مدیرسازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 تهران اعلام کرد:

مشارکت صددرصدی ، موجب بالا رفتن «فرهنگ کتاب و کتابخوانی» میان اقشار جامعه خواهد شد / نصب 8 بیلبورد در مکان های پر تردد شهرری

29 خرداد 1396 ساعت 16:15

مدیرسازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 تهران خبرداد این منطقه مشارکت همه جانبه ای در اطلاع رسانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است.


به گزارش هنرنیوز ، محمد جواد حیدری پور مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهردار ی منطقه 20 تهران درگفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: اطلاع رسانی مناسب در برگزاری جشنواره از مهم ترین اقدامات این منطقه بوده به صورتی که 8 بیلبورد در مکان های پر تردد از جمله میدان نماز، محله دولت آباد، محله 13 آبان ، ورودیه شهرستان ری و چندین محله پررفت و آمد در خیابان های اصلی به این امر اختصاص پیدا کرده است و پوسترهای فراخوان و شیوه اجرای مسابقه نصب و جانمایی لازم در کتابخانه های تحت پوشش و فرهنگسراها انجام شده است. وی با بیان اینکه تراکت های ارسالی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در بین اعضای کتابخانه ها و عموم مخاطبین توزیع شده است یادآور شد: چند سالی است که برگزاری جشنواره های فرهنگی نسبت به قبل کمتر شده و یا حالت تکرای به خود گرفته است اما «جشنواره کتابخوانی رضوی» با هدفمندی و مخاطب شناسی خوبی که داشته توانسته جای خود را در میان مردم باز کند لذا برگزاری این جشنواره برای تمام رده های سنی و ترویج این منابع فاخر رضوی در میان خانواده ها خود به جذابیت این جشنواره افزوده است. مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهردار ی منطقه 20 تهران تصریح کرد: معتقدم هرقدر مشارکت دستگاه ها ، ادارات و بویژه نهادهای فرهنگی در این امر بیشتر باشد موجب هم افزایی بالاتری خواهد شد و این در حالی است که انجام هرگونه سستی در این کار مهم فرهنگی، لطمه ای جبران ناپذیری بر عرصه مطالعه و ترویج فرهنگ رضوی خواهد داشت چرا که همه ما برای مردم خدمت می کنیم و این وظیفه تمام ادارات و نهادهای فرهنگی است که از تمام توان خود جهت پیشبرد اهداف این جشنواره استفاده کنند و با مشارکت صددرصدی ، موجب بالا رفتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان اقشار جامعه شویم. محمد جواد حیدری پور در پاسخ به این سوال که نقش برگزاری چنین برنامه هایی در ارتقای سطح مطالعه و گسترش کتابخوانی در کشور چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: این جشنواره به دلیل دارا بودن ویژگی های مثبتی نظیر استفاده از فضای مجازی، ارتباط مستقیم با مخاطب نسل کودک و نوجوان و جوان و استفاده از قالب های هنری همچون مسابقه نقاشی است که به طور یقین جنبه تشویقی خواهد داشت و همین تنوع منابع و رده های سنی ؛ موجب نشاط ، رونق و حیات فرهنگی در خانواده ها و مردم خواهد شد. به گفته این مسئول سازمان فرهنگی و هنری شهردار ی منطقه 20 تهران ، برگزاری چنین جشنواره هایی موجب بازگشت حس رقابت در مردم شده و منابع خوب و مفید آن سبب ارتقا سطح کیفی مطالعاتی مردم خواهد شد چرا که هدف اصلی جشنواره «مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی» است. وی در پایان نیز از تمامی زحمات و پیگیری های مستمر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری تشکر کرد.


کد خبر: 94636

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdch--nw.23nkxdftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com