از شبکه افق روی آنتن می‌رود

پخش مستند «همچنان بچرخ» با موضوع اتومبیل‌ها

30 ارديبهشت 1394 ساعت 11:43

مستند «همچنان بچرخ» با موضوع افزایش اتومبیل‌ها در جوامع انسانی از شبکه افق پخش می‌شود.


به گزارش هنرنیوز ، فیلم سینمایی «عصر جدید» را بسیاری از مردم در کشورهای مختلف و در طول دهه‌های گذشته دیده‌اند و خیلی ها تنها نگاه تفریحی و سرگرم کنندگی به آن داشته اند ولی منظور چارلی چاپلین را در سال های اخیر می توان به خوبی مشاهده کرد، امروز که ماشین‌ها آنچنان زندگی انسانی را درگیر خود کرده اند که لحظه ای زندگی بدون آنها غیر ممکن به نظر می‌رسد و گویا انسان معاصر خود را آنقدر وابسته به تکنولوژی کرده که بدون ماشین، عمر جامعه بشری به انتها خواهد رسید.

یکی از مشکلاتی که در جوامع امروز با آن روبه رو هستیم رشد فزاینده اتومبیل هاست که در انواع و اقسام گوناگون در خیابان‌ها رژه می روند و علاوه بر آلودگی صوتی، منجر به افزایش آلودگی های زیست محیطی و بدتر از همه، تغییر رفتارهای انسانی هم شده‌اند.

روند مدرنیزاسیون به رشد چشمگیر اتومبیل ها منجر شده، افزایش این میزان خودرو در سطح جهان، محیط زیست انسانها را با بحران ها و آسیب های زیادی مواجه کرده است.

مستند «همچنان بچرخ» که توسط اسکار کلمنته کارگردانی شده به بررسی تبعات رشد بی رویه اتومبیل ها و آسیب های متعدد زندگی ماشینی می پردازد.

شیوه این مستند روایت گویی (نریشن) است و البته و در فواصل آن صحبت های کارشناسان به نمایش در می آید.

این مستند ساعت ۲۱ روز چهارشنبه سی ام اردیبهشت از شبکه افق پخش می شود و علاقمندان می توانند تکرار این آن را ساعت ۱۱ و ۱۵ روز بعد تماشا کنند.


کد خبر: 80939

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdci33av.t1aup2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com