گزارش هنرنیوز از نشست خبری جشنواره فیلم یاس؛

مسافرآستانه: توجه ویژه به جوانان فیلمساز با بخش«فیلم های اول»

12 مرداد 1394 ساعت 16:03

دبیر سومین جشنواره فیلم یاس خبر داد در این دوره از جشنواره، تنها بخش مسابقه سینمای ایران برگزار می‌شود و به دلیل اهمیت دادن به هنرمندان جوان، بخش جداگانه‌ای تحت عنوان فیلم‌های اول در نظر گرفته شده است.


به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز ، حسین مسافرآستانه مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و دبیر سومین جشنواره فیلم یاس در نشست خبری که امروز در ساختمان موسسه رسانه های تصویری برگزار شد گفت: دومین جشنواره فیلم یاس سال گذشته در حد قابل قبولی برگزار شد و در بین مردم، هنرمندان و مسئولان جای خود را پیدا کرد به گونه‌ای که در دوره سوم، هنرمندان بیشتری برای حضور در این جشنواره استقبال کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره سوم نسبت به جشنواره دوم به جهت نیازمند‌ی‌های خود با تغییراتی همراه بوده است افزود: در این دوره از جشنواره، تنها بخش مسابقه سینمای ایران برگزار می‌شود و در کنار آن به دلیل توجه و اهمیت دادن به هنرمندان جوان، بخش جداگانه‌ای تحت عنوان فیلم‌های اول در نظر گرفته شده است و جوایزی چون بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اول اهدا می‌شود.

مسافرآستانه تصریح کرد: سومین جشنواره فیلم یاس در ۶ بخش مسابقه ایران، فیلم‌های پویانمایی، سینما ویدئو، طرح ایده فیلم‌نامه، مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شود. سال گذشته در بخش طرح و ایده فیلمنامه اعلام کردیم که برگزیدگان این دو بخش به دو روش حمایت برای تولید و پیگیری فیلمنامه مورد حمایت قرار می‌گیرند. از دو برگزیده این بخش در سال گذشته یک اثر نزدیک به مرحله تولید است و فیلمنامه اثر دوم خریداری شده است.

دبیر سومین جشنواره فیلم یاس خاطرنشان کرد : سال گذشته بر اساس سیاست تمرکززدایی، این جشنواره از تهران به استان مازندران منتقل شد و با توجه به پیگیری‌های استاندار و معاونت سیاسی استانداری مازندران، سومین جشنواره فیلم یاس در این استان برگزار خواهد شد و اگر شرایط برای برگزاری این جشنواره در این استان طی سال‌های آینده مناسب باشد، جشنواره فیلم یاس به نام استان مازندران خواهد بود.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در شهرهای غربی مازندران از جمله رامسر، چالوس و تنکابن برگزار خواهد شد گفت: هر چند که به احتمال قوی مهمانان جشنواره در شهر رامسر میزبانی خواهند شد اما سعی می کنیم تا جشنواره را در شهرهای مختلف غرب مازندران برگزار کنیم.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری با اشاره به دبیرخانه دائمی بخش بین‌الملل این جشنواره اضافه کرد: این دبیرخانه طی یک سال گذشته فعال بوده و مسئولیت شناسایی و معرفی آثار ایرانی در سطح بین‌المللی و انتخاب آثار بین‌المللی برای حضور در این جشنواره را برعهده داشته است از جمله بخش‌های قابل توجه در این حوزه، توجه ویژه به فیلم‌های ویدئویی آسیا است، به همین منظور بخش چشم‌انداز آسیا که به آثار هنرمندان آسیایی توجه دارد در نظر گرفته شده است. به همین منظور، فیلم‌های آسیایی خوبی بر اساس نیاز خانواده‌های ایرانی تولید می‌شود که می‌تواند بخشی از آثار حوزه نمایش خانگی را به خود اختصاص دهد و این جشنواره می‌تواند محلی برای شناسایی و معرفی این آثار باشد.

وی تاکید کرد: در بخش طرح ایده و فیلمنامه ۲۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که دو برابر آثار سال قبل است. همچنین بخش بین‌الملل نیز با ۱۶۲ اثر نسبت به سال گذشته با افزایش ۲ برابری همراه بوده است.

مسافر آستانه تصریح کرد: فعالیت فیلم‌های ویدئویی زمانی در شرایطی قرار داشت که تنها نگاه اقتصادی به تولیدات وجود داشت و بحث فرهنگی کمتر در آن دیده می‌شد اما جشنواره فیلم یاس و رقابت‌های تولیدات ویدئویی که در آن وجود داشت، باعث شد جنبه احتیاط تهیه‌کنندگان این بخش بالا رفته و دیگر شاهد تولیدات کم‌محتوا و غیرفرهنگی نباشیم.

 مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری یادآوری کرد: در کنار بخش‌های مختلف جشنواره، کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید بین‌المللی برگزار می‌شود. موضوع این کارگاه‌ها با توجه به استقبالی که سال گذشته صورت گرفت، مربوط به ایده و پیش از تولید فیلم در شبکه نمایش خانگی است.

یادآوری می شود که سومین جشنواره فیلم یاس از یکم تا ششم مهرماه در استان مازندران برگزار خواهد شد.


کد خبر: 82134

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchkzn6.23nixdftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com