گزارش هنرنیوز از نشست خبری هفتمین جشنواره «هلهله فرشته‌ها»؛

دبیر جشنواره در پاسخ به هنرنیوز: مرکز ملی مهارت های زندگی با نگاه اسلامی افتتاح می شود

18 شهريور 1394 ساعت 11:17

مدیر جشنواره هلهله فرشته ها گفت: تاکنون از بخش دولتی ، هیچ حمایت مالی نسبت به این جشنواره نشده است اما حمایت های معنوی زیاد داشتیم تا این جشنواره بتواند به عنوان یک برند و اتفاق ملی به شمار آید. از سوی دیگر معتقدیم در فضای کشور هر چه کار مردمی تر باشد بُرد آن بیشتر خواهد بود.


به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، نشست خبری هفتمین جشنواره «هلهله فرشته‌ها» با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی ‌نسب رئیس اتاق فکر مجموعه هیأت یازهرا و مدیر جشنواره، علیرضا امیدواریان دبیر جشنواره هلهله فرشته‌ها در خبرگزاری فارس در حالی برگزار شد که این نشست تاخیر یک ساعته داشت و دلیل آن هم غیبت  سید حسین مومنی عضو هیات مدیره هیات یا زهرا در این نشست بود که به جای وی حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب به توضیح بخش هایی از برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: مجموعه هیأت یازهرا طبق رسالت مذهبی خویش که همان بحث ازدواج آسان است تلاش می کند تا در این میان سهمی داشته باشد لذا بر همین اساس سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت امیر (ع) را به عنوان بهترین الگوی ازدواج عالم بشریت انتخاب کردیم و هر ساله تلاش می‌کنیم تا ابعاد مهم و لطیف این ازدواج را برای جوانان تبیین کنیم.

مدیر جشنواره هلهله فرشته‌ها ابراز داشت: سال گذشته تجربه موفقی داشتیم و رسانه ملی در خصوص نهادینه کردن ازدواج آسان فعالیت بسیاری داشت و قرار است ۱۱۰ زوجی که ازدواج آسان داشته‌اند در برنامه خندوانه به عنوان الگو برای مردم معرفی شوند. از سوی دیگر، با شبکه‌های مختلف رسانه‌ای رایزنی شده تا در انعکاس مراسم روز ملی ازدواج همکاری شایانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره هلهله فرشته‌ها روز ۲۴ شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حجج اسلام حبیب‌الله فرحزاد و رفیعی و با مداحی سیدمهدی میرداماد و احمد واعظی در حسینیه شهدای استان قم برگزار می‌شود ادامه داد: مهمترین اهداف جشنوراه هلهله فرشته‌ها را بسترسازی برای آگاه کردن نسل جوان، بیان بایدها و نبایدهای ازدواج آسان، شناسایی و معرفی الگوی موفق در ازدواج، بیان راهکارهای مقابله با تجمل‌گرایی، ایجاد ارتباط بین نسل اول و نسل سوم انقلاب و زنده‌کردن اندیشه‌های آنها برشمرد.

علیرضا امیدواریان دبیر جشنواره هلهله فرشته‌ها نیز در این نشست یاد آور شد: علاوه بر معرفی ۱۱۰ ازدواج آسان به عنوان الگو برای نسل‌های جوان، ۱۱۰ زوج جوان همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت امیر(ع) به خانه بخت می‌روند که جهیزیه آنها از سوی عموم مردم تهیه شده است.

وی اضافه کرد: ازدواج حضرت زهرا و حضرت امیر (ع) به عنوان یک مناسبت ملی و مذهبی برای شیعیان جهان مطرح می‌شود که خروجی‌های فرهنگی واجتماعی خوبی در بر دارد در حالی که تا چند سال گذشته اول ذی‌الحجه یک مناسبت مهجور و کمرنگی بود اما از ۷ سال پیش با برگزاری جشنواره هلهله فرشته‌ها تلاش کردیم تا حلاوت ازدواج آسان در زندگی مردم حس شود.

دبیر جشنواره هلهله فرشته‌ها عنوان کرد: همچنین رونمایی از پوستر گرافیکی روز ملی ازدواج، برگزاری کمپین قطره قطره ویژه ازدواج نیازمندان که هر ایرانی یک گام در راستای کمک به ازدواج نیازمندان برمی‌دارند، از ویژه برنامه‌های هفتمین جشنواره جشنواره هلهله فرشته‌ها است.

وی به مهمترین برنامه‌های جشنواره هلهله فرشته‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش ازدواج مطلع عشق؛ جشن ازدواج نخبگان، برگزاری افتتاحیه جشنواره همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا و حضرت علی (ع)، پایتخت آسمان؛ بیان مسائل تخصصی بانوان که بانوان در این مراسم هدایایی را برای جهیزیه زوج‌های نیازمند با خود می‌آورند،‌ برگزاری کنگره شعر، برپایی جشن بزرگ جوانه‌ها و بیان مباحث آموزشی به کودکان و نوجوانان، ازدواج؛ برگزاری مراسم سایبان عفت و غیرت ویژه آقایان و جشن همبستگی که در آن هنرمندان، فوتبالیست‌ها و چهره‌های برجسته شرکت دارند در راستای فرهنگ‌سازی برای تسهیل ازدواج نیازمندان تلاش می‌کنند.

امیدواریان در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از حمایت های دولتی نسبت به این جشنواره پرسید گفت: تاکنون از بخش دولتی ، هیچ حمایت مالی به ما نشده است اما حمایت های معنوی داشتیم تا این جشنواره بتواند به عنوان یک برند و اتفاق ملی محسوب شود. از سوی دیگر معتقدیم در فضای کشور هر چه کار مردمی تر باشد بُرد آن بیشتر خواهد بود.

دبیر جشنواره هلهله فرشته‌ها در پاسخ به سوال دیگر هنرنیوز که پرسید آیا تصمیمی برای برگزاری این جشنواره به غیر از استان قم دارید که وی اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت ما و در قالب یک کار کاملا مردمی این جشنواره همزمان با قم در شهرهایی مثل شیراز، اصفهان ، اراک و یزد نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به چگونگی حمایت های هیات یا زهرا از زوج ها که سوال دیگر هنرنیوز بود تصریح کرد: حمایت ها زوج ها به دو طریق است که یکی از آن حمایت های مالی است که به همین منظور ما یک بنیاد خیریه ازدواج ملی به نام یازهرا تشکیل دادیم و زوج ها می توانند برای دریافت کمک های مالی به آنجا مراجعه کنند و دیگر اینکه در طول سال ؛ تسهیل امور ازدواج نیازمندان را در دستور کار خود قرار دادیم.

امیدواریان همچنین خبر داد که به زودی قرار است «مرکز ملی مهارت های زندگی با نگاه اسلامی» افتتاح شود که این امر می تواند اتفاق خوبی به جهت الگوی سازی برای مردم جهانیان باشد.


کد خبر: 82774

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchkqn6.23niqdftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com