گفتگوی هنرنیوز با هنرمندان هنرهای تجسمی به مناسبت برگزاری نمایشگاه:

باند بازی‌ و واسطه‌گری‌ بیداد می‌کند/ امیدی به فروش نیست

5 خرداد 1395 ساعت 17:38

معصومه شعبان بلوری متولد ١٣۵١ دارای کار‌شناس ارشد پژوهش هنر به همراه رقیه کمکی متولد١٣۵٣ دارای کاردانی ادبیات هردو از هنرمندان همدانی هستند که آثارشان بر روی دیوار گالری شیث در تهران به نمایش درآمد.


شاید به عنوان اولین سوال بد نباشد که کمی درباره سابقه هنریتان توضیح بدهید

معصومه شعبان بلوری: من از سال ١٣٧٣ تا کنون مشغول فعالیت‌های هنری هستم. در رشته نگارگری مدرک عالی از میراث فرهنگی همدان دریافت کرده و زیر نظر اساتید بزرگ نگارگری در اصفهان به مدت ۳ سال آموزش دیده‌ام، سال‌ها در این سازمان به تدریس طراحی سنتی و نگارگری پرداخته، در حال حاضر نیز در دانشکده فنی و حرفه‌ای زینب کبری همدان مشغول به تدریس دروس طراحی و تخصصی هنر هستم. رقیه کمکی: من هم از ١٣٨٣تا کنون به کارهای هنری مشغولم؛ سال‌ها در حوزه هنری همدان به تدریس تذهیب اشتغال داشته و دارم همچنین در تدریس تذهیب در سازمان میراث فرهنگی هم همکاری‌هایی دارم.


نمایشگاه‌هایی هم به صورت انفرادی و گروه‌ داشته‌اید؟

بلوری: بله من به صورت گروهی در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌ام. نمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشوری و نمایشگاه گروهی در میراث فرهنگی همدان.
کمکی: من هم نمایشگاه‌های گروهی در همدان و حوزه هنری داشته‌ام.


چند اثر در این نمایشگاه بر روی دیوار به نمایش در آمده است؟
حدود١٠٠ اثر


سبک کار‌ها چیست؟
سبک سنتی و تلفیقی از قبیل چندین تابلوی نفیس تذهیب، تابلوهای خوشنویسی و تذهیب، تابلوهای مینیاتور و گل و مرغ، تذهیب و گل و مرغ برروی انواع سفال و کار بر روی انواع ساز‌ها از قبیل سه تار و تنبک و تنبور.

چرا در همدان یا در همین تهران نمایشگاه‌های انفرادی برگزار نمی‌کنید؟ آیا در این هنر هم نوعی باندبازی و گروه‌بازی وجود دارد؟
بله؛ متاسفانه به طور معمول و همیشگی باند بازی‌ها و واسطه‌گری‌ها و سنگ اندازی‌ها در این راستا بیداد می‌کند و امکانات ناچیز و در حد صفر شهرستان‌ها و همکاری نکردن مسئولین مربوطه در جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و ایجاد کلاس‌های آموزشی نیز در حدی است که هر امیدی را نا‌امید می‌کند.

آیا در تهران امیدی به فروش آثار هنری‌تان دارید؟
فروش آثار در تهران اگر معرفی باشد که به کلکسیونر‌ها و خریداران اصلی آثار معرفی کند می‌شود امیدوار بود در غیر این صورت امیدی به فروش نیست.












کد خبر: 91628

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcfcvd1.w6dy0agiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com