رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور:

کسانی که شعر و فیلم ضدجنگ می‌سازند مثل کسانی‌اند که نفت یک کشور را به دریا بریزند/ مسئولین نگذارند فیلم ضدارزش‌ها تولید شود

16 اسفند 1395 ساعت 15:18


حضرت آیت الله خامنه ای، بی توجهی به دوران دفاع مقدس یا حرکت در جهت مخالف آن را، از بین بردن ثروت ملیِ تاریخ ساز ملت خواندند و تأکید کردند: مسئولین باید در این خصوص مراقب باشند و نگذارند فیلم یا کتاب یا مطالب دیگر بر ضد ارزشها و گنج عظیم دفاع مقدس، تولید شود.

به گزارش هنرنیوز، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروتهای فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از افراد و جریانهایی که تلاش دارند دوران دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ کنند و یا بر ضد آن سخن می گویند، افزودند: این افراد همانند کسانی هستند که کتابهای خطی نفیس یک ملت را آتش بزنند و یا ثروت نفت یک ملت را به دریا بریزند.
حضرت آیت الله خامنه ای، بی توجهی به دوران دفاع مقدس یا حرکت در جهت مخالف آن را، از بین بردن ثروت ملیِ تاریخ ساز ملت خواندند و تأکید کردند: مسئولین باید در این خصوص مراقب باشند و نگذارند فیلم یا کتاب یا مطالب دیگر بر ضد ارزشها و گنج عظیم دفاع مقدس، تولید شود.
ایشان با اشاره به اینکه برخی‌ها دو مقوله را با یکدیگر اشتباه می گیرند، گفتند: در اینکه جنگ خشن و خسارت بار است، شکی نیست اما سؤال مهم این است که اگر ملتی مورد تهاجم قرار گیرد ولی نیرو و قدرت خود را به میدان نیاورد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دوران دفاع مقدس در واقع مقوله ای حیاتی و همچون نَفَس کشیدن برای ملت ایران بود و اگر این نَفَس کشیده نمی شد، ملت می مُرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرات فراوان، پرمغز و گویای دوران دفاع مقدس را ثروتی عظیم و ملی دانستند و تأکید کردند: آن رزمنده همدانی که در دوران دفاع مقدس بیست سال بیشتر نداشت، در خاطرات خود به ما می آموزد که «اگر می خواهی از سیم خاردار رد شوی ابتدا باید از سیم خاردار نَفس خود عبور کنی» یعنی تا هنگامی که گرفتار خود هستیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

حضرت آیت الله خامنه ای نتیجه پایین بودن تولیدات فرهنگی را، واردات رسمی و قاچاق در بخش فرهنگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون واردات فرهنگی زیاد است و همه این موارد در چارچوب طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان از نسلی عاشق انقلاب و امام و ارزشها به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بی‌خاصیت برای کشور است.
ایشان طراحی‌های فرهنگی را خطرناک‌تر از توطئه های امنیتی و حتی تهدید نظامی دانستند و افزودند: حرکت نظامی دشمن، ملت را مستحکم‌تر و منسجم‌تر می کند اما حمله فرهنگی اراده‌ها را تضعیف می کند و نسل جوان را از کشور می گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان توصیه ای هم به گزارشگران و راویان راهیان نور داشتند.


کد خبر: 94169

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdci3za3.t1a5q2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com