معینی صالح بازیگر نقش مصدق در سریال معمای شاه:

«معمای شاه» یک دایرةالمعارف تصویری/ به جرأت می‌گویم این سریال جزء کارهای فاخر است

14 آذر 1395 ساعت 14:52


اصغر معینی صالح بازیگر سریال «معمای شاه»معتقد است مجموعه «معمای شاه» یک دایرةالمعارف تصویری است.
ادامه داد: وقایع این سریال با سند مورخین سرشناس نمایش داده می‌شود. کافی است مخاطبان کار را با تمام اتفاقات آن تماشا کرده تا با حساسیت‌های آقای ورزی در چگونگی به تصویر‌کشیدن وقایع تاریخی مطابق با واقعیت آشنا شوند.
معینی صالح بیان کرد: کار با آقای ورزی بسیار شیرین و لذت بخش است. این تعاریف به دلیل همکاری من با او نیست بلکه بخاطر شخصیت دوست داشتنی اوست. ورزی به درستی می‌داند به دنبال چیست و به جهت اینکه خودش نویسنده کار است، اطلاعات کاملی راجع‌به آن دارد.

وی افزود: در مورد این نقش ساعت‌ها با آقای ورزی صحبت و بحث کرده‌ایم. نقش مصدق بسیار پیچیده‌ بوده و دارای لایه‌های درونی فراوانی است. به همین دلیل باید در مورد شرایط اجتماعی و زندگی او، همچنین اتفاقات و وقایع تاریخی مربوط به او اطلاعات لازم را به دست آورد و این موارد از طریق ساعت‌ها مطالعه، تماشای فیلم و تبادل نظر با ورزی بدست آمده است.

اصغر معینی صالح تصریح کرد: شخصیتی را بازسازی کرده‌ایم که حقیقی بوده و او را می‌شناختم. کسی که در مورد او فیلم تماشا کرده و مردم در مورد او و اقداماتش شناخت کافی داشته‌اند. اما گفتنی است با راهنمایی آقای ورزی و تجربیات چندین ساله خود تلاش کردم تا این کاراکتر به خوبی نمایش داده شود.

وی تأکید کرد: قسمت درام کار که مربوط به خانواده دکتر وزیری و واکنش‌های آنان نسبت به جامعه بوده مشخص می‌کند که «معمای شاه» یک کار مستند نیست، بلکه درام و وقایعی تاریخی به شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که بسیار جذاب خواهد بود. به همین دلیل تصور می‌کنم کار در دومین یا سومین قسمت پخش مخاطب خود را می‌یابد، به شکلی که بینندگان تا پایان آن را دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: مجموعه «معمای شاه» برای نسل جوان یک دایرةالمعارف است. زیرا این نسل کمتر مطالعه کرده و عادت به دیدن دارند. به جرأت می‌توانم بگویم این سریال جزء کارهای فاخر محسوب می‌شود. افتخار می‌‌کنم که در این کار حضور دارم. «معمای شاه» دارای شخصیت‌های بسیاری است که تعداد زیادی از آنها را تاکنون ندیده بودم.

معینی صالح در پایان گفت: کار در چنین مجموعه‌ای سختی‌های خاص خود را دارد. اما تمام عوامل آن با عشق کار کرده‌اند. زیرا به کار و گروهشان ایمان دارند. تمام عوامل «معمای شاه» دوستانه کار کرده‌اند.

بازیگر نقش مصدق در مورد گریم شهرام خلج بیان کرد: به طور قطع گریم این کار متفاوت بوده است. با توجه به کار خوب و قابل تحسین شهرام خلج شاید بتوان گفت تا ۹۹ درصد شخصیت مصدق به خوبی درآمده است.


کد خبر: 93567

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjaieh.uqetmzsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com