گزارش هنرنیوز از نشست مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی رایانه‌ای / جهش در تعداد ثبت‌نام کنندگان لیگ امسال/ ۲۳ میلیون نفر ایرانی روزی ۷۰ دقیقه بازی می کنند

19 شهريور 1396 ساعت 15:35

کریمی قدوسی در پاسخ به هنرنیوز گفت: نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی رایانه‌ای این درحالی است که پرداختن به آن سبب می‌شود آدم‌های سودجو به فکر کپی کردن آن در کشور بیفتند و بحران جدیدی را در سطح کشور ایجاد کنند.


به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و عباس ارضی رئیس لیگ بازیهای رایانه ای و نماینده ESWC فرانسه در ایران در برج میلاد تهران برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نشست خبری با بیان اینکه سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای با همکاری شرکت مکعب برگزار می‌شود خبر داد این بنیاد در لیگ امسال پذیرای نوجوانان، جوانان و حتی میانسالان از نقاط مختلف کشور بوده است.

کریمی قدوسی با اشاره به تعداد 6905 نفر ثبت نام کننده که 10 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند افزود: خوشبختانه امسال جهش بزرگی در تعداد ثبت‌نام کنندگان لیگ شاهد بودیم که امسال داشتیم گفت: در حالی این رقم در سال گذشته تنها ۲۱۰۰ نفر بودند. به گفته این مسئول، ۲۳ میلیون نفر در ایران به طور متوسط روزی ۷۰ دقیقه مشغول بازیهای رایانه ای می باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به ثبت نام شاخه های مختلف بازی خبر داد که بیشترین ثبت‌نام کنندگان در لیگ امسال در بازی ایرانی Quiz of Kings با ۲۴۰۵ نفر بوده است این درحالی است که در رشته فیفا ۲۰۹۸ نفر، در رشته PES تعداد ۱۸۰۴ نفر، در رشته کلش رویال ۴۸۳ نفر و در رشته کانتر استرایک نیز ۲۳ تیم ۵ نفره در حال رقابت هستند.

کریمی قدوسی درباره اعزام نمایندگان ایران به مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس ESWC نیز توضیح داد: اعزام نماینده ایران در رشته کلش رویال در آبان ماه قطعی شده و در صورتی که مسابقات فیفا هم به عنوان یکی از رشته‌های بازی‌های جهانی برگزار شود، برای این رشته نیز نماینده اعزام خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به خبرنگار هنرنیوز که « در مورد وضعیت بازی نهنگ آبی در ایران و مسائل مخرب آن و همچنان مقابله با آن پرسید» تاکید کرد: نهنگ آبی به مانند چالش سطل آب یخ، یک چالش است و نه یک بازی رایانه‌ای. از این رو، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از سه ماه پیش از این موضوع مطلع بوده اما آن را رسانه‌ای نکرده چرا که می‌دانست تاثیر منفی در جامعه خواهد داشت. همان تاثیری که امروز در سطح جامعه شاهد آن هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سازندگان این چالش در روسیه دستگیر شدند افزود: از آنجا که نهنگ آبی نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش وجود ندارد. اما پرداختن به آن سبب می‌شود آدم‌های سودجو به فکر کپی کردن آن در کشور بیفتند و بحران جدیدی را در سطح کشور ایجاد کنند. تا چند روز پیش مردم از وجود این چالش بی‌خبر بودند اما اکنون با خبررسانی‌های گسترده‌ای که انجام شده کنجکاوی افراد برانگیخته شده است.

کریمی قدوسی از رسانه ها خواست به دلیل اینکه از نظر علمی چنین چالشی وجود ندارد کمتر به آن پرداخته شود.


وی جوایز این دوره از لیگ را مبلغ یک میلیارد ریال و یک خودرو ۲۰۶ به قهرمان رشته Quiz of Kings عنوان کرد.

کریمی خبر داد در برخی مسابقات، بازی‌هایی انتخاب می‌شوند که مجوز وزارت ارشاد را ندارند و این بنیاد به زودی با این مسابقات برخورد خواهد کرد. به گفته وی ، اگر بنیاد متولی بازیهای رایانه ای است باید همه سازمان‌ها و نهادها به محتوای مورد تایید بنیاد و وزارت ارشاد احترام بگذارند.

وی همچنین از استقبال خوب بانوان در این دوره بویژه در رشته‌های Quiz of Kings و Clash Royale خبر داد. پخش قسمت هایی از فینال این رقابت‌ها به صورت زنده از شبکه سوم از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ در روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور و همچنین پخش از شبکه اینترنتی آپارات ، بخش دیگری از صحبت های کریمی قدوسی در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، عباس ارضی رئیس لیگ بازیهای رایانه ای و نماینده ESWC فرانسه در ایران نیز در این نشست خبری با بیان این که امسال برای ششمین دوره متوالی نمایندگان ایران به جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس ESWC که ۱۰ آبان ماه آغاز می‌شود، اعزام خواهند شد یادآور شد: در حال حاضر حضور قهرمان کلش رویال در این مسابقات قطعی شده است. این درحالی است که سال گذشته نمایندگان ایران در سه رشته فیفا، کلش رویال و کانتراسترایک در مسابقات حضور یافتند و امیدواریم امسال نیز حداقل در سه رشته نماینده داشته باشیم.

گزارش از: مجید معافی


کد خبر: 95217

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcd5x0n.yt0kf6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com