با حضور همه اعضا؛

شورای راهبردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تشکیل شد

3 آذر 1394 ساعت 14:20

یازدهمین نشست شورای راهبردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور همه اعضا تشکیل شد.


به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این نشست که روز دوشنبه دوم آذر برگزار شد، اعضا به تبادل اخبار هفته کتاب پرداختند و سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارش اقدامات این وزارتخانه در هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی پرداخت.

وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: فروشگاه‌ها، وبسایت‌ها، و ناشران فعال در عرصه مجازی در حال تبدیل شدن به یک جریان فعال شبکه‌ای هستند، به همین خاطر امسال جایزه کتاب مجازی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزیدگان اعطا شد.

صالحی از برگزاری مراسم جشن یک میلیون کتاب پس از انقلاب اسلامی و انتشار کتابچه گزارش وضعیت نشر در ۳۵ سال پس از انقلاب و فعال کردن گروه‌های ترویج کتابخوانی به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته کتاب امسال نام برد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از حرکت فرهنگی احمد مسجدجامعی در دعوت از عموم مردم و نخبگان به حضور در کتابفروشی‌ها تقدیر کرد.

در ادامه جلسه ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مقایسه شمارگان انتشار کتاب در برخی کشورها با کشورمان نسبت به ضرورت برنامه ریزی کیفی در عناوین انتشار کتاب سخن گفت.

همچنین حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور هم در این جلسه با انتقاد از نگاه‌های آمارسازانه حوزه کتاب که در گذشته وجود داشته، تجدیدنظر در آمار حوزه کتاب را خواستار شد.

سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم با ارائه گزارش وضعیت کتابخانه‌های عمومی به تعداد اندک کتابفروشی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد کل کتابفروشی‌ها در کشور کمتر از ۳۰۰۰ کتابفروشی است و این رقم در تهران کمتر از هزار کتابفروشی است.

در ادامه این جلسه اعضا ضمن بیان نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه ترویج کتابخوانی، نسبت به گزارش غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی در مورد وضعیت منابع این کتابخانه به بحث و ارائه نظر پرداختند.


کد خبر: 85381

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcezx8v.jh8nvi9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com