تئاتر فجر ۳۶ وارد هفتمین روز اجراهای خود شد

4 بهمن 1396 ساعت 15:08


امروز ۴ بهمن‌ماه جشنواره سی‌ و ششم بین‌المللی تئاتر فجر میزبان آثار مختلف نمایشی خواهد بود.

به گزارش هنرنیوز، امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه هفتمین روز جشنواره سی‌ و ششم بین‌المللی تئاتر فجر است که در یان روز در بخش صحنه ای سالن اصلی تئاتر شهر و تالار وحدت، جهت آماده‌سازی دکور نمایش‌ موزیکال «پیانیستولوژی» از مشهد به کارگردانی محمدحسن نیازی و «ملانکولی» از فرانسه به کارگردانی فیلیپ کن که قرار است در جشنواره اجرا شوند، امروز و فردا اجرایی ندارند.

«شرتولوژی» از فرانسه اثری از ژروم بل، کارگردان مشهور فرانسوی در تالار سایه ساعت ۱۶ اجرا می‌شود. «نسخه آزمایشی» از مشهد به کارگردانی علی حاتمی‌نژاد ساعت ۱۸ در تالار چهارسو اجرا می‌شود. نمایش «شلتر» که سال گذشته با استقبال مخاطبان روبرو شد ساعت ۱۶:۳۰ در تالار قشقایی به صحنه می‌رود.

رضا ثروتی با اجرای مجدد «فهرست مردگان» به صحنه تئاتر برمی‌گردد. این نمایش ساعت ۱۷ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به مدت ۱۵۰ دقیقه اجرا می‌شود. «دام؛ کافکا» به کارگردانی آرمین جوان نیز ساعت ۱۸ در سالن سمندریان این تماشاخانه به صحنه می رود.

نمیش های «نهفت» محمد عباسی ساعت ۱۶ در تالار مولوی، «هذیان» مرتضی سخاوت از دزفول ساعت ۱۶ در تماشاخانه سنگلج و «طبقه پایین خانه پدری» کاری از آبادان به کارگردانی علی حیدری ساعت ۱۶:۳۰ در تالار هنر اجرا می‌شوند.

ساعت ۱۷:۳۰ «با کاروان سوخته» نوشته علیرضا کوشک جلالی به کارگردانی سیدحمید سجادی از رفسنجان در سالن انتظامی خانه هنرمندان و ساعت ۱۷ «آواز زنی در گورستان» اثر مسلم نارکی از گچساران در تالار حافظ میزبان مخاطبان هستند.

تمرین - اجرا

«Idle Arts» تمرین اجرای احسان شایانفر ساعت ۱۱ و ۱۵ به مدت ۹۰ دقیقه در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود.

بخش خارج از صحنه

نمایش محیطی گردشی «طلوع آفتاب» به کارگردانی سعید بهنام پس از سه روز امروز همزمان با طلوع آفتای به پایان رسید.

نمایش «مرگ» به نویسندگی و کارگردانی عرفان شیرنگی از امروز ساعت ۱۷ در محوطه دانشگاه تربیت مدرس اجرای خود را آغاز می‌کند.

«مناظر مجرم» به کارگردانی دریس ورهوفن از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان تماشاگران خود در گالری ایرانشهر است.

نمایش «نرگس» کاری از حسین توازنی‌زاده هم امروز ساعت ۱۴ و ۱۶ در خانه‌ای قدیمی به آدرس خیابان انقلاب، بین تقاطع حافظ و میدان فردوسی، روبروی دانشگاه جامع علمی کاربردی، پلاک ۸۷۲ دومین روز جشنواره‌ای خود را می‌گذراند.

«نمایش گردهمایی والدین» به کارگردانی میخاییل چارکویامی از گرجستان که روز گذشته در اولین اجرای خود با استقبال مخاطبان روبرو شد در عمارت روبرو ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. پیش از این نمایش در ساعت ۱۶ این عمارت میزبان تماشاگران «دیدنی یا هرطور شما دوست دارید» به کارگردانی جعفر حجازی و «نادیدنی» از حوزه کاربردی به کارگردانی بابک حجری است.

محوطه خانه هنرمندان از ساعت ۱۶ با نمایش های «تولیدی لیلی و مجنون» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد و «چای تلخ‌پهلو» به کارگردانی حامد مهریزی‌زاد و ستار وزیری یزدی از یزد میزبان علاقه مندان به تئاتر خیابانی است. محوطه تئاتر شهر نیز از ساعت ۱۶:۳۰ به ترتیب میزبان نمایش‌های «گیلدخت»، «صادره از اروند»، «چهارراه» و «سرنخ» است.

بخش فرا اجرایی

کارگاه «آنتیگون: حق سخن» توسط جورجینا کاکوداکی هنرمند یونانی امروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در دانشگاه تهران، سالن سمندریان برگزار می‌شود. کارگاه «آنتیگون: حق سخن» ورکشاپ آموزشی است که به جستجو در ایده‌ها و کشمکش‌های آنتیگون سوفوکل می‌پردازد. هدف این کار تشویق هنرجویان تئاتر به پیدا کردن صدای شخصی و درونی خودشان است.

این کارگاه ظرفیت محدودی دارد.

۲ نمایش آف‌استیج «منزل به منزل» از فرانسه در باغ کتاب و «ریموت تهران» محصول کمپانی ریمینی پروتکل در پارک شفق که در روزهای اول جشنواره با استقبال مخاطبان روبرو شده‌اند روز هفتم جشنواره را هم آغاز می‌کنند.


کد خبر: 95970

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjyheh.uqeiazsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com