثبت نام کرده اند که روز پنج شنبه (۶ آذرماه) در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
حضور برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی در سال های گذشته که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند، حضور دانش آموزان مخترع و مبتکر، و اعضای انجمن های علمی دانشگاه تهران برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان شرکت کننده، از جمله برنامه های این همایش ملی است. همچنین بیش از یکصد نفر از مسوولین مناطق آموزش و پرورش مدیران مدارس ومسوولین پژوهش و معاونین مدارس در این همایش شرکت خواهند کرد.
دکتر محمود کمره ای رئیس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، دکتر محمد جعفر صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و میرعلی رضا مهنا رئیس کانون فارغ التحصیلان این دانشگاه، از مهمانان ویژه این همایش هستند.
این جشنواره ملی که برای نخستین بار موجبات ارتباط پژوهشی دانش آموزان را با دانشگاه تهران فراهم آورده است، مقطعی نیست و همایش روز ۶ آذر آغازگر یک فرآیند چند ماهه است که در ابتدا به ترغیب دانش آموزان برای ارایه ایده های پژوهشی می پردازد و سپس طی یک فرآیند مجازی و برگزاری کارگاه های حضوری به پیشبرد ایده ها کمک کرده و در نهایت منجر به دستاوردهای پژوهشی در حوزه دانش آموزی می شود.
دومین همایش ملی نخبگان پژوهشگر با همکاری موسسه پیشگامان عرصه پژوهش و پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با همیاری بنیاد دکتر مصلی نژاد و انتشارات خوشخوان از ششم آذرماه در دانشگاه تهران کلید می خورد.


کد خبر: 76695

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdccpeqm.2bqeo8laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com