معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پاسخ به هنرنیوز؛

معاونت فرهنگی متولی عمومی سازی فرهنگ در جامعه است

31 شهريور 1393 ساعت 16:18

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اشاعه تولیدات فرهنگی و متون فکری فلسفی و قرآنی می تواند بسترساز باشد و باید در این بستر فراهم شده بازتولیدهای رسانه ای وجود داشته باشد که معاونت فرهنگی حمایت های لازم را این مسئله به عمل خواهد آورد.


صالحی در پاسخ به این پرسش خبرنگار هنرنیوز که «در باب ارتقای سطح معرفتی جامعه به واسطه کتب فلسفی و قرآنی و حمایت های معاونت فرهنگی از این بخش» گفت: بحث عمومی سازی فرهنگ از الویت های مهمی است که همواره در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد مطرح بوده و هست.

وی با بیان این مطلب افزود: توزیع و تولید باید در سیستم فرهنگی دارای تناسب باشد؛ جشنواره‌های فرهنگی قرآنی برای آشنایی افراد به مواد تولید شده است؛ به عبارت بهتر شناخت مخاطب از تولیدات سبب می شود تا صرفا مخاطب مصرف کننده نباشد.

صالحی با اشاره به متون فلسفی و قرآنی و برگزاری جشنواره هایی از این دست همچون جشنواره طرح ملی ملکوت، اظهار داشت: مخاطب باید بین متون فلسفی و فکری دیالوگ برقرار کند و از این متون با نگاه قرآنی بهره بجوید و در واقع، بخش جدی تر این موضوع تعامل مخاطب با متن است که اگر موجبات مفاهمه متن را پدید آورد اتفاق بهتری است.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار این است که مخاطبان در یک تعامل با متن و بازتولیدهای متنوع آن قرار بگیرند که در این مسیر لازم است تا سیستم توزیع هم به اندازه تولید قدرتمند باشد و مخاطب در این ساختار، یک ضلع این مجموعه باشد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در خاتمه خاطرنشان ساخت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اشاعه تولیدات فرهنگی و متون فکری فلسفی و قرآنی می تواند بسترساز باشد و باید در این بستر فراهم شده بازتولیدهای رسانه ای وجود داشته باشد که معاونت فرهنگی حمایت های لازم را این مسئله به عمل خواهد آورد چراکه از الویت های مهم معاونت فرهنگی، عمومی سازی فرهنگ در جامعه است.


کد خبر: 74937

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjahea.uqextzsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com