هنرمند پیشكسوت تئاتر و سینمای حوزه هنری درگذشت

14 ارديبهشت 1395 ساعت 14:32

فرید كشن‌فلاح، گریمور پیشكسوت تئاتر و سینما كه سال‌ها با حوزه هنری فعالیت مستمر داشت، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه دار فانی را وداع گفت.


به گزارش هنرنیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ فرید كشن‌فلاح گریمور پیشكسوت تئاتر و سینما كه سال‌ها با حوزه هنری فعالیت مستمر داشت، صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

فرید كشن‌فلاح متولد ۱۳۳۹ كرمانشاه بود. وی به تشویق مرحوم حسین قشقایی و برادرش سعید كشن فلاح به عرصه هنر وارد شد و فعالیت خود را با حضور در چند فیلم كوتاه آغاز كرد. او جزو معدود چهره‌پردازانی بود كه با گریم پلاستیک آشنایی داشت و آن را تدریس می‌كرد.

گفتنی است؛ فیلم‌های «كولی» به كارگردانی علی شاه حاتمی، «شیدا» به كارگردانی كمال تبریزی، «معصوم» به كارگردانی داوود توحیدپرست، «مرد عوضی» به كارگردانی محمدرضا هنرمند، «سجده بر آب» به كارگردانی حمید خیرالدین، «مردی شبیه باران» به كارگردانی سعید سهیلی، «قله دنیا» به كارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، «دكل» به كارگردانی عبدالحسن برزیده، «حمله به اچ ۳» به كارگردانی شهریار بحرانی و «به خاطر هانیه» به كارگردانی كیومرث پوراحمد از جمله آثاری است كه مرحوم فرید كشن‌فلاح به‌عنوان چهره‌پرداز در آن‌ها حضور داشت.


کد خبر: 91243

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcipra3.t1az52bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com