معاون سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی خبرداد:

احداث ۵۶ اقامتگاه‌‌‌‌ بین‌راهی در استان آذربایجان شرقی

8 مهر 1393 ساعت 15:26

معاون سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی از تکمیل ۹۵ درصدی اقامتگاه‌های بین‌راهی در آزاد راه‌های این استان خبر داد.


معاون سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با هنرنیوز از احداث ۵۶ اقامتگاه‌‌‌‌ بین‌راهی در این استان خبر داد و اضافه کرد:اکنون در جهان گردشگری از حالت لوکس خود خارج شده و مردم به دنبال مکان‌های بکر، دست‌خورده، دنج و آرام هستند که در آن مکان احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

«احمد قهرمانی» با اعلائم این خبر که در حال حاضر ۹۵ درصد از پروژه ساخت اقامتگاه‌های بین‌راهی در این استان تکمیل شده است، بیان کرد:پس از سال ۸۸ تصمیم به احداث ۵۶ کمپ بین‌راهی در مسیرهای اصلی این استان گرفتیم که تا کنون ۹۵ درصد آن تکمیل و آماده واگذاری به شهرداری‌ها و بخش خصوصی است.

وی در مورد تامین بودجه ساخت این مجتمع‌های بین‌راهی گفت:بخشی از بودجه این پروژه‌ها از طریق بخش خصوصی و بخش دیگر از محل اعتبارات دولتی تامین شد.

معاون سرمایه‌گذرای استان آذربایجان شرقی در مورد محل احداث این کمپ‌ها گفت:بیشتر این کمپ‌ها در ورودی شهرهای این استان است. همچنین در هر ۱۰ کیلومتر از جاده‌ها یک اقامتگاه بین‌راهی احداث کردیم تا مسافران بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه‌های اقامتی در آزاد راه پیامبر اعظم(ع)بیان کرد:در این آزاد راه ۱۰ مجتمع اقامتی در دست احداث داریم که از این تعداد چهار باب از آن تکمیل و شش باب دیگر آن در دست احداث است.

او همچنین در مورد افزایش اقامتگاه‌های بین‌راهی در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: سیاست دولت یازدهم تکمیل پروژه‌های از پیش مانده است. از این رو تصمیم مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان به عنوان متولی این پروژه‌ها و سایر مسئولین این استان در سال ۹۳ تکمیل این پروژها است که همانطور که پیشتر به آن اشاره کردم حدود ۹۵ درصد از آن تکمیل و باقی آن تا آخر سال جاری تکمیل خواهدشد.

قهرمانی در مورد نظارت بر چگونگی و کارکرد و کیفیت خدمات این مجتمع‌ها گفت: نظارت بر کارکرد و چگونگی اجرا و کیفیت خدمات این مجتمع‌ها تنها بر عهده یک نهاد و سازمان نیست. بلکه وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است. سایر نهادها و سازمان‌ها برای اثربخش بودن بیشتر فعالیت‌ها باید با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان نهاد متولی همکار کنند.



کد خبر: 75204

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchkinq.23nmvdftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com