هنر نیوز - آخرين عناوين سینما :: rss_full_edition http://www.honarnews.com/cinema Wed, 26 Apr 2017 11:27:55 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://www.honarnews.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط هنر نیور http://www.honarnews.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام هنر نیوز آزاد است. Wed, 26 Apr 2017 11:27:55 GMT سینما 60 صداگذاری و تدوین «ملکه جیجانکو» به پایان رسید http://www.honarnews.com/vdcce1qo.2bq0s8laa2.html به گزارش هنرنیوز ؛ حسن نجفی کارگردان فیلم سینمایی «ملکه جیجانکو» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت: به تازگی تدوین این فیلم سینمایی توسط احسان کرمی به پایان رسیده و قرار است اصلاح رنگ آن را نیز سامان وفایی انجام دهد. وی با اشاره به ساخت موسیقی این اثر بیان کرد: با حسین فاضل برای ساخت موسیقی «ملکه جیجانکو» صحبت کرده ایم اما هنوز این مرحله از این فیلم آغاز نشده است. نجفی در پایان بیان کرد: صداگذاری این اثر را هم چندی پیش علی خطیبی به پایان رساند. «ملکه جیجان‌کو» یک فیلم کارگری است که نگاهی هم به بحث واسطه گری و دلالی دارد. داستان «ملکه جیجان‌کو» درباره ۱۳ هزار کارگر منطقه است که در آستانه ضربه خوردن و بیکار شدن هستند این فیلم برگرفته از اتفاقات واقعی است که در منطقه ای با نام جیجانکو واقع در همدان رخ داده است. ]]> سینما Wed, 26 Apr 2017 06:56:27 GMT http://www.honarnews.com/vdcce1qo.2bq0s8laa2.html محمدرضا عباسیان کارگردان اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر شد http://www.honarnews.com/vdcbsfb9.rhba8piuur.html به گزارش هنرنیوز ، ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی در تالار وحدت برگزار می شود. کارگردانی این مراسم را محمدرضا عباسیان برعهده دارد. وی پیش از این مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در دولت دهم بوده است. او در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در دولت دهم به عنوان دبیر حضور داشت. ]]> سینما Wed, 26 Apr 2017 06:52:24 GMT http://www.honarnews.com/vdcbsfb9.rhba8piuur.html تنزل نقش دولت در حد کمپانی های فیلمسازی / مخالفت رئیس سازمان سینمایی با اکران فیلم « ماه گرفتگی » در زمان انتخابات http://www.honarnews.com/vdceox8o.jh8e7i9bbj.html به گزارش هنرنیوز، شامگاه گذشته ، سوم اردیبهشت ؛ نخستین برنامه سینما روایت در سال 96 و صدونهمین برنامه از بدو راه اندازی «سینما روایت» به فیلم سینمایی « ماه گرفتگی» با حضور سید مسعود اطیابی کارگردان ، هادی انباردار تهیه کننده و محمد تقی فهیم منتقد و کارشناس سینما اختصاص داشت. کسانی که قصد بهره برداری از انقلاب را دارند به هنگام نقد این فیلم دچار عصبیت می شوند در این برنامه که رسول شادمانی کارشناس سینما ، اجرای برنامه را برعهده داشت. قبل از تماشای ماه گرفتگی در مجموعه فرهنگی اسوه ، بخشی از نقد این فیلم که در هنگام جشنواره فیلم فجر توسط مسعود فراستی از برنامه هفت پخش شده بود برای تماشاگران نماش داده شد و آنگاه « مسعود اطیابی » کارگردان فیلم ماه گرفتگی با اشاره به همین موضوع گفت: معتقدم کسانی که قصد بهره برداری از انقلاب را دارند به هنگام نقد این فیلم دچار عصبیت می شوند و شاید هم حق دارند! چون فیلم باب میل آنان ساخته نشده است. وی افزود: موضع من نسبت به اتفاقات سال 88 همین فیلمی بود که دیدید و این سخن به معنای بی طرفی نیست و ژست بی طرفی هم نمی گیرم ضمن اینکه بی طرفم نیستم بلکه طرفدار حق ، نظام ، مردم و کشورم هستم و ازهیچ جناحی هم طرفداری نمی کنم. اگر فکرمی کنند عقب نشینی می کنیم و کشور را به دست تندروها می دهیم اشتباه می کنند اطیابی با بیان اینکه من اصلا ترسو نیستم و اتفاقا در این موضع خیلی شجاع هستم ادامه داد: فکر می کنم آنانی که مریض هستند و کشور را فقط برای جناح خودشان می خواهند باید در نگاه شان تجدید نظر کنند. من اگر دگرباره فیلمی بسازم بازهم همین نظررا خواهم داشت. علی رغم اینکه دراین فیلم ، خیلی اذیتم کردند و اگر هر کسی به جای من بود حتما ابراز پشیمانی می کرد. اما اگر فکرمی کنند ما عقب نشینی می کنیم و کشور را به دست تندروها می دهیم – از هر جناحی – اشتباه می کنند. فیلم را در شرایط سخت شروع کردیم «هادی انباردار» تهیه کننده فیلم ماه گرفتگی نیز در این برنامه اظهار داشت: ما از ابتدا در شرایط سخت این فیلم را شروع کردیم و این اولین نمایش عمومی این فیلم بعد از نسخه ارائه شده به جشنواره فیلم فجر می باشد که با نظر کارگردان، حدود 6 دقیقه از فیلم کم شده است. این تهیه کننده سینما یادآور شد: پیش تولید این فیلم در سال 94 انجام گرفت و قرار بود درجشنواره همان سال نمایش داده شود اما آنقدر تولید آن دست خوش اتفاقاتی شد که حتی مدتی این فیلم نیز تعطیل شد ولی در نهایت ساخته شد و من سعی کردم تمام نقطه نظرهای کارگردان در فیلم لحاظ شود. اولویت آقایان فراستی و افخمی ، اولویت فرم بر مضمون است «محمد تقی فهیم» منتقد سینمایی کشور هم درمورد فیلم سینمایی ماه گرفتگی گفت: وقتی همه چیز این فیلم سخت است بنابراین حرف زدن در مورد فیلم باید سخت تر باشد اما در باره این فیلم می توان از دو منظر حرف زد یکی در بحث موضوع و مضمون و دیگری بحث ساختار و فرمیک اثر است و باید این دو موضوع را به صورت جداگانه دید و اگر به صورت جداگانه بحث شود شاید به نتیجه مورد نظر آقای فراستی نرسیم چون مسائلی را که آقایان فراستی و افخمی و دوستانشان پیگیری می کنند بحث « فرم » است و اولویت آنان فرم بر مضمون است و بی جهت نیست که به نظرآنان ؛ هیچ زیباشناسی خلق نمی شود مگر اینکه از طریق فرم اتفاق بیفتد. سینمای ایران ، سینمای خنثی و بی خاصیتی است / تنزل نقش دولت در حد کمپانی های فیلمسازی این منتقد سینمایی اضافه کرد: من درعین حالی که قائل به فرم هستم اما نمی شود فرم را از محتوا جدا کرد. اگر قرار باشد به فیلم ماه گرفتگی از منظر ساختمان اثر نگاه کنیم حتما جای بحث دارد و ضعف هایی در فیلم وجود دارد اما ما در مورد سینمایی صحبت می کنیم که معمولا سینمای خنثی و بی خاصیتی است و همه چیز سینما شده « فروش » نه «مخاطب» ، ما امروز در مورد سینمایی صحبت می کنیم که بودجه های دولتی و نهادهای وابسته به دولت ، هزینه های آنان را تامین می کنند و گویا دولت به کمپانی های فیلمسازی تبدیل شده است و به همین دلیل است که ما شاهد تولید فیلم هایی نخواهیم بود که حرفی برای گفتن داشته باشند. واقعا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته چه فیلم ماندگاری ساخته شد؟ مخاطب الان چه فیلمی از این جشنواره را به یاد دارد؟! لذا معتقدم اگر چه ساخت فیلم هایی مثل ماه گرفتگی در چنین شرایطی که سینمای ما بسر می برد جای امیدواری است اما معتقدم آقای اطیابی می بایست در مورد موضوع و مضمون فیلم ، کمی جسورانه تر وارد می شد یعنی آدم یا وارد آب نمی شود و اگر هم شد نباید از خیس شدن بهراسد. لذا ما با فیلمی روبرو هستیم که حتی تمایلات و مطالبات فتنه به درستی در فیلم استیفا نمی شود. ماه گرفتگی جدی ترین اثر سینمایی در سالهای اخیر وی درعین حال تاکید کرد: اما این فیلم در جای خودش ، جدی ترین اثری است که در سالهای اخیربعد از فیلم قلاده های طلا و چند فیلم دیگر ساخته شده است. دم شما گرم! فهیم با بیان اینکه ساخت فیلم ماه گرفتگی از این جهت اهمیت پیدا می کند که ما شاهد تولید سالیانه قریب 80 فیلم سینمایی هستیم که 90 درصد آنان در یک لوکیشن ثابت باچند بازیگر دختر و پسر ساخته می شوند که به مسائلی می پردازند که به هیچ عنوان اولویت و دغدغه کشور نیست اظهار داشت: اینجاست که ساخت فیلم هایی مثل ماه گرفتگی اهمیت پیدا می کنند و می گوئیم دمت شما گرم! چرا که حرف جدی زدید. اطیابی در پاسخ به رسول شادمانی که با اشاره به نویسنده اثر که علی رغم دعوت شدن به برنامه غایب بود گفت : شما به عنوان کارگردان چقدردر روند تولید به اصل فیلمنامه وفادار بودید؟ که وی یادآور شد : من به فیلمنامه متعهد بودم اما معمولا کارگردان سهمی در ساخت دارد و نگاه خودش را در فیلم لحاظ خواهد کرد. بنابراین سعی کردم به لحاظ صحنه پردازی مطابق با فیلمنامه عمل کنم اما پرداختی هم خودم داشتم و چند دیالوگ خاص فیلم هم متعلق به خود من است مثل دیالوگ های داخل مسجد یا دیالوگهای بعد از شهادت هادی ؛ ضمن اینکه آقای هاشم زاده مشاور بازنویسی فیلمنامه بودند. سعی کردم به گونه ای روی آب راه بروم تا خیس نشوم! شادمانی همچنین پرسید: به قول آقای فهیم ، آدم وقتی وارد آب می شود نباید از خیس شدن بترسد لذا شما در روند تولید ، چقدر سعی کردید جسورانه و شجاعانه وارد موضوع شوید؟ و آیا فیلم همانی هست که مد نظر شما بوده است؟ که اطیابی پاسخ داد: ماه گرفتگی ، همان فیلمی است که مد نظر من بوده و سعی کردم به گونه ای روی آب راه بروم تا پاهام خیس نشوند! « ماه گرفتگی » ژانر معمایی – اجتماعی اطیابی با اشاره به ژانر فیلم ماه گرفتگی این فیلم را در ژانر معمایی – اجتماعی توصیف کرد و فیلم را دارای دو شخصیت محوری ( هادی ) و شخصیت اصلی به نام جعفر با بازی کامبیز دیرباز عنوان کرد. عمده مشکلات فیلم به «فیلمنامه» بر می گردد / مخاطب با قهرمان همذات پنداری نمی کند فهیم در بخش دیگری از نقد خود گفت: مشکلاتی که در فیلم وجود دارد به فیلمنامه مربوط می شود و فیلمنامه در اساس یک اشکال محوری دارد و آن هم اینکه چهره اصلی فیلم دیده نمی شود. لذا چنین فیلمهایی در فرم باعث می شوند که مخاطب نتواند در فضای فیلم قرار بگیرد و نتواند با قهرمان همذات پنداری کند. برای همین هم هست زمانی که کارگردان در سکانسی که کامبیز دیرباز دست هادی را که کشته شده می بوسد و قرار است یک صحنه دراماتیک ایجاد شود و اشک تماشاگر را در بیاورد ؛ هیچ احساسی در تماشاگر ایجاد نمی کند چرا که مخاطب ؛ هادی را ندیده و با او ارتباطی نداشته است و این یکی از ضعف های فیلمنامه محسوب می شود. ولی در مرحله اجرا معتقدم که کارگردان ، قوی کار کرده است به جز بخش پایانی که من این بخش را دوست ندارم و آقای اطیابی می توانست آن را تغییر بدهد که نداده است. صرف بودجه های هنگفت برای برگزاری جشنواره ها و کارگاههای تخصصی و بی مهری برای تولید فیلم هایی مثل ماه گرفتگی این کارشناس سینما با بیان اینکه در حالی که برای تولید فیلم هایی در مورد روشنگری فتنه سفارش شده اما ما متاسفانه شاهد عدم حمایت از تولید این نوع فیلم ها هستیم افزود: اما در عوض برای برگزاری جشنواره ها و راه اندازی کارگاههای تخصصی سینما ؛ بودجه های هنگفتی هزینه می شود که اتفاقا خروجی مناسبی هم ندارند. حاشیه های اکران ، حاشیه های مزخرفی است اطیابی در پاسخ به سوال رسول شادمانی که پرسید شما قبلا اعلام کرده بودید اکران این فیلم در ایام انتخابات ریاست جمهوری اتفاق خواهد افتاد اما چرا این کار عملی نشد؟ وی با بیان اینکه حاشیه های اکران ، حاشیه های مزخرفی است گفت: ما پروانه نمایش این فیلم را قبل از عید نوروز دریافت کردیم و تقاضای من به صورت رسمی برای اکران در ایام نوروز بود و اصلا اکران دوم نوروز مد نظر من نبود ولی مسئولین حوزه هنری ، صاحبان فیلم و وزارت ارشاد معتقد بودند که اکران دوم و همزمانی اکران با انتخابات ریاست جمهوری بهتر است. درحالی که همه حرفه ای های سینما می دانند که اکران دوم نوروز، بدترین اکران سال خواهد بود. اما ما باز این ایام را پذیرفتیم ولی متاسثفانه در زمان موعود ؛ شاهد بازیهای اکران بودیم! یکی گفت حالا صبر کن انتخابات تمام بشود. یکی گفت بعدا اکران کن. و ما را به این و اون پاس کاری کردند! مخالفت رئیس سازمان سینمایی با اکران فیلم در زمان انتخابات این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: اما صریح ترین پاسخ را آقای حیدریان رئیس سازمان سینمایی به من دادند و طبق جلسه ای که با ایشان داشتم ایشان از فیلم دفاع کردند و به من گفتند ای کاش ایام نوروز، فیلم را اکران می کردید ضمن اینکه ایشان با اکران در ایام انتخابات مخالف بودند و من با شناختی که از تجربه و آگاهی ایشان نسبت به سینما دارم می دانم که نظرایشان در مورد اکران مغرضانه نیست. لذا توصیه آقای حیدریان را پذیرفتم و قرار شد که یکی دو روز دیگر به من جواب بدهند که تا الان پاسخی داده نشده است! خیلی ها فکر می کردند بودجه این فیلم بودجه چند میلیاردی است ! به گزارش سینما روایت ؛ هادی انباردار هم در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اساس اصلی فیلمنامه این فیلم ، بیشتر یک فیلم آپارتمانی بود اما با تدابیری که آقای اطیابی برای فیلمنامه در نظر گرفتند فضاهای دیگری به فیلمنامه افزوده شد. ضمن اینکه بودجه این فیلم ، یک بودجه معمولی بود درحالی که خیلی ها فکر می کردند ما برای تولید این فیلم ؛ بودجه چند میلیاردی در اختیار داشتیم! این درحالی است که ما پیش تولید یک ساله داشتیم که بسیاری از بودجه فیلم در آن زمان هزینه شد و ما در اصل فیلم ؛ دچار محدودیت بودجه شدیم. ]]> سینما Mon, 24 Apr 2017 03:28:47 GMT http://www.honarnews.com/vdceox8o.jh8e7i9bbj.html ابوالقاسم طالبی راهی بیمارستان شد http://www.honarnews.com/vdccm1qo.2bq0x8laa2.html به گزارش هنرنیوز ، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما روز گذشته در بیمارستان بستری شد. وی چند سال قبل عمل باز قلب کرده بود و قبل از نوروز 96 تحت عمل آنژیولاستی قلب قرار گرفته بود. برپایه این گزارش طالبی به علت گرفتگی عروق در بیمارستان بستری شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون متولد 1340 در اصفهان است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1371 آغاز کرده است. ]]> سینما Sun, 23 Apr 2017 06:28:35 GMT http://www.honarnews.com/vdccm1qo.2bq0x8laa2.html نخستین بزرگداشت از سه بزرگداشت مرحوم عباس کیارستمی با سخنرانی فیلمسازان خارجی برگزار شد. http://www.honarnews.com/vdcameno.49nyw15kk4.html به گزارش هنرنیوز ، در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی که عصر دیروزاردیبهشت در جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد، «گاد فری چشای» منتقد آمریکایی با ذکر خاطره ای از همراهی‌اش با کیارستمی و آشنایی‌ با این فیلم‌ساز فقید؛ گفت: کیارستمی هنر، فرهنگ و تاریخ ایران را با هم می‌شناخت.خوشوقتم که پیش از دیگر منتقدان آمریکایی نوشتن درباره سینمای ایران را شروع کردم. این منتقد آمریکایی با تاکید بر اینکه بعضی فیلمسازان فقط فیلم‌ می‌سازند، ادامه داد: ولی کیارستمی از بزرگترین هنرمندان ایران در تاریخ چند هزار ساله این کشور است. وی در سخنان خود اشاره کرد که عمق و زیبایی فوق العاده فرهنگ ایرانی بیشتر از هرچیزی جذاب است. «جاناتان روزنبام» دیگر منتقد مشهور سینمای آمریکایی نیز در پیامی تصویری درباره کیارستمی، گفت: کیارستمی تا لحظه مرگ یک هنرمند بزرگ در دنیا بود. «سمی کاپلان» از ترکیه هم که همسایه کیارستمی معرفی شد و در جشنواره حاضر است٬ از کیارستمی به عنوان کسی یاد کرد که به او جسارت فیلمسازی را داده است. بزرگداشت سه روزه عباس کیارستمی از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه از ساعت 15:30 تا 17:30 در پردیس چارسو برگزار می‌شود. این مراسم با برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم که از اول اردیبهشت در پردیس چارسو آغاز شده و تا هشتم اردیبهشت (21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی ادامه دارد مصادف است. علاوه بر حضور فیلمسازان خارجی ، پیام‌های تصویری چهره‌‌های شاخص سینمای جهان از جمله ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی، مارتین اسکورسیزی فیلمساز امریکایی، ژیل ژاکوب رئیس سابق جشنواره فیلم کن، جف اندرو منتقد سینما از انگلستان، لوکا بیگاتزی مدیر فیلمبرداری از ایتالیا، جاناتان روزنبام منتقد امریکایی و مهرناز سعیدوفا پژوهشگر سینما از شیکاگو به همراه پیام تصویری از اصغر فرهادی که در حال حاضر برای ساخت فیلمش در اسپانیا حضور دارد، پخش می شود. عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران اردیبهشت سال گذشته بعد از یک دوره بیماری که برای درمان به فرانسه رفته بود در بیمارستانی در پاریس درگذشت. ]]> سینما Sun, 23 Apr 2017 06:18:17 GMT http://www.honarnews.com/vdcameno.49nyw15kk4.html کپی‌برداری ناشیانه «دارالفنون» از جشنواره‌های جهانی! http://www.honarnews.com/vdcjxteh.uqexyzsffu.html به گزارش هنرنیوز ، مخاطبان دارالفنون (اردوی استعدادیابی) جوانان فیلم‌ساز مستعد و علاقه‌مند به سینمای ایران در سراسر نقاط کشور و هم‌چنین کشورهای منطقه و جهان است. هدف این بخش شناسایی و کشف این استعدادها در طول جشنواره و در حین کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی با حضور سینماگران و اساتید ایرانی و خارجی است. اما با نگاهی به سالن چهارسو خواهیم دید این بخش ظاهرا کارایی چندانی ندارد. البته مدیر این بخش مازیار میری هم در گفت‌وگویی به این مهم اشاره داشته است. میری تاکید کرد:« متاسفانه تعداد زیادی اثر به جشنواره نرسید و کیفیت آثار به گونه ای نبود که سازندگان آنها بخواهند مورد حمایت جشنواره قرار گیرند.» در دوره دوم از برگزاری بخش دارالفنون قرار بود تعامل خوبی میان آموزشگاه‌های سینمایی و جشنواره شکل بگیرد و از سوی آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نخبگان در عرصه فیلمسازی به این بخش معرفی شوند اما عکس‌ها حکایت دیگری دارد. ظاهرا عدم وجود توانایی و هماهنگی در جذب علاقمندان به عرصه فیلمسازی و فعالیت نه‌چندان درست و منطقی این بخش باعث شده تا تنها تعداد کمی از افراد علاقمند در سالن اصلی چهارسو حاضر شوند و در کنار آن‌ها مهمان‌های خارجی حضور پررنگ‌تری داشته باشند. هر چند به گفته میری سه برابر شدن اقبال مخاطبان خارجی از این بخش کاملا قابل درک است زیرا مهمان خارجی در ایران از مزیت‌های حضور در کشور و استفاده از موقعیت‌هایی که جشنواره جهانی فجر در اختیارشان قرار می‌دهد بهره می‌برند. سوال اینجاست این بخش در مورد جذب علاقمندان سینما و اعتلای سینمای کشور در جهان با کمک میهمانان خارجی چقدر کارایی خواهد داشت؟ سوالی که ظاهرا باتوجه به بازخوردهای نه‌چندان زیاد و تاثیرگذاری اندک جشنواره، پاسخی جز «کارایی بسیار بسیار ضعیف» نخواهد داشت. بنا به تصمیم رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر و بر اساس اهداف جشنواره قرار بر این شد تا در جشنواره به آموزش و نگاه آکادمیک به سینما توجه ویژه شود. اما وقتی سال گذشته حتی یک اثر هم نتوانست نظر مدیران این بخش را جلب کند تا از فیلمساز حمایت کنند نباید در روند اجرایی این بخش تجدید نظر می‌شد؟ با توجه به جوانان علاقمند و فعالیت آن‌ها در استان‌های مختلف چرا نباید از این بخش از سوی جوانان ایرانی اقبال چندانی صورت گیرد؟ بانی فیلم نوشت : صحبت‌های مدیر بخش دارالفنون و عکس‌های منتشر شده از افتتاح این بخش نشان می‌دهد ظاهرا «دارالفنون» جشنواره،هیچ کارایی ندارد، اگر این بخش را در دوره گذشته با توجه به عدم کارایی آن مورد ارزیابی قرار می‌دادند، به این نتیجه مهم می‌رسیدند که این بخش کارایی لازم را ندارد و با تجدید نظر در برگزاری آن از هدر رفتن وقت، انرژی و بیت‌المال جلوگیری می‌کردند. اما گویا دوستان تنها به نمونه‌های مشابه در جشنواره های بزرگ دنیا همچون برلین، ونیز و پوسان توجه کردند و نمونه ای از فعالیت آن جشنواره‌ها را برای جشنواره جهانی در نظر گرفتند و صرفا به عنوان و برگزاری آن توجه داشتند نه به کارایی و برنامه ریزی درست برای این ارائه درست این بخش، آفتی که سالهاست گریبان سینمای ایران را گرفته است. ]]> سینما Sun, 23 Apr 2017 04:21:51 GMT http://www.honarnews.com/vdcjxteh.uqexyzsffu.html «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری پروانه نمایش گرفت http://www.honarnews.com/vdchixnw.23nkvdftt2.html به گزارش هنرنیوز، فیلم «ساعت 5 عصر» به کارگردانی مهران مدیری پروانه نمایش خود را دریافت کرد. سیامک انصاری، امیر جعفری، آزاده صمدی و نگین معتضدی بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم ماجرای یک شهروند تهرانی را روایت می کند که از صبح تا بعدازظهر درگیر یکسری مسایل و مشکلات می‌شود. اولین فیلم سینمایی مهران مدیری در اکران اول یا دوم عید فطر به نمایش درخواهد آمد. فیلمیران پخش این فیلم را برعهده دارد. ]]> سینما Sun, 23 Apr 2017 03:57:06 GMT http://www.honarnews.com/vdchixnw.23nkvdftt2.html دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاح شد http://www.honarnews.com/vdcbw5b9.rhba9piuur.html به گزارش هنرنیوز و به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، میری با معرفی خودش به هنرجویانی که از 32 کشور به بخش دارالفنون آمده اند گفت: از امروز به طور رسمی کلاس‌های دارالفنون آغاز می‌شود. «دارالفنون» نام قدیمی‌ترین مدرسه کشور ایران است که در روز آخر این دوره از این مدرسه بازدید خواهیم کرد. او افزود: بهترین استادان سینمای ایران و جهان در کنار شما خواهند بود و تجربیات‌شان را به شما منتقل خواهند کرد. امیدوارم همه ما از این فرصت طلایی استفاده کنیم و امیدوار باشیم این کلاس‌ها اتفاق خوبی را برای آینده شغلی شما رقم بزند. عادل، نماینده هیات علمی دارالفنون با بیان این‌که در دانشکده سینما و تئاتر به صورت تخصصی سینما تدریس می‌کند عنوان کرد: شما کارگاه‌های مختلفی اعم از فیلمنامه‌نویسی، صدابرداری و صداگذاری و تولید را خواهید گذراند و در پایان این دوره باید طرح خودتان را برای ساخت فیلم کوتاه ارائه بدهید. او اشاره کرد: برخی از هنرجویان خارجی به دلیل تاخیر در پروازهایشان هنوز به ایران نرسیده‌اند و از فردا تمام هنرجویان در جشنواره حضور خواهند داشت. شجاع نوری با مخاطب قرار دادن هنرجویان گفت: بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم. آرزو داشتم که همه شما را در یک جا ببینم. قدر این موقعیت را بدانید. من یکی از کسانی هستم که آرزو داشتم در کنار شما اینجا نشسته بودم. سینمای دنیا پیش روی شماست و از حالا می توانید به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید. امیدوارم روزی که جایزه اسکار یا نخل طلای کن یا جایزه این جشنواره را می گیرید امروز را به یاد داشته باشید و امیدوارم آن روز تعداد حسرت هایتان بسیار کم باشد و باز هم آرزوی رو به جلو رفتن داشته باشید. چرا که سینما برای کسانی است که دل بزرگ و آرزوی نامحدود دارند و هیچ وقت متوقف نمی‌شوند. او افزود: سعی می کنم در روزهای آینده از کنار شما عبور کنم تا از انرژیتان استفاده کنم. امیدوارم با خاطرات و تجربیات خوبی از اینجا بروید. آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com است. سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 1-8 اردیبهشت ۱۳۹۶ (21 تا 28 آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود. ]]> سینما Wed, 19 Apr 2017 10:58:49 GMT http://www.honarnews.com/vdcbw5b9.rhba9piuur.html آغاز زودهنگام جشنواره جهانی و سالن اختصاصی برای اهالی رسانه http://www.honarnews.com/vdciwra3.t1a532bcct.html به گزارش هنرنیوز ، کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و رسانه جشنواره گفت: سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای اهالی رسانه ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه طی یک دیدار کوتاه با سید رضا میرکریمی دبیر جشنواره سی‌وپنجم در پردیس چارسو آغاز می‌شود. او ادامه داد: پس از این دیدار ابتدا فیلم سینمایی «معلم» (TheTeacher) از جمهوری چک از آثار حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌ها برای اهالی رسانه در سالن اصلی پردیس چارسو اکران می‌شود و بعد از یک پذیرایی کوتاه در بخش «بام نشین» واقع در طبقه هفتم پردیس چارسو دو فیلم «مادر»(Emma) از اندونزی حاضر در بخش مسابقه بین الملل و «میز» (The Tabl) حاضر در بخش سینمای کره در سالن ۲ و ۳ به نمایش در می‌آید. کثیریان اظهار کرد: در این دوره از جشنواره سالن ۲ پردیس سینمایی چارسو به صورت اختصاصی برای اهالی رسانه در نظر گرفته شده است و منتقدان و خبرنگاران می‌توانند بدون رزرو بلیت و تنها با ارائه کارت خبرنگاری جشنواره (Press) به تماشای فیلم‌هایی که در این سالن به نمایش درمی‌آید بنشینند. البته بدیهی است که سالن شماره دو پردیس چارسو ظرفیت مشخصی دارد و تا همان اندازه می‌تواند پذیرای منتقدان و خبرنگاران باشد، بنابراین با پر شدن ظرفیت این سالن، اهالی رسانه می‌توانند از سایر سالن‌ها استفاده کنند که این امر مستلزم رزرو بلیت است. کثیریان ادامه داد: اهالی رسانه و منتقدان برای استفاده از برنامه‌های سایر سالن‌ها باید یک روز قبل از طریق سایت سینماتیکت بلیت فیلم مورد نظرشان را رزرو کنند که البته همچون سال گذشته رزرو بلیت برای اهالی رسانه به صورت رایگان خواهد بود. مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره توضیح داد: توصیه ما به خبرنگاران و منتقدان این است که برای استفاده بهینه از برنامه‌های جشنواره برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و با رزرو به موقع صندلی خود در سالن های مختلف بتوانند به بهترین نحو فیلم های مورد نظرشان را ببینند. او ادامه داد: علاوه بر این سالن‌های سینما فلسطین نیز بدون نیاز به رزرو بلیت و تنها با کارت Press جشنواره برای اهالی مطبوعات قابل استفاده است. مدیر ارتباطات و رسانه جشنواره جهانی گفت: برای استفاده اهالی رسانه از ورکشاپ ها، امکان محدودی پیش بینی شده که با یک معرفی نامه از سوی مدیریت ارتباطات و رسانه، امکان پذیر است. کثیریان در پایان درباره روزنامه نگاران و منتقدانی که هنوز کارت ورود به کاخ جشنواره را دریافت نکرده‌اند، گفت: کسانی که هنوز موفق به دریافت کارت جشنواره نشده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه با مراجعه به طبقه ششم پردیس سینمایی چارسو، کارت‌های خود را از بخش ارتباطات و رسانه جشنواره دریافت کنند. آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است. سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود. ]]> سینما Wed, 19 Apr 2017 10:33:09 GMT http://www.honarnews.com/vdciwra3.t1a532bcct.html فیلمبرداری «کامیون» به کارگردانی «کامبوزیا پرتوی» از مرز گذشت http://www.honarnews.com/vdcgwx9y.ak9ty4prra.html به گزارش هنرنیوز ، فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی «کامبوزیا پرتوی» با مدیریت فیلمبرداری «تورج اصلانی» مرزهای سوریه و عراق را به مقصد ایران پشت سر گذاشت؛ در این اثر سینمایی، «سعيد آقاخاني»، «نيكي كريمي»، «تروسكا جولا»، «رامين راستاد»، «يعقوب پرسا»، «نسرين مرادي» و ... به ایفای نقش می‌پردازند. «کامبوزیا پرتوی» تاکنون فیلم‌های سینمایی؛ «ماهی»، «گلنار»، «بازی بزرگان»، «کافه ترانزیت» و «پرده» را کارگردانی کرده و با این آثار جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی را کسب کرده است. ]]> سینما Wed, 19 Apr 2017 04:10:24 GMT http://www.honarnews.com/vdcgwx9y.ak9ty4prra.html