برگزاری ۷ شب نمایش تعزیه خوانی در شمال غرب تهران

3 آذر 1394 ساعت 16:26

مراسم «تعزیه خوانی خاتون داغدیده» از فردا شب به مدت ۷ شب، بعد از نماز مغرب و عشاء در شمال غرب تهران میدان بهرود برگزار می شود.


به گزارش هنرنیوز؛به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مجالس تعزیه خوانی خاتون داغدیده از چهارشنبه چهارم آذر تا اربعین حسینی، بعد از نماز مغرب و عشاء در سعادت آباد تهران، میدان بهرود اجرا خواهد شد.

عزاداران حسینی این شب ها شاهد مراسم تعزیه خوانی دو طفلان مسلم (ع) و نمایش شبیه خوانی حربن یزید ریاحی و حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام خواهند بود.

مجلس تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اکبر (ع)، تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) پرچمدار و علمدار کربلا و تعزیه شهادت حضرت امام حسین (ع) سالار و سرور شهیدان از دیگر مجالسی است که این شب ها نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر این، شب هفتم نیز تعزیه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها و روز اربعین خرابه های شام و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها اجرا می شود.

راه اندازی سقاخانه، ایستگاه صلواتی، نورپردازی و هنرنمایی های شبیه خوان ها، صحنه های نمایشی تعزیه همچون سوز و گداز کودکان خاندان سید الشهدا (ع ) و به نمایش در آوردن قیام عاشورایی شور و حال بی نظیری به مجالس این شب های تعزیه خوانی کاروان خاتون داغدیده می بخشد.

از اهالی محل و سایر شهروندان تهرانی دعوت می شود تا در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم، تعزیه داران خاتون داغدیه را همراهی کنند.


کد خبر: 85407

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcd5o0j.yt0kz6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com