توحیدی خبر داد:

جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران پس از ۱۰ سال وقفه احیا شد

14 ارديبهشت 1395 ساعت 18:41

دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران گفت: پنجمین جشنواره فیلم سبز ایران توسط سازمان حفاظت محیط زیست و پس از ۱۰ سال وقفه در تاریخ ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


به گزارش هنرنیوز؛فرهاد توحیدی دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران ، در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم سبز گفت: پنجمین جشنواره فیلم سبز ایران به همت سازمان حفاظت محیط زیست، تاریخ ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سالجاری در تهران«سینما فلسطین، مرکزفرهنگی هنری صبا وکانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان» و همزمان در سراسرکشور برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با ابزار و بیان هنری و نیز شناسایی آثار ارزشمند در توجه بخشیدن به حفاظت محیط زیست و توسعه آگاهی مردم در این حوزه جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران باگستره بین المللی توسط این سازمان انجام می‌شود.

توحیدی در رابطه با هدف این جشنواره عنوان‌کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران سه هدف از قبیل آگاهسازی مردم و مسئولین در حوزه حفاظت محیط زیست، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان با مردم در این حوزه و ترویج محصولات فرهنگی، هنری، سینمایی را دنبال می‌کند. سیاست اصلی سازمان در اجرای این جشنواره مشارکت مردم در صیانت از محیط زیست، برانگیختن درک و باور مسئولین برای حفظ این حوزه است.

دبیرجشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با اشاره به بخشهای مختلف این جشنواره تصریح کرد: پنجمین جشنواره فیلم سبز ایران در ۴ بخش مهم ایفای نقش کرده و فعال است. این جشنواره در بخشهایی از قبیل سینما به دوگروه بین الملل و ملی، هنرهای تجسمی، برگزاری‌کارگاه‌ها، همایشها، سمینارها و سخنرانیهای مرتبط تقسیم و در آخر حضور پرنگ و موثر سازمانهای مردم نهاد در جشنواره است.

تسنیم نوشت:گفتنی است جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران طی چهار دوره در سالهای ۱۳۷۷، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱ و ۱۳۸۴ برگزار شد که پس از آن این جشنواره دچار وقفه‌ای ۱۰ ساله شد، در سال ۱۳۹۳که موسوم به«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» بود، سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم به احیاء این جشنواره به عنوان یک اقدام فرهنگی قابل توجه در زمینه حفاظت محیط زیست‌گرفت. همچنین مقرر شد که برگزاری این جشنواره توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام پذیرد‌ و ‌انجمن تمدن سبز و هنرمندان حامی محیط زیست به عنوان مجری دوره پنجم جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در سال ۱۳۹۵ انتخاب شوند.


کد خبر: 91252

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcirra3.t1azw2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com