هوشنگ توکلی طی یادداشتی خطاب به دکتر حسینی نوشت:

آقای دکتر خسته نباشید

3 بهمن 1394 ساعت 11:00

هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما طی یادداشتی از زحمات طاقت فرسای دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر عبور کاروان فرهنگی کشور در شرایطی بحرانی بعد از سال 88 قدر دانی کرد.


هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما طی یادداشت اختصاصی که آن را برای هنر نیوز ارسال کرده است از زحمات طاقت فرسای دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در شرایط بحرانی سال 88  سکانداری این وزارتخانه حساس را در دست گرفت و توانست کاروان فرهنگی این کشور را به سلامت از بحران ها عبور دهد قدر دانی کرده است.

متن کامل یادداشت هوشنگ توکلی به این شرح است:

بسم الله الرحمان و الرحیم

رسم و آیین قدیمی در موضوع جوانمردی در جوامع شرقی و بخصوص در ایران وجود داشت که از اشخاصی که کاری نیک و موثر در شرایط خاص انجام می دادند قدردانی می شد و از او به نیکی یاد می شد حتی اگر زمانه ی دیگر بود و شرایط زیستی دیگر؛ یادش به خیر.

پذیرش مسئولیت سنگین مدیریت وزارت ارشاد بعد از حوادث تلخ سال 88 از خودگذ شتگی ویژه ای را طلب می کرد و بخصوص اگر آن شخص، سوابق درخشانی در دوران قبل از تصدی گری اش در وزارت ارشاد کسب کرده بود و چنین بود حضور دکتر حسینی در راس وزارت ارشاد.

هنوز به یاد داریم که برخوردهای پرتنش و چالشی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری شکل گرفته بود و هر نهاد، سازمان ، اداره و اتاقی مملو از اضطراب و هیجان و برخورد بود و تاثیر آنها در همه ادارات قابل لمس بود. اما دکتر حسینی با صعه صدر و تلاش خستگی ناپذیر در تمامی زمینه های حوزه های فرهنگی و هنری که به شدت به تنش های سیاسی مبدل شده بود برخورد کرد و در طی چهار سال مسئولیت، نه تنها تنش ها را به حداقل رسانید بلکه در بخش سخت افزاری ؛ کارهای بسیار مهمی در سطح کشور انجام داد و بسیاری از زیر ساخت های فرهنگی را که به حالت تعلیق در آمده بود را دوباره به راه انداخت و مراکز بسیاری را در شهرستانها راه اندازی کرد که خوشبختانه در مدیریت جدید به کار فرهنگی آنان و هنرمندان در آمده است.

دکتر سید محمد حسینی در بخش تعامل با اهالی فرهنگ و هنر نیز در حوزه های نشر، صنایع نشر، کتابخانه ها و هنرهای تجسمی و نمایشی و به خصوص سینما و دیگر ساخت های فرهنگی که متاسفانه به دلیل شرایط چند قطبی شده جامعه رو به رکود رفته بود کوشید تا آنان را دوباره کار آمد سازد.

جا دارد نه تنها از زحمات او قدردانی شود بلکه جهت یادآوری به مجموعه اهالی فرهنگ و هنر توصیه شود که یاد بزرگان و کسانی که در راه توسعه و فرهنگ و هنر این سرزمین زحمت کشیده و می کشند فراموش نشود و بی شک، آقای دکتر حسینی یکی از آن اشخاص بود.
آقای دکتر خسته نباشید.


کد خبر: 87838

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcdjj0j.yt05s6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com