گزارش هنرنیوز از نشست خبری دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر؛

شاه‌آبادی: زمینه های اشتغالزایی برای دانشجویان فرهنگ و هنر فراهم می شود

6 بهمن 1393 ساعت 14:53

نشست خبری دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر صبح امروز با حضور حمید شاه آبادی مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ وهنر در این موسسه برگزار شد.


در آغاز این نشست شاه آبادی ضمن اعلام اهداف برگزاری این دوره از جشنواره گفت: دومین دوره جشنواره تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر با هدف نمایش توانمندی دانشجویان مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر از روز دوشنبه ۲۰ تا ۲۶ بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

وی با بیان این مطلب افزود: اولین دوره جشنواره سال گذشته در سالن آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد . 

وی دیگر هدف این جشنواره خودباوری، بروز و معرفی استعدادهای دانشجویان در قالب آثارشان برشمرد و تصریح کرد: باید مراکز علمی و کاربردی را برای نمایش تولیدات آثارشان تقویت و زمینه‌ رقابت را در ترویج فرهنگ و هنر دانشجویان به زبان تصویر فراهم شود و سعی ما بر این است که مجالی برای بروز این استعدادها فراهم کنیم و این جشنواره کمترین کاری است که می شود برای این موضوع انجام داد. 

وی به دستاورد هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: نگاه و توجه در حال حاضر به هنرمندانی است که سال‌ها تلاش کرده‌اند و در جشنواره‌های فجر خودی نشان می‌دهند تلاش این افراد، به طور حتم گذر یک‌شبه از ره صد ساله نبوده است، این‌که همه ظرفیت‌ها و امکانات برای هنرمندان شاخص در نظر گرفته شود فاصله‌ای بین نسل جوان و کسانی است که این مهارت‌ها را در گذشته به دست آورده‌اند. 

شاه آبادی با تاکید بر این موضوع که «به دنبال تبیین راه های مهارت آموزی به دانشجویان هستیم» تصریح کرد: این جشنواره با هدف تفاهم و هم افزایی بین دانشجویان مراکز مختلف فرهنگ و هنر و رقابت آن‌ها در بازه‌ زمانی خاص برگزار می‌شود. 

وی درباره تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره گفت: تا کنون ۵۴۷اثر در بخش‌های مختلف به جشنواره رسیده است که به این دلیل که امسال جشنواره غیر رقابتی است قابل افزایش است. 

وی افزود: محتوای ۹حوزه تخصصی جشنواره امسال عبارت است از؛ هنرهای تجسمی و صنایع دستی‌، هنرهای تصویری و سینما‌، هنرهای نمایشی و تئاتر‌، موسیقی‌، روابط عمومی و امور فرهنگی‌، زبان و ادبیات‌، گردشگری‌، قرآن و عترت‌ و مد و لباس. 

مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر خاطرنشان ساخت: ما ۸۹ هزار دانشجو در مراکزمان داریم و باید بزرگ‌ترین دانشگاه فرهنگ و هنر به‌شمار آیم، اما متأسفانه این ظرفیت ناشناخته مانده، چون موسسه هماهنگ‌کننده‌ی مراکز علمی - کاربردی کار خود را تازه آغاز کرده است. جشنواره‌ی امسال «مرکزمحور» است و از ۹۸ مرکز علمی - کاربردی در تهران و ۱۸ استان دیگر، ۵۶ مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند. بنابراین ما ۵۶ غرفه‌ی مستقل در جشنواره‌ی امسال خواهیم داشت. همچنین ۱۵۰۰ مترمربع از فضای تالار وحدت برای جشنواره‌ی امسال در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سالهای آتی این بستر فراهم شود و این جشنواره بتواند در سالهای آینده همپا و در قامت جشنواره ای فجر، برگزار شود. 

وی با اشاره به بخش های رقابتی این دوره از جشنواره بیان کرد: امسال سه بخش مقالات دانشجویی، غرفه‌آرایی و تازه‌های جشنواره رقابتی هستند. همچنین جشنواره، بخش‌های اصلی هم دارد که به آثار و عملکرد مراکز اختصاص پیدا کرده است. 

شاه آبادی آثار در بخش‌های اصلی را قابل فروش خواند و گفت: در بخش اصلی با هدف حمایت از دانشجویان امکان فروش آثار وجود دارد؛ همچنین در بخش جنبی کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی هنری مانند اجرای زنده موسیقی و برنامه‌های علمی پژوهشی در قالب ورک‌شاپ‌ها نیز برگزار خواهد شد. 

وی مهمترین رویکرد برگزاری این جشنواره را بُعد اشتغالزایی آن خواند و اظهار داشت: انتظار ما این است که همه‌ دانشجویان کشور با شاغلین بازار کار در فرهنگ و هنر در این جشنواره ارتباط بگیرند و زمینه‌ اشتغال آن‌ها فراهم شود. 

در خاتمه این نشست از پوستر  دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر رونمایی شد. 

گفتنی است دومین جشنواره‌ی «تولیدات و آثار دانشجویی فرهنگ و هنر» روز دوشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه، ساعت ۱۰ در تالار وحدت گشایش خواهد یافت.


کد خبر: 78702

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcdx505.yt0jz6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com