در بیانیه ای که در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت؛

«اتحادیه تجمع سینماگران جوان لبنان» از مردم غزه حمایت کردند

1 مرداد 1393 ساعت 12:40

«اتحادیه تجمع سینماگران جوان لبنان» در بیانیه‌ای با اشاره به حملات دردمنشانه علیه مردم در نوار غزه بر اثر جنایت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی خواستار حمایت بی‌قید و شرط همه اهالی فرهنگ و هنر جهان عرب از مقاومت فلسطینی شدند.


به گزارش هنرنیوز، «اتحادیه تجمع سینماگران جوان لبنان» در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار فرهنگی قرار گرفته همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند.

بنابر این گزارش در این بیانیه با اشاره به حملات دردمنشانه علیه مردم در نوار غزه و تخریب گسترده ساختمان‌ها و موسسات بر اثر جنایت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی آمده است: در پی افزایش شهدا به‌ویژه در میان زنان و کودکان و پیران و تخریب منازل و زیربناها در غزه و پایداری قهرمانانه مقاومت غزه با تمام اطیاف آنها با آنها اعلام همبستگی می‌کنیم.

«اتحادیه تجمع سینماگران جوان لبنان» ضمن محکوم کردن تهاجم به غزه افزوده است: استفاده شدیدا افراطی از سلاح‌های کشتار جمعی علیه شهروندان بی‌پناه که تنها گناه‌شان مطالبه حق کریمانه و استقلال و زندگی است، محکوم است.

این اتحادیه شرمندگی از سکوت سازمان‌های جهانی سخن گفته و آورده است: سکوت این سازمان‌ها از جمله شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب و دیگر موسسات حقوقی که تکلیف خود را حمایت از انسان‌ها و حقوق طبیعی می‌دانند نشان از ترس آنان دارد.

این اتحادیه خواستار حمایت بی‌قید و شرط همه اهالی فرهنگ و هنر جهان عرب از مقاومت فلسطینی شده و افزوده است: این تجمع مقاومت قهرمانانه غزه و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آن برای زدن ضربات به دشمن را قدر می‌شناسد و از تلاش‌های آنان برای دفاع از خود و هویت فلسطینی و عربی حمایت کرده و مواضع شرافتمندان اعراب و جهانیان که برای کمک به مردم فلسطین اقدام کرده‌اند را قدر می‌شناسیم.

بنابر این گزارش این بیانیه توسط چهره‌هایی چون دکتر کاظم نظری، حسن عبدالله، دکتر حسن حجازی، حسین اردستانی، احمدبرق، رامی ابودیه، عبدالرحمان صباح، عمار التلاوی، محمد الصعیدی، محمد سعید دهینی، ملاک غسان عطایا، انعام محمد حناوی، زینب حسن سلیم، عبدالمنعم الخیوانی، صلاح حنیف الشرقی، مهتدی علی احمد، بلال محمد السیبلانی، علی محمد فواز، بلال محمد جلوان، سلیمان زعیتر، اروی جمال، علی سلمان، یوسف جرادی، سلیم الحسین، محمد ناصر الدین، حسنین هانی عمران، سعد علی عبدالحسین، رجائ شومر، محمد فواد السید، محمد حسین فخرالدین، احمد الحنون، میثم قصیر، هدایا سنان، حیات الرهاوی، محمد شری، روضه قاسم، فاطمه فواز، عفیف حیدر، طلال مرتضی، حسین عقیل، سامر دکروب، یاسمین رمال، موسىی نورالدین، ابراهیم شمعون، زهرا شکر، خدیجه شکر، رباب مطوط، گابی جعفر، زینب مغنیه، فاطمه المقداد، حسن کحیل، علاء العطار، غدیر علی ضاهر و سکینه مطوط دیده می‌شود.


کد خبر: 73613

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjtmea.uqetvzsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com