تولید فیلم سینمایی «آن بیست و سه نفر» کلید خورد

تسنیم , 7 مرداد 1396 ساعت 17:01


نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از تولید فیلم سینمایی براساس این اثر خبر داد.

به گزارش هنرنیوز، احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از تولید فیلم سینمایی براساس این کتاب خبر داد و گفت: نگارش فیلم‌نامه‌ای براساس این کتاب به‌قلم مهدی جعفری آغاز شده است. جعفری پیش از این مستند «۲۳نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزو اولین‌ کارها در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود.

به‌گفته یوسف‌زاده؛ همچنین قرار است براساس این کتاب انیمیشنی نیز تولید شود که کار تولید آن اخیراً آغاز شده است.

کتاب «آن بیست‌ و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت ۱۹ نوجوان کرمانی و چهار نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند. نویسنده در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی را که برای این گروه ۲۳نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق روایت کرده است.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی بر این اثر نوشته‌اند: در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم‌سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش‌ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبایی‌ها، پرداخته‌ سرپنجه‌ معجزه‌گر اوست درود می‌فرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک می‌سایم.

یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ این کتاب، آن‌چنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت‌رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.


کد خبر: 94871

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcizva3.t1a5y2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com