در اولین سالروز انقلاب مردم بحرین

مستند «یک روز در بیمارستان سلمانیه» تولید شد

25 بهمن 1394 ساعت 14:01

تولید فیلم مستند «یک روز در بیمارستان سلمانیه» به کارگردانی عابدین مهدوی همزمان با سالگرد اولین روز انقلاب مردمی کشور بحرین به پایان رسید.


به گزارش هنرنیوز؛فیلم مستند «یک روز در بیمارستان سلمانیه» در مدت زمان ۸۰ دقیقه به تصویر کشیده شده و تولید این فیلم که سه سال به طول انجامیده، همزمان با سالگرد اولین روز انقلاب مردمی کشور بحرین به پایان رسید.

محور اصلی داستان یک روز در بیمارستان وضعیت حقوق بشر و موارد نقض حقوق بشر، وضعیت کودکان، نوجوانان و جوانان جنگ زنده در کشور بحرین را روایت می کند. داستان این فیلم در بیمارستان سلمانیه شهر منامه روایت می شود که اتفاق ها و اعتراض های مردمی در بحرین را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ نشان می دهد.

این فیلم با تصویر از کودکانی شروع می شود که بر دوش پدران خود در تظاهراتی آرام، پرچم بحرین را در دست دارند و شعر و سرود می خوانند، شادند و فیلم با تصویری به پایان می رسد که کودکی زخمی در آغوش پرستاری است که در راهروی بیمارستان سلمانیه، با چشمانی اشک بار می دود.

عابدین مهدوی علاوه بر کارگردانی تهیه کنندگی مستند «یک روز در بیمارستان سلمانیه» را به عهده داشته است. سید مجتبی هاشمی و محسن کسایی تدوینگران، گروه آنوبیس موسیقی، مارتا بوسو طراح گرافیست و تیتراژ، مهرداد حسین زاده، مهدی امینیان و سارنگ هاشمی دستیاران کارگردان، مهدی تهرانی و سعید خدامرد دستیاران تولید از دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.

همچنین تصویربرداری این اثر توسط گروه تصویربرداران جوانان انقلابی بحرین و عابدین مهدوی انجام شده و قرار است به زودی در اروپا و کانادا اکران شود.


کد خبر: 88929

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcf11dc.w6dc0agiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com