نمایشگاه کارت پستال های مهرداد اسکویی در عکسخانه شهر

7 اسفند 1389 ساعت 16:38


نمایشگاه کارت پستال ها با عنوان «ایران به روایت کارت پستال های تاریخی»از مجموعه کارت پستال های مهرداد اسکویی در موزه عکسخانه شهر افتتاح می شود.
به گزارش هنرنیوز به نقل ازخبرگزاری سینمای ایران، مهرداد اسکویی عکاس و فیلمساز دومین نمایشگاه کارت پستال های تاریخی خود را روز 10 اسفند 1389 در موزه عکاسخانه شهر را با عنوان "ایران به روایت کارت پستال های تاریخی" به نمایش می گذارد.
اولین نمایشگاه از این مجموعه در سفارت هلند برگزار شد و مجموعه حاضر منتخبی از 30 کارت پستال دوره قاجار است که به همت گروهی از محققین به دقت بررسی شناسایی و خوانش شده است. گروه پژوهشگرانی که مهرداد اسکویی را همراهی می کنند عبارت از: رزیتا انواری، معصومه الماسی ماشک، زینب علیزاده، مژگان الماسیان و دکتر شهرام امینیان، اشکان امینیان، دکتر بابک روح الامینی، دکتر علی کالیراد و محمد غفوری هستند.
اولین نمایشگاه 10 اسفند 1389، دومین نمایشگاه 28 اردیبهشت 1390 به مناسبت روز جهانی موزه با عنوان "زندگی روزمره مردم تهران به روایت کارت پستال ها ی تاریخی"، سومین نمایشگاه با عنوان" زنان دوره قاجار به روایت کارت پستال های تاریخی" و چهارمین نمایشگاه" انقلاب 57 " است که به مناسبت دهه فجر 1390 در این مرکز برگزار می شود.
به گفته مژگان طریقی مدیر موزه عکسخانه شهر، قرار است سلسله نمایشگاه هایی از کارت پستال های تاریخی آقای اسکویی در موزه عکسخانه برگزار گردد که مدیر موزه عکسخانه شهر در ادامه افزود : ما در تلاش هستیم تا کتاب نفیسی از" کارت پستال های زندگی روزمره مردم تهران " را همراه با متون تحقیقی به دو زبان فارسی و لاتین همزمان با 28 اردیبهشت ماه همزمان با افتتاح نمایشگاه رونمایی کنیم .و نیز تلاش خواهیم کرد که کتاب دو نمایشگاه "زنان دوره ی قاجار" و نیز "انقلاب 57 ایران" مهرداد اسکویی را نیز همزمان با نمایشگاه ها در سال 1390 منتشر کنیم".
لازم به ذکر است برای غنی شدن بیشتر این مجموعه بخشی از کارت پستال های "استاد فریدون نوین فرح بخش" نیز در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار می گیرد .مدیریت هنری نمایشگاه(کارت دعوت، بروشور و پوستر) بر عهده کورش شبگرد بوده و نیز ویلیام یانگ ترجمه کلیه متون تحقیقاتی را به انگلیسی بر عهده دارد.
همچنین نمایشگاه های کارت پستال دیگری از این گروه به سرپرستی مهرداد اسکویی روز 20 فروردین 1390 با عنوان "رجال دوره ی قاجار" ، 20 اردیبهشت 1390 "اماکن و کاخ های دوره قاجار " ونیز 20 خرداد 1390 با عنوان "چهره های روحانیون دوره مشروطه " درمحل کاخ صاحبقرانیه تهران برگزار خواهد شد.
نمایشگاه " ایران به روایت کارت پستال های تاریخی" روز 10 اسفند 1389 ساعت 15 تا 19 در محل موزه عکسخانه شهر واقع در خیابان بهار شیراز افتتاح می شود.
یادآور می شود در مدت برگزاری این نمایشگاه که تا پایان سال جاری ادامه دارد مهرداد اسکویی و تعدادی از اعضای گروه تحقیق این مجموعه حضور داشته و آماده پاسخگویی به سوالات علاقه مندان و پژوهشگران خواهند بود. در عین حال نشست علمی با حضور دکتر ناصر فکوهی، دکتر محمد ستاری، دکتر شهرام امینیان،خانم مژگان طریقی و مهرداد اسکویی در ارتباط با موضوع نمایشگاه در محل موزه عکسخانه شهر با همکاری موسسه انسان شناسی و فرهنگ برگزار خواهد شد که زمان آن به زودی اعلام می شود.


کد خبر: 24227

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcgux9x.ak9tx4prra.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com