دبیر نخستین جشنواره بین المللی «مسیر عشق»:

رسیدن به سینمای حسینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

10 مرداد 1396 ساعت 18:00

نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی «مسیر عشق» امروز با حضور معاون فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه هنری برگزار شد.


غزال حسین خانی: در این نشست سید جمال الدین شهرستانی معاون فرهنگی آستان مقدس حسینی (کربلا)، حجت الاسلام گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی (ع) و سید احمد میر علایی دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» (اربعین) و سعید الهی، قائم مقام و رئیس ستاد جشنواره به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های جشنواره فیلم و عکس «مسیر عشق» پرداختند.
به گزارش خبرنگار هنرنیوز؛ حجت الاسلام گنابادی‌نژاد ضمن تاکید بر اهمیت قیام امام حسین (ع) ایشان را پایه‌گذار دفاع از حق غلیه باطل دانست و افزود: این جشنواره ادای دینی به ظائران کربلا در راهپیمایی اربعین حسینی و ابراز خاکساری به این عزیزان است.
 احمد میرعلایی، دبیر جشنواره، این اتفاق هنری را توفیقی برای انعکاس عظمت راه ائمه دانست و تصریح کرد هر چه جامعه مسلمان و شیعه از بیان ارزش‌های معنوی و عاشورایی کناره گیری کند و این مهم را به حاشیه براند فضا برای کارشکنی و سوء استفادۀ دشمن آماده‌تر می‌شود.
 وی تصریح کرد: این نخستین جشنواره‌ای است که با همکاری یک کشور خارجی برگزار می‌شود و ایران برای نخستین بار این رویداد فرهنگی-هنری را تجربه می‌کند.
 میرعلایی با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان مدافع حرم، امیدواری خود را برای گرامیداشت این دلیرمردان ابراز داشت و افزود: راهپیمایی اربعین رویدادی پر از صمیمیت، امید، عشق، همبستگی و زیباییست؛ چرا که همۀ مردم از ادیان و مذاهب گوناگون در آن شرکت دارند و شاهد خدمتگزاری اقشار مختلف به ظائران و راهپیمایان حرم امام حسین (ع)، فارغ از هرگونه تبعیض هستیم. در دنیای امروز که جهان بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافتن ارزش‌های انسانیست این خود مظهر همبستگی و عشق میان انسان هاست.
 دبیر جشنواره اظهار داشت: ما بخش‌های رقابتی مختلفی داریم اما بخش محتوایی آن بخصوص رسیدن به سینمای حسینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از همه هنرمندان بخصوص سینماگران که ارادت خاصی نسبت به امام حسین (ع) دارند، دعوت به همکاری دارم. گفتمان برای رسیدن به محتوای آثار امام حسین (ع) در سینما مهم‌ترین مسئله است که امیدواریم با برنامه ریزی درست طی چند سال آینده به آن برسیم.
 در ادامۀ این نشست، طی مراسمی دو پرچم متبرک گنبد حرم حضرت اباعبدالله (ع) و آستان قدس توسط حجت الاسلام گنابادی‌نژاد به دبیر جشنواره اهدا شد.
 سعید الهی، قائم مقام جشنواره با بیان اهمیت پرداختن به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی تحقق اهداف جشنواره مبنی بر پاسداشت جایگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و معنوی این اتفاق مهم و تاثیرگزار دینی را نیازمند همکاری و تعامل دوسویه هنرمندان و مدیران هنری دانست.
 الهی افزود: سایت سه زبانه جشنواره از شب گذشته راه اندازی شده و آمادۀ دریافت آثار مردمی است.
 وی همچنین اعلام کرد در ابتدا تصمیم بر آن بود که نشست خبری و مراسم فراخوان جشنواره در قم و در جوار حرم حضرت معصومه برگزار شود اما برای سهولت فعالیت‌های رسانه‌ای ترجیح داده شد این مراسم به حوزۀ هنری منتقل شود.
 قائم مقام جشنواره «مسیر عشق» ضمن ترغیب و تشویق هنرمندان برای شرکت در این جشنواره بر معطوف ساختن «نذر ملی» به سمت «نذر هنری و فرهنگی» تاکید کرد.
 جشنواره «مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی و رضوی یکم الی پنجم آبان ماه ۹۶ در دو بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار خواهد شد.
 مراسم افتتاحیۀ این جشنواره، اول آبان ماه در مشهد مقدس و نیز اختتامیه آن، مصادف با ۵ آبان ماه ۹۶ در کربلای معلا خواهد بود.
 علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره «مسیر عشق» به نشانی www. masireeshgh. com مراجعه نمایند.


کد خبر: 94899

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdci3va3.t1a532bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com