جشن ۲۳۰ سالگی تهران در میدان مشق

12 مرداد 1395 ساعت 3:52

رئیس مرکزارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: تهران پراز گنجینه‌های تاریخی است و نقاط ارزشمند تاریخ اجتماعی بسیاری دارد که نباید به فراموشی سپرده شوند.


به گزارش هنرنیوز، شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست «تهران 230»که به مناسبت دویست ‌‌وسی‌امین سال انتخاب تهران به عنوان پایتخت برگزار شد اظهار داشت: تصریح کرد: ما جزو 5 کشوری هستیم که از نظر پتانسیل گردشگری در اوج قرار داریم. در بهره‌برداری از داشته‌هایمان در برخی از آمارها بسیار بالا هستیم و در برخی دیگر اینطور نیست. توجه به حوزه گردشگری یکی از اولویت‌های شهرداری تهران است و به همین دلیل امروز باید در این خصوص کارهای ارتباطی انجام دهیم به طوری که یکی از کارهای ارتباطی برای تقویت قطب گردشگری تهران اعلام فراخوان برای نخبگان است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌هایی که امروز در زمره مسئولیت اجتماعی تعریف می‌شود فخر اجتماعی آدم‌هاست؛ فخر اجتماعی بدست نمی‌آید مگر اینکه پیشینه زیست اجتماعی شهرمان را بدانیم و از آن برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

گیل آبادی ادامه داد: کلانشهر تهران می‌تواند به عنوان حوزه بزرگی در فضای تاریخی اجتماعی شناخته شود از این رو توجه به گردشگری در پایتخت را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ایم؛ یکی از مولفه‌های همایش تهران 230 این بود که مردم در جریان قصه‌های شهر خود قرار بگیرند و در این بین طبق نظرسنجی‌های انجام شده یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های مطرح شده بیان قصه شهر بوده است.

وی خبرداد: مراسم تهران 230 با مشارکت مناطق 6، 11، 12، 16، 17 و سازمان فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد و در نظر دارند این اقدام را به کل شهر توسعه دهند تا شهروندان نیز با هویت خود آشنا شوند.

گیل‌آبادی افزود: ما با شهری مواجه هستیم علاوه بر اینکه یکی از پایتخت‌های کهن ایران است بیش از 200 سال است که به عنوان پایتخت شناخته می‌شود و از این رو قصه‌های متعددی در خود دارد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تصریح کرد: به این منظور برای بازخوانی خاطرات 230 ساله تهران در 13 مرداد از ساعت 18 تا 20 در میدان مشق با حضور مردم قصه‌های شهر را یک بار دیگر در حلقه مودت تهران مرور می‌کنیم تا شهروندان هویت گمشده خود را پیدا کنند.

وی اظهار داشت: مردم می‌توانند در مراسم تهران 230 از برنامه‌های مختلفی چون سیاه بازی و کنسرت استفاده کنند و قصه‌های تهران را بشنوند. این درحالی است که قصد داریم این شناخت را به محلات و مناطق دیگر نیز تسری دهیم.

گیل‌آبادی گفت: تهران پر از گنجینه‌های تاریخی است و نقاط ارزشمدن تاریخ اجتماعی بسیاری دارد که نباید به فراموشی سپرده شوند.

همچنین، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 نیز با حضور در این نشست خبری، اظهار داشت: منطقه 11 ظرفیت‌های تاریخی خوبی دارد که برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش سهم گردشگری این منطقه در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر آن این منطقه عمیق نشین تهران قدیم بوده و آثار تاریخی بسیاری مانند کاخ مرمر، موزه مقدم، خانه امیربهادر و غیره را در خود جای داده است.

وی گفت: گردشگری نقش قابل توجهی در توسعه اقتصاد پایدار و اقتصاد شهری دارد و این درحالی است که گردشگری می‌تواند موجب تقویت ساکنان محلات نیز شود. علاوه براین قصد داریم تعلقات معنوی و عاطفی ساکنان اطراف مناطق مختلف را تقویت کنیم تا حفظ و توجه به این بناها توسط شهروندان صورت گیرد.

نصرالله آبادیان خاطرنشان کرد: این منطقه به حوزه گردشگری به خوبی ورود کرده و نقشه‌های گردشگری دوزبانه را منتشر کرده است که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. 


کد خبر: 92239

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdceow8o.jh8wxi9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com