پاکدل «قوام» را به صحنه می‌برد

خبرگزاری ايسنا , 12 مرداد 1394 ساعت 15:03


حسین پاکدل نمایش «قوام» را سال آینده در تماشاخانه «ایرانشهر» به صحنه می‌برد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر بیان کرد: از حدود شش، هفت سال قبل وقتی نمایش «رقص زمین» را کار می‌کردم، ایده‌ی کار بر روی شخصیت قوام‌السلطنه را در نظر داشتم و به همین دلیل از آن موقع شروع به تحقیق و نگارش متن کردم و این روزها بیشترین وقت را برای کامل کردن آن صرف می‌کنم.

او گفت: اوایل امسال وقتی از سوی تماشاخانه‌ی ایرانشهر برنامه‌ریزی درخواست‌ها برای سال آینده – سال ۹۵- اعلام شد، بنده هم درخواست نوبتی برای اجرای این متن دادم، به این امید که وقت مناسبی به این اثر اختصاص داده شود تا اجرای خوب و درخوری تدارک ببینیم، چون بالاخره در کنار این حجم آثار ترجمه و اقتباس بد نیست گاهی تعدادی متون ایرانی و ملی هم اجرا شود. به هر شکل ایده‌ی اجرای نمایش «قوام» با محوریت زندگی دراماتیک قوام‌السلطنه را برای مدیریت تماشاخانه مطرح کردم و فعلا در حال آماده کردن نهایی متن هستم.

پاکدل تاکید کرد: این نمایش در ادامه‌ی سه گانه "حضرت‌ والا"، "عشق و عالیجناب" و "یک صبح ناگهان" قطعا با نگاه مدرن و عبرت‌آموز به بخشی از زندگی خصوصی و اجتماعی - سیاسی این مرد سیّاس و باهوش که با همه نقاط قوت و ضعف‌اش در تاریخ سیاسی معاصر ایران به ویژه در چندین بزنگاه مهم و سرنوشت‌ساز صدسال اخیر نقش مهم و فوق‌العاده اثرگذاری داشته است، آماده‌ی اجرا خواهد شد.

این کارگردان که زمستان قبل نمایش «یک صبح ناگهان» را در تالار سمندریان مجموعه‌ی ایرانشهر با موفقیت به صحنه برده بود، درباره‌ی بازیگران این نمایش گفت: از همان زمانی که ایده‌ی اجرای این نمایش را داشتم با دوست همیشه همراهم، مهدی سلطانی به دلیل شناخت و توانایی‌های ایشان و همینطور شباهت زیادی که با قوام‌السلطنه دارد صحبت کردم و قرار است ان‌شاء الله او نقش سنگین قوام را بازی کند. همچنین عاطفه رضوی نقش همسر قوام، اشرف‌الملوک، این زن مقتدر، را بازی خواهد کرد.

پاکدل گفت: این دو بازیگر در کنار هم خیلی خوب جواب می‌دهند؛ تجربه "حضرت والا"، "رقص زمین" و "یک صبح ناگهان" گواه خوب و شاهد مثالی از همراهی این دو هنرمند است. البته جدای از عوامل اجرایی حدود ۱۰ نفر از بازیگران همراه و پرتلاش که در آثار قبلی گروه ما- گروه نمایش «همیشه»- حضور داشتند با این اثر نیز همکاری دارند.


کد خبر: 82131

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcezz8v.jh8wxi9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com