هنر نیوز - پربيننده ترين عناوين سینما :: rss_full_edition http://www.honarnews.com/cinema Tue, 06 Nov 2018 11:27:42 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://www.honarnews.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط هنر نیور http://www.honarnews.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام هنر نیوز آزاد است. Tue, 06 Nov 2018 11:27:42 GMT سینما 60 سینما ظرفیت پولشویی ندارد/ سامان‌دهی دستمزد کار «صنف» است نه دولت http://www.honarnews.com/vdcefw8o.jh8f7i9bbj.html به گزارش هنرنیوز ؛ مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مباحث مطرح شده درباره ورود پول‌های کثیف به سینما گفت: به‌شخصه اطلاعی از پدیده‌هایی مانند پولشویی و یا ورود پول‌های کثیف به سینما ندارم و طبیعتاً مسئولان مربوطه باید درباره آن اظهارنظر و با آن برخورد کنند، اما آنچه به ذهنم می‌رسد این است که مگر مجموع گردش مالی در سینمای ایران چقدر است که بخواهد محملی برای پولشویی‌های کلان باشد؟ مظفری ادامه داد: هزینه تولید یک فیلم معمولی در سینمای ایران به‌طور متوسط ۳ میلیارد تومان است و کمی بیش از این مقدار هم در گیشه فروش می‌کند اما رقم معمول پولشویی در این سال‌ها در کشور، ارقامی بسیار کلان‌تر از این حرف‌ها بوده است، در حد هزار میلیارد تومان! پس به نظر منطقی نمی‌رسد کسی برای ۵-۶ میلیارد تومان پولشویی بخواهد روی ظرفیت گردش مالی سینما حساب کند. این بازیگر با تاکید بر اینکه در یک پروژه سینمایی ریز ارقام و جزییات قراردادها به‌صورت کامل مشخص است، گفت: شاید برخی به‌جهت فرارهای مالیاتی بخشی از دستمزدها را در قرارداد ثبت نکنند و به تعبیری زیرمیزی محاسبه کنند اما این موارد بسیار اندک است و به‌صورت عمومی زمینه‌ای برای تخلفات مالی کلان در سینما وجود ندارد حتی در یک سریال شبکه نمایش خانگی هم تا جایی که بنده اطلاع دارم، تولید با نهایت ۵ میلیارد تومان کلید می‌خورد و براساس فروش قسمت‌های اول و بازگشت سرمایه ادامه آن تولید می‌شود. پولشویی جایی قابل تعریف است که شفافیت نباشد بازیگر فیلم سینمایی «جنگ نفت‌کش‌ها» افزود: منطقاً پولشویی جایی قابل تعریف است که حساب‌وکتاب‌ها شفاف نباشد، مثلاً برای یک برج ۲۰ طبقه لاکچری در همه اجزا می‌توان فاکتورسازی کرد و واقعاً هم محاسبه صحت ارقام کار ساده‌ای نیست پس کسی که به‌دنبال پولشویی باشد زمینه های بسیار مناسب‌تری از سینما می‌تواند انتخاب کند و به‌نظرم در بازار سینما با گردش مالی فعلی، پولشویی اساساً نمی تواند معنا داشته باشد و بیشتر زاییده فکر افرادی است که مخالف سینما هستند. خانه سینما در تمام این سال‌ها تلاش‌هایی برای سامان‌دهی دستمزدها داشته اما ارشاد بیشتر برپایه همین استدلال عمل می‌کرد که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار آزادند به هر که می‌خواهند و هر چقدر می‌خواهند پرداخت داشته باشندمظفری باوجود این تحلیل درباره ورود پول‌های کثیف به سینما،‌ در پاسخ به ابهامات و انتقادات مطرح شده درباره دستمزدهای کلان بازیگران طی سال‌های اخیر صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: خاطرم هست زمانی به ارشاد اعلام کردیم که افرادی که می‌خواهند در سینما فعالیت داشته باشند، مانند همه جای دنیا بهتر است وابسته به صنف و سندیکای مشخصی باشند. معتقد بودیم تهیه‌کننده در فهرست عوامل فیلمش در کنار نام‌ها باید شماره عضویت فرد موردنظر در صنف را هم درج کند تا سابقه و اعتبار او مشخص باشد. زنده‌یاد داوود رشیدی در این زمینه پیگیری‌های بسیاری انجام داد اما پاسخی که از مسئولان ارشاد گرفتیم این بود که تهیه‌کننده پول دارد و آزاد است به هر کس که دلش می‌خواهد پول بدهد و ما نمی‌توانیم دخالت کنیم. بازیگر فیلم سینمایی «سگ‌کشی» عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که یک تهیه‌کننده به‌واسطه پولی که دارد بخواهد هرکسی را به‌عنوان عوامل فنی و یا بازیگر به کار بگیرد زیرا سندیکاها اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. در ایران اما این‌گونه نیست و یک نفر شب می‌خوابد و صبح مادرش می‌گوید چقدر خوش‌تیپی، پدرش هم پول می‌دهد، بازیگر می‌شود! مظفری با اشاره به شرایط فعالیت بازیگران نسل اول پس از انقلاب، ادامه داد: خاطرم هست از گوهردشت کرج برای تمرین به میدان فردوسی تهران می‌آمدم و به دلیل ۲ بار تاخیر، آقای نصیریان نه فقط اجازه ادامه تمرین به من نداد که از اداره هنرهای نمایشی هم اخراجم کرد! آن شرایط با آنچه امروز در عرصه بازیگری حاکم است، متفاوت بود. نگاه صرف اقتصادی مانع تنوع تولیدات سینمایی شده است بازیگر فیلم «وقتی همه خوابیم» با اشاره به اینکه پیش‌شرط سامان‌دهی مسایلی همچون دستمزد بازیگران سینما شکل‌گیری صحیح اصناف است، گفت: خانه سینما در تمام این سال‌ها تلاش‌هایی در این زمینه داشته است اما ارشاد بیشتر برپایه همین استدلال عمل می‌کرد که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار آزادند به هرکه می‌خواهند و هر چقدر می‌خواهند پرداخت داشته باشند. همین شرایط هم باعث شکل‌گیری روندی در سینمای ایران شده که ملاک فروش در آن فقط «بازیگر» است. وی تاکید کرد: البته هستند هنرمندانی که تلاش می‌کنند و موفقیت‌های خوبی هم به دست آورده‌اند اما این نگاه صرف اقتصادی که یک تهیه‌کننده روی یک بازیگر و تیپ پرفروش برای تولید اثر مشابه سرمایه‌گذاری می‌کند، جلوی نگاه‌های تازه و تنوع تولیدات را می‌گیرد. مظفری در پایان ضمن انتقاد از فراگیر شدن فیلم‌های کمدی مشابه در اکران سینماها گفت: تماشاگر ایرانی بسیار هوشمند است اما متاسفانه در سال‌های اخیر امکانی برای انتخاب آثار متفاوت نداشته است. در همان سالی که فیلم «سگ‌کشی» اثر بهرام بیضایی در اکران پرفروش شد، فیلم‌های کمدی هم روی پرده بود اما امکان انتخاب متفاوت، مخاطبان را به سمت این فیلم سوق داد. اگر مخاطبان سینما حق انتخاب داشته باشند و تولیدات متفاوت سانسور نشود، طبیعتاً اقتصاد سینما هم شرایط سالم‌تری پیدا می‌کند. ]]> سینما Sat, 27 Oct 2018 15:06:18 GMT http://www.honarnews.com/vdcefw8o.jh8f7i9bbj.html پروژه مشترک سینمای ایران و ترکیه/ پژمان بازغی بازیگر فیلم شد http://www.honarnews.com/vdcaeuno.49n0w15kk4.html به گزارش هنرنیوز و به نقل از آناتولی، مهرداد غفارزاده کارگردان ایرانی درباره انگیزه خود از ساخت فیلم «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» به‌عنوان نخستین محصول مشترک سینمای ترکیه و ایران طی ۴۵ سال گذشته گفت: یکی از دلایل آن علاقه ایرانیان، از جمله خودم به سریال‌های ترکیه و شهر استانبول است. آنها بازیگران ترک را می‌شناسند و خیلی دوست‌شان دارند. وی افزود: استانبول نه یک شهر بلکه کشور است و دوست داشتم داستانی را در اینجا به تصویر بکشم. می‌خواستم اثری با ستاره های سینمای ترکیه داشته باشم. فکر می کنم مردم هم خیلی مشتاقند که این فیلم ساخته و پخش شود. تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا ماه ژانویه این فیلم برای اکران در ترکیه آماده شود و در ایران نیز بعد از جشنواره ملی فیلم فجر یا نوروز روی پرده بیاید. کارگردان «گیرنده» توضیح داد: این یک فیلم تجاری و محصول مشترک ترکیه و ایران است. ۲۰ درصد فیلمبرداری آن انجام شده و حدود ۷۰ درصد داستان فیلم در ترکیه می‌گذرد. ستاره‌های سینمای دو کشور از جمله پژمان بازغی، افسانه پاکرو، علی بوراک جیلان، یوسف چیم و حازال تورسان در این اثر ایفای نقش می‌کنند. وی با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگری نیز در ترکیه انجام خواهد داد، گفت: این طرح را به تهیه‌کنندگان و عوامل سینمای ترکیه ارایه کردم که مورد پسند واقع شد. تهیه داستان و کارگردانی یکی از این پروژه‌ها با خودم است، ولی سرمایه‌گذار و بازیگران آن از ترکیه خواهند بود. قصد ساخت سریال مشترک ایران و ترکیه نیز دارم و امیدوارم سال آینده بتوانم آن را محقق کنم. غفارزاده در پایان خبر داد: فیلم «روی خط صفر» را هم به صورت محصول مشترک ایران و ژاپن با فضای بسیار متفاوتی ساخته ام. فیلمبرداری این اثر در ایران، ترکیه، ژاپن، سنگاپور و کنیا انجام شده و در مرحله مونتاژ است. نظرات ۲ تن از بازیگران این فیلم پژمان بازغی بازیگر سینمای ایران که نقش یک تاجر را در فیلم ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» بازی می‌کند نیز اظهار کرد: حدود هشت سال پیش با غفارزاده در فیلم «روز ملاقات» همکاری داشتم تا اینکه پیشنهاد این کار را به من داد و احساس کردم تجربه متفاوتی خواهد شد زیرا قرار بود این فیلم را در لوکیشن دیگری و با همکاران خارجی از کشورهای مختلف کار کنم از این رو، برایم بسیار جذاب بود و با کمال میل پذیرفتم. به گفته وی، ساخت این فیلم محدود به فیلمبرداری از ترکیه نبوده بلکه با همکاری و مشارکت عوامل و بازیگران این کشور و ایران صورت می‌گیرد. بازغی درباره نقشش توضیح داد: نقش حامد صفایی را در این فیلم بازی می کنم. او یک بازرگان ایرانی ساکن آلمان است که تصمیم می‌گیرد به اتفاق خانواده‌اش کارخانه جدیدی در ترکیه راه‌اندازی کنند. آنها جایی را برای تاسیس کارخانه خود انتخاب می‌کنند، اما در روند خرید دچار مشکل می شوند. این بازیگر سینمای ایران خبر داد: برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه پیشنهاد دارم ولی با توجه به اینکه زبان ترکی بلد نیستم قرار شد تمهیداتی در نظر بگیرند تا بتوانیم همکاری مجدد داشته باشیم. خودم نیز تلاش می کنم تا زبان ترکی و آداب و رسوم ترکیه را یاد بگیرم. چناره ملک‌زاده بازیگر نقش «آدا» در این فیلم سینمایی نیز تصریح کرد: در فیلم «های ولتاژ» به عنوان محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان بازی کردم. پیشنهاد جدید را الهام قاسم‌اف کارگردان هموطنم داد و با کمال میل پذیرفتم. این دومین فیلمی است که با بازیگران ایرانی همکاری دارم. نقش من در این فیلم به شخصیتم بسیار نزدیک است و علی براق جیلان نیز نقش مقابل من است. از همکاری با هنرمندان ایرانی بسیار خوشحالم. مهر ]]> سینما Fri, 26 Oct 2018 21:27:15 GMT http://www.honarnews.com/vdcaeuno.49n0w15kk4.html انیمیشن «میرزا بلد» از امروز روی آنتن شبکه دو http://www.honarnews.com/vdcam6no.49n0o15kk4.html انیمیشن «میزا بلد» به کارگردانی امیرحسین صالحی در ۳۰ قسمت از امروز روی آنتن شبکه دو می رود. به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی خانه پویانمایی انقلاب اسلامی، انیمیشن «میرزابلد» از تولیدات خانه پویانمایی انقلاب اسلامی در ۳۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای از امروز سه شنبه ۱ آبان ماه ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه دو می رود. کارگردانی سری اول این انیمیشن بر عهده امیرحسین صالحی و الهام مرتضوی بود و کارگردانی سری دوم «میرزابلد» را امیرحسین صالحی به تنهایی بر عهده دارد. این اثر در قالب طنز به موضوعات روز نوجوانان و جوانان پرداخته است . در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: خالخالی در رویارویی با شرایط جدید و تصمیم گیری زودهنگام، مشکلات جدیدی را تجربه می کند. عوامل این انیمیشن عبارتند از: نویسندگان: فرشید مهیار، مهدی باتقوا ، محبوبه نوابی، طراحان: فریناز سلیمانی،تیدا پیکانی، غزاله قدیری ، محمد یوسفی ، رسول احمدی ، متحرک سازی : سمیه نیلی ، بهاره بحرینیان ، ریحانه بصیری ، محبوبه عمیدی ، الناز زادباقر ، صداگذار : اکبر جعفریان، مدیر دوبلاژ : محمدرضا صولتی، موسیقی : فرهاد صفار، مدیر تولید : فرشید مهیار ]]> سینما Tue, 23 Oct 2018 07:53:58 GMT http://www.honarnews.com/vdcam6no.49n0o15kk4.html داوران جشنواره عکس کیمیا معرفی شدند http://www.honarnews.com/vdcb08b9.rhbz9piuur.html به گزارش هنرنیوز ، قرار است که هفته اول آبان ماه برنامه اعلام عکس‌های رسیده به جشنواره و نتایج آن اعلام شود. این در حالی است که بابک برزویه، حسن غفاری و دکتر رحیمیان به عنوان داوران مسابقه اعلام شده‌اند. بابک برزویه عکاس، بازیگر و کارگردان است. وی همکاری با کارگردان‌های مطرحی همچون رسول ملاقلی پور، مسعود کیمیایی و مهران مدیری را در کارنامه خود دارد. برزویه سال ۱۳۷۵ برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم برای عکاسی فیلم سفر به چزابه (ساخته رسول ملاقلی پور) شد. وی با عکاسی بیش از ۱۰ مجموعه تلویزیونی، ۳۵ فیلم سینمایی بلند و کوتاه و بیش از ۲۰۰ تئاتر داخلی یکی از فعالترین عکاسان هنری ایران می‌باشد. حسن غفاری، کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است. و عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران می‌باشد. غفاری تجربه همکاری با مجلات و خبرگزاری های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را دارد. محمدمهدی رحیمیان هم که دارای رتبه اول گروه هنر و رشته عکاسی در آزمون سراسری دانشگاه هنر است از 1367 عکاسی پایه 1 را در دانشگاه هنر تدریس می‌کند. رحیمیان عضو هیئت داوران جشنواره روابط عمومی و مدیر گروه رشته عکاسی خبری در دانشکده انجمن صنفی مطبوعات بوده و داوری چندین مسابقه عکاسی جشنواره سینمای جوان در تهران و شهرستان‌ها را بر عهده داشته است. گفتنی است که به برگزیدگان جشنواره عکس معدن با موضوعات "انسان و معدن"، "شکوه معدن و صنایع معدنی" و ایمنی و محیط زیست در معدن و صنایع معدنی نشان کیمیا اهدا می‌شود. ]]> سینما Wed, 24 Oct 2018 10:29:28 GMT http://www.honarnews.com/vdcb08b9.rhbz9piuur.html ۲۰ فیلم ترسناک ۲۰ سال اخیر سینما/ ممکن است متنفر شوید! http://www.honarnews.com/vdcipza3.t1ay32bcct.html به گزارش هنرنیوز و به نقل از ورایتی، اوون گلیبرمن منتقد برجسته ورایتی چند روز مانده به جشن هالووین، ۲۰ فیلم برتر ترسناک بیست سال اخیر سینما را از دیدگاه خودش انتخاب کرده است، گلیبرمن در معرفی این فهرست، از مقابله با نظرات مردم گفته و این که هوادار فیلمی مثل «او تعقیب می‌کند» نیست و به جایش فیلم ترسناک «آنچه در زیر است» ساخته رابرت زمکیس را دوست دارد و معتقد است که فیلم زمکیس فیلم خوبی است. این منتقد آمریکایی در معرفی برخی از این فیلم‌ها چنین گفته است: «برو بیرون» بهترین فیلم این فهرست، یک کلاسیک واقعی است؛ اثری که شبیه فیلمی از رومن پولانسکی با فیلمنامه‌ای از جیمز بالدوین رمان‌نویس آمریکایی است. «آزمون بازیگری» شاید بهترین فیلم فهرست نباشد اما بی‌شک مرعوب‌کننده‌ترین و ترسناک‌ترین آن است و البته شاید یکی از ترسناک‌ترین‌های تاریخ سینما. «پروژه جادوگر بلر» از آن فیلم‌هایی است که ممکن است عاشقش باشید و یا شاید هم از آن متنفر شوید. «جنگ جهانی زد» هم ماهرانه‌ترین و نفس‌گیرترین فیلم زامبی پس از دوران باشکوه جورج رومروست. تونی کولت در فیلم «موروثی» بازی‌ای در ژانر وحشت ارائه می‌دهد که به ارزشمندی بازی‌های دوره میانی آثار اینگمار برگمان است. البته منتقد ورایتی از این که فیلم تهوع‌آور «هزارپای بشری ۲» را دراین فهرست قرار داده با فروتنی عذرخواهی می‌کند. در اینجا به فهرست کامل اسامی فیلم ها نگاهی می کنیم. ۱- «برو بیرون/ Get Out» (۲۰۱۷) به کارگردانی جوردن پیلی ۲- «آزمون بازیگری/ Audition» (۱۹۹۹) به کارگردانی تاکاشی میکه ۳- «پروژه جادوگر بلر/ The Blair Witch Project» (۱۹۹۹) به کارگردانی دنیل مایریک و ادواردو سانچز ۴- «حس ششم/ The Sixth Sense» (۱۹۹۹) به کارگردانی ام. نایت شیامالان ۵- «آنچه در زیر است/ What Lies Beneath» (۲۰۰۰) به کارگردانی رابرت زمکیس ۶- «مسافرخانه قسمت دوم/ Hostel: Part II» (۲۰۰۷) به کارگردانی الی راث ۷- «جنگ جهانی زد/ World War Z» (۲۰۱۳) به کارگردانی مارک فورستر ۸- «موروثی/ Hereditary» (۲۰۱۸) به کارگردانی آری آستر ۹- «شان می‌میرد/ Shaun of the Dead» (۲۰۰۴) به کارگردانی ادگار رایت ۱۰- «توطئه آمیز/ Insidious» (۲۰۱۰) به کارگردانی جیمز وان ۱۱- «حلقه/ Ringu» (۱۹۹۸) به کارگردانی هیدئو ناکاتا ۱۲- «سیاره وحشت/ Planet Terror» (۲۰۰۷) به کارگردانی رابرت رودریگز ۱۳- «یک مکان ساکت/ A Quiet Place» (۲۰۱۸) به کارگردانی جان کرازینسکی ۱۴- «بگذار وارد شوم/ Let Me In» (۲۰۱۰) به کارگردانی مت ریوز ۱۵- «نزول/ The Descent» (۲۰۰۵) به کارگردانی نیل مارشال ۱۶- «فعالیت فرا طبیعی ۳ /Paranormal Activity ۳» (۲۰۱۱) به کارگردانی هنری جوست و آریل شولمن ۱۷- «هزارپای بشری ۲ (دنباله کامل) /The Human Centipede ۲» (۲۰۱۱) به کارگردانی تام سیکس ۱۸- «جادوگر/ The Witch» (۲۰۱۵) به کارگردانی رابرت اگرز ۱۹- «مرا به دوزخ بکشان/ Drag Me to Hell» (۲۰۰۹) به کارگردانی سام ریمی ۲۰- «بابادوک/ The Babadook» (۲۰۱۴) به کارگردانی جنیفر کنت مهر ]]> سینما Mon, 22 Oct 2018 14:00:09 GMT http://www.honarnews.com/vdcipza3.t1ay32bcct.html حذف «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» از جشنواره مقاومت! http://www.honarnews.com/vdcjiveh.uqeaozsffu.html به گزارش هنرنیوز ؛ محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: در خصوص شائبه حضور فیلم‌های «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» باید عرض کنم بنابر اعلام نظر جمعی اعضای شورای راهبردی جشنواره امکان حضور این فیلم‌ها در بخش مسابقه سینمای ملی جشنواره وجود ندارد. وی ادامه داد: شورای راهبردی معتقد است از آن جایی که در فرایند تولید این فیلم‌ها به جز تهیه کننده عوامل مؤثر دیگری هم نقش دارند موافقت کرده است برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر عوامل این دو فیلم پیشنهاد کردند این فیلم‌ها از بخش مسابقه سینمای ملی خارج و به صورت میهمان حضور می یابند ولی در صورت راهیابی به سایر بخش‌های جشنواره از جمله: بخش «جایزه عماد مغنیه»، «جلوه گاه نور»، «بهترین فیلم از نگاه مردم» و «جایزه داوری خانواده‌ شهدا» امکان رقابت داشته باشند. دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان ساخت: همچنین در صورت راهیابی این دو فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل به جز بخش «بهترین فیلم» که حقوق تهیه‌کننده در آن مطرح است در سایر بخش‌های جشنواره می‌توانند مورد داوری قرار بگیرند. وی با اشاره به تجربه مشابه این اتفاق در دوره دبیری وی در سی امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و خارج شدن فیلمش از بخش مسابقه سودای سیمرغ یادآور شد: فیلم‌های سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی از جمله آثار ارزشی و انقلابی در حوزه مقاومت محسوب می‌شوند که در بخش «عماد مغنیه»، «داوری مردمی» و «جایزه خانواده شهدا» و نیز، در صورت راهیابی در بخش بین‌الملل مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند. خزاعی گفت: به شخصه ترجیحم این بود که در این دوره جشنواره به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته باشم ولی به مقتضای شرایط و تکلیفی که به بنده شده؛ این دوره نیز در جایگاه دبیر و خدمتگزار در خدمت جامعه سینمایی و سینماگران حوزه مقاومت و دفاع مقدس هستم. ]]> سینما Sun, 21 Oct 2018 22:19:22 GMT http://www.honarnews.com/vdcjiveh.uqeaozsffu.html آیا بهروز افخمی دوباره مجری برنامه «هفت» می‌شود؟ http://www.honarnews.com/vdcjxveh.uqeahzsffu.html به گزارش هنرنیوز ، در آستانه جشنواره فیلم فجر، جامعه سینمایی هم منتظر رئیس جدید سازمان سینمایی است و هم منتظر مجری برنامه «هفت»...! چرا که ناصر کریمان پیش از این به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفته بود که «هفت» با سبک و سیاق جدید برای مسابقه سینمای ایران آماده می‌شود. همان برنامه‌ای که روز اول با فریدون جیرانی از سال 89 کار خود را آغاز کرد و در ادامه تریبون اجرای آن به محمود گبرلو و بهروز افخمی و روزهای آخر آن به رضا رشیدپور سپرده شد. اما بعد از جشنواره این برنامه دیگر روی آنتن نرفت که ناصر کریمان در گفتگو با تسنیم دلیل این غیبت را جمع‌بندی سیاست‌های واحد و مشترک تلویزیون نسبت به سینمای ایران دانست و گفت: "یک مدتی برای جمع‌بندی این سیاست‌ها، زمان نیاز داشتیم تا خانواده سینمایی ما بدانند که تلویزیون یک سیاست واحد و مشترک در قبال سینمای ایران دارد که باعث توسعه و پیشرفت در این عرصه شود". به همین خاطر مدتی برنامه «هفت» متوقف شد. البته کریمان پیش‌تر گفته بود اول شهریورماه سری جدید «هفت» آغاز خواهد شد اما به دلیل آماده نشدن فضای «هفت» جدید که به گفته مدیر اجتماعی شبکه سه با چند میز تخصصی تحلیل و برررسی سینمای ایران از جمله توجه ویژه به بخش مستند روی آنتن خواهد رفت هنوز در حال رایزنی با مجریان و تیم عوامل تخصصی و مناسب برنامه سینمایی تلویزیون است. تا به حال نام‌های زیادی از جمله علیرضا رئیسیان، محمدحسین لطیفی، مهدی کرم‌پور و.... در رسانه‌ها رایزنی شد اما امروز خبری از بازگشت بهروز افخمی به تلویزیون بدون فراستی به میان آمد که خبرنگار فرهنگی تسنیم در گفتگوی با بهروز افخمی این موضوع را پیگیری کرد. این کارگردان و تهیه‌کننده سینما و مجری سابق برنامه «هفت» در این باره گفت: "گفتگوی مقدماتی با من شده اما هنوز قطعی نشده و به نتیجه‌ای نرسیدیم". وی افزود: این که برخی از رسانه‌ها منتشر کرده‌اند مبنی بر حضور قطعی بنده به عنوان مجری بدون مسعود فراستی و توضیحاتی بیشتر و حتی درباره نوع چیدمان و پرداخت، رایزنی رسانه‌ای بیش نیست، چون اکنون در حال گفتگوی مقدماتی هستیم و بعد از نتیجه‌گیری می‌توانیم درباره طراحی و چیدمان کار با هم صحبت کنیم. باید منتظر بمانیم تا شبکه سه سیما هرچه زودتر تصمیم خودش را برای مجری جدید برنامه «هفت» بگیرد که تکلیف تلویزیون برای نقد و بررسی و کار محتوایی برای جشنواره فیلم فجر امسال مشخص شود. پویا ]]> سینما Mon, 22 Oct 2018 14:03:12 GMT http://www.honarnews.com/vdcjxveh.uqeahzsffu.html تاثیر شنبه‌ی نیم‌بها بر گیشه / سینما به سبد خانوار برمی‌گردد؟ http://www.honarnews.com/vdchxznw.23nq6dftt2.html به گزارش هنرنیوز ، حبیب اسماعیلی _مدیر رسانه فیلمسازان_ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره طرح نیم بها شدن بلیت سینماها در روزهای شنبه و تاثیر آن بر میزان فروش فیلم‌ها و همچنین جذب مخاطب بیان کرد: روز گذشته به عنوان اولین روز اجرا این طرح، شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و با مقایسه‌ای اجمالی با شنبه هفته گذشته، فروش بالاتری داشتیم. او ادامه داد: همانطور که ثابت شده بود اکران نیم بهای بلیت‌ها در روزهای سه شنبه بر روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است، این شنبه نیز با وجود آنکه هنوز تغییر قیمت بین مردم جا نیفته و برخی از آن اطلاعی ندارند، همان نتیجه را به ما داد و البته این تغییر بر روی فروش فیلم‌های خانوادگی بیشتر محسوس بود. به طور مثال اگر فروش فیلمی در یک روز عادی ۵۰ میلیون تومان است در روزی که بلیت نیم‌بها است چند برابر می‌شود و به ۱۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد. بنابراین به مرور زمان این طرح می‌تواند تاثیر خوبی را بر روی چرخه سینمایی کشور بگذارد. اسماعیلی که اکنون پخش دو فیلم «آهوی پیشونی سفید۲» و «لازانیا» را برعهده دارد، اضافه کرد: نکته‌ای که در طرح نیم‌بها کردن بلیت سینماها برای روزهای شنبه وجود دارد این است که به دلیل آنکه نیم‌بها شدن روز شنبه به روزهای پایانی هفته نزدیک است، می‌تواند بر روی فروش این دو روز (پنج شنبه و جمعه) تاثیر بگذارد و باعث کاهش مخاطب شود. زیرا به طور مثال اگر کسی بخواهد فیلمی که به تازگی روی پرده رفته را ببیند، تماشای آن را به جای روزهای پایانی هفته به شنبه موکول می‌کند تا بهای کمتری هم برای بلیت آن پرداخت کند. این تهیه کننده با تاکید بر اینکه "محتوای یک اثر تاثیرگذاری بیشتری بر جذب مخاطب می‌گذارد"، بیان کرد: ما شاهد هستیم که مساله قیمت بلیت تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان نمی‌گذارد بلکه نکته اصلی میزان جذابیت و محتوای داستانی فیلمها است که باعث بالا رفتن تعداد مخاطب یا فروش آن اثر می‌شود و با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده‌ایم اگر فیلمی خوش ساخت نباشد، در روزهای نیم‌بها هم مخاطب نخواهد داشت. اسماعیلی در پایان گفت: ما اگر بتوانیم به تعداد تماشاچیان بیافزاییم، موفق شده‌ایم؛ زیرا هر سال که قیمت‌ها بالا می‌رود، خود به خود بر میزان فروش تاثیر می‌گذارد بنابر این شاید با اجرای طرح نیم‌بهای بلیت در دو روز هفته، بتوانیم طیفی از جامعه که تعدادشان هم کم نیست را به سینما جذب کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که همه بتوانند با هر سطح درآمدی دیدن فیلم در سینما را در سبد کالاهای فرهنگی خانوار خود قرار دهند. به گزارش ایسنا، با توجه به تصمیم جدید شورای عالی اکران، به دلیل استقبال مردم از بلیت‌های نیم‌بها در روزهای سه‌شنبه، از این پس سینماها روزهای شنبه هم بلیت نیم بها ارایه خواهند کرد و به این ترتیب، این طرح برای اولین بار از روز شنبه ۲۸ مهر ماه در سینماها سطح شهر تهران اجرا شد. ]]> سینما Sun, 21 Oct 2018 22:14:02 GMT http://www.honarnews.com/vdchxznw.23nq6dftt2.html توزیع مستند «موزه قاجار» با گویندگی علی دهبان http://www.honarnews.com/vdcc4sqo.2bqm48laa2.html مراحل فنی مستند «موزه قاجار» با گویندگی علی دهبان به اتمام رسید و توزیع شده است. همزمان با فیلمبرداری مستند «موزه قاجار» به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا آرین و محمدحسین حدادی مراحل فنی ازجمله گویندگی آن در حال انجام بود که با پایان این بخش، مستند «موزه قاجار» توزیع شده است. علی دهبان نویسنده و گوینده مستند «موزه قاجار» بوده است. ازجمله فعالیت های وی می‌توان به حضورش به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی «جشن دلتنگی»، سریال «دستت را به من بده» و برنامه ترکیبی «شابک» نیز اشاره کرد. این مستند در موزه «قاجار» در شهر تبریز نیز توزیع شده است. مستند «موزه قاجار» با هدف معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی و شهر تبریز ساخته می شود. یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تبریز «موزه قاجار» است که این اثر به معرفی این موزه و آثاری که در آن به نمایش گذاشته شده است، می پردازد. موزه قاجار بنایی به یادگار مانده از امیر نظام گروسی است و وی به عنوان بانی این بنا نیز شناخته می شود. عوامل این مستند عبارتند از کارگردان و تهیه کننده: مینا آرین و محمد حسین حدادی، مدیر فیلمبرداری: محمد حسین حدادی، تدوین: مینا آرین، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علی پاکدل، مجری طرح، گوینده و نویسنده: علی دهبان، پژوهش: شکوفه ابوالفتح زاده، ضبط در استودیو صداخانه ۴۴. ]]> سینما Mon, 22 Oct 2018 10:07:50 GMT http://www.honarnews.com/vdcc4sqo.2bqm48laa2.html حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی می‌شود؟ http://www.honarnews.com/vdci5za3.t1ayv2bcct.html به گزارش هنرنیوز ، خبرگزاری فارس در خبری مدعی شد که حسین انتظامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب شده و به‌زودی از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی حکم دریافت می‌کند. روابط عمومی وزارت ارشاد درخصوص صحت و سقم این خبر به خبرنگار «صبا» گفت: «ما هم مثل شما فقط شنیده‌ایم و حکمی هنوز صادر نشده است.» گفتنی است؛ انتظامی پیش از این معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشت و اکنون دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حسین انتظامی متولد اردیبهشت ۱۳۴۶ در مقدس مشهد و دارای دکتری مدیریت استراتژیک است. انتظامی دی‌ماه سال گذشته با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستیار ارشد وی منصوب شد. او پیش از این انتصاب، به مدت ۴ سال (از سال ۹۲ تا ۹۶) عهده‌دار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بود. ]]> سینما Sun, 21 Oct 2018 22:16:54 GMT http://www.honarnews.com/vdci5za3.t1ayv2bcct.html