محمود کریم‌پور مدیر هنری نشر پادیاب:

متون ادبیات کهن همیشه برایم یادآور روزهای کودکی است

6 خرداد 1397 ساعت 13:15

مجموعه «برگ درختان سبز» با نگاهی به داستان‌های متون کهن (کلیله و دمنه، مرزبان نامه، مثنوی معنوی، گلستان سعدی) توسط نشر «پادیاب» بازنویسی و به صورت مصور برای گروه سنی «ب» و «ج» به بازار عرضه شده است.


مجموعه «برگ درختان سبز» با نگاهی به داستان‌های متون کهن ( کلیله و دمنه، مرزبان نامه، مثنوی معنوی، گلستان سعدی ) توسط نشر «پادیاب» بازنویسی و به صورت مصور برای گروه سنی «ب» و «ج» به بازار عرضه شده است.
 محمود کریم‌پور، دبیر مجموعه و مدیر هنری نشر پادیاب در مورد روند آماده‌سازی این مجموعه گفت:« متون ادبیات کهن همیشه برایم یادآور روزهای کودکی است که اگر قصه‌ای را برایمان تعریف می‌کردند بدون شک یکی از منابع آن همین کتاب‌ها و امثال آن بود. کتاب‌های  که سراسر حس تصویری دارند و دارای ساختاری پویا در متن هستند.
 وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به نیاز جامعه امروز، بر آن شدیم تا با توجه به قابلیت تربیتی متون، انتخاب‌هایی را انجام دهیم. ابتدا متن‌ها برای بازنویسی به دوستان نویسنده رسید، که بعد از بازنویسی و ویراستاری برای تصویرگران فرستاده شد و تمان سعی و تلاش‌مان بر آن بود تا تصویرسازی حکایات به نحوی در خور شأن و شایسته این مجموعه باشد و چنین نیز شد. برگ درختان سبز علی رغم همه بی‌مهری‌ها، آماده شد و برای چاپ فرستاده شد تا در دسترس همه کودکان ایران زمین قرار بگیرد.
 گفتنی است که این مجموعه چهار جلدی  با قیمت 22 هزار تومان، در قطع وزیری کوچک، و دارای 24 و 16 صفحه است. همچنین خاطر نشان می‌دارد که کتاب‌های کودک نشر پادیاب تحت عنوان کتاب پایا به بازار عرضه می‌شوند.








کد خبر: 96423

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcdso0n.yt09x6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com