آغاز به کار دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر / پرداخت مطالبات دوره قبل در انتظار تخصیص اعتبار

22 خرداد 1397 ساعت 14:46


مدیر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره آغاز به کار دبیرخانه جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر، معوقات دوره قبل و انتخاب مدیر تئاتر شهر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش هنرنیوز، شهرام کرمی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری درباره آغاز فعالیت‌های جشنواره فجر سی و هفتم در سال جدید و انتصاب نادر برهانی مرند به دبیری جشنواره گفت: دبیرخانه جشنواره کارش را از فردای انتخاب دبیر شروع کرده است.

وی در ادامه افزود: من در جریان جزئیات جشنواره دیگر قرار ندارم، فقط در این حد که بلافاصله بعد از صدور حکم دبیر در ستاد جشنواره مستقر و با افراد مختلف دیدار و نشست داشتند تا مراحل تدوین فراخوان جشنواره طی شود.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز بخشی از اعتبارات جشنواره تئاتر فجر سال گذشته و برندگان جوایز باقی مانده است، گفت: بله مطالبات برخی پرداخت نشده است. متأسفانه من در مصاحبه قبلی‌ام هم گفتم هر چند عمده اعتبارات پرداخت شده اما بخشی از آنها باقی مانده است، به ویژه بخشی که برای جشنواره در اسفندماه مثل بخش عکس و پوستر بوده ما هم منتظر این هستیم تا اعتبار تخصیص پیدا کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار داشت: البته برندگان جوایزشان پرداخت شده منتها آن بخش مادی که مربوط به حق خرید کارها باشد، پرداخت نشده است. بهرحال بخشی از جشنواره دیرتر از ایام جشنواره فجر برگزار شد و منابع مادی اداره کل آن دوره به اتمام رسیده بود به همین دلیل این اتفاق نیفتاد اما امیدواریم به محض اینکه اعتبار تأمین شود این بخش را هم تأمین کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب هر ساله در جشنواره گفت: اعتبار هر جشنواره باید در زمان مقرر خود پرداخت شود ولی به دلیل مشکلات اعتباری در وزارتخانه، بودجه جشنواره تئاتر فجر دیر تأمین شد. امیدوارم امسال دچار این مشکل نشویم و بتوانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم چرا که جشنواره فجر، جشنواره بزرگ و با اهمیتی است.

کرمی با بیان اینکه میزان افزایش اعتبار جشنواره امسال تنها همان ۱۰ درصد مصوب هر ساله است، ‌ گفت: این اعتبار برای همه بخش‌ها همچون سال گذشته البته با میزان افزایش ۱۰ درصدی هر ساله است.

وی در پاسخ به این سؤال که مدیر تئاتر شهر تاکنون انتخاب نشده و علتش چیست، گفت: بله می‌دانیم که انتخاب مدیر تئاتر شهر قدری طولانی شد اما قول می‌دهیم تا چند روز آینده و نهایت ابتدای هفته آتی مدیر تئاتر شهر هم مشخص شود. اجازه دهید تا همه مراحل اداری آن طی نشده است، صحبتی نکنیم و تنها چند روز دیگر نیز صبر کنیم تا انتخاب مدیر قطعی شود.


کد خبر: 96489

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcf1jd1.w6dvcagiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com