هنر نیوز - پربيننده ترين عناوين راديو و تلويزيون :: rss_full_edition http://www.honarnews.com/radiotv Sat, 17 Feb 2018 21:14:30 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://www.honarnews.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط هنر نیور http://www.honarnews.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام هنر نیوز آزاد است. Sat, 17 Feb 2018 21:14:30 GMT راديو و تلويزيون 60 «برخورد علی‌عسکری با هفت اشتباه بود» http://www.honarnews.com/vdcfcxd1.w6dvmagiiw.html به گزارش هنرنیوز ، یکی از مهمترین انتقادهایی که سال‌هاست به سازمان صداوسیما وارد می‌شود، لزوم رعایت اصل چندصدایی و به دنبال آن تولید برنامه‌های چالشی است که روتین و تکراری نباشند؛ برنامه‌هایی که مدتی است به باور بسیاری از کارشناسان رسانه و البته مخاطبان جای خالی آنها در میان برنامه‌های تلویزیونی احساس می‌شود. از طرفی برخورد چکشی مدیران رسانه با معدود برنامه‌هایی که هر از گاهی با چنین رویکردی روی آنتن می‌روند، به نوعی خودسانسوری برنامه‌سازان و تولید برنامه‌هایی با کمترین حاشیه و چالش را موجب شده که باعث می‌شود مخاطبی که چشم امید به همین معدود برنامه‌ها هم دوخته، در نهایت خاموشی تلویزیون را ترجیح دهد. برخورد عبدالعلی علی‌عسکری در مقام رییس رسانه ملی با برنامه‌ «هفت» که در پی صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر شکل گرفت، نمونه‌ای از همین برخوردهای چکشی است که در روزهای اخیر با انتقادهای بسیاری مواجه شده است. کارگردان فیلم «به وقت شام» در میان سخنان خود از صداوسیما گله کرد. او در بخشی از سخنان خود با اشاره به رضا رشیدپور که اجرای این مراسم را نیز برعهد داشت، گفت امثال ایشان واژه‌هایی را می‌سازند که بعدها در تلویزیون مطرح و مورد استفاده قرار می‌گیرد. حاتمی‌کیا در ادامه سخنان خود از سیاست‌های کلی سازمان صداوسیما گلیه و اظهار کرد که «من اعتراض می‌کنم به تلویزیون. به سازمان این تلویزیونی که وقتی می‌خواهد، فیلم‌های بنده را ۳۰ یا ۴۰ بار پشت سر هم پخش می‌کند، ولی وقتی می‌خواهد افرادی را دعوت کند که از این نوع نگاه دفاع کنند، عملا تبدیل می‌شوند به اپوزیسیون. من شکایتم را از مسؤولان شبکه سه و دو بابت این رفتارهایی که ما داشته‌اند، به خدا می‌برم.» او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت «اُف بر کسی که به فیلم به وقت شام می‌گوید فیلم کمدی». این جمله حاتمی‌کیا در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های رسمی به برنامه «هفت» نسبت داده شده، اما رجوع به آرشیو این برنامه و مطالبی که به نقل از رشیدپور درباره فیلم حاتمی‌کیا نقل می‌شود، چنین ادعایی را ثابت نمی‌کند و ظاهرا این اظهار نظر مربوط به صحبت‌های منتقدی بوده است که از برنامه‌ای دیگر پخش شده است. ضمن آن‌که ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد اتفاقا رشیدپور در برنامه «هفت» به تعریف و تمجید از فیلم حاتمی‌کیا پرداخته بود. اما صحبت‌های حاتمی‌کیا پس از دریافت سیمرغ که با توضیحات رضا رشیدپور همراه بود، رییس سازمان صداوسیما را مجاب نکرد و او را به عذرخواهی در مقابل انتقادها واداشت. علی‌عسکری اعلام کرد که به برنامه «هفت» تذکر داده شده است. این در حالی است که بخش اعظمی از انتقادهای ابراهیم حاتمی‌کیا فارغ از درست بودن یا نبودنشان به سیاست‌های کلی این سازمان بازمی‌گشت؛ تا آنچه در برنامه «هفت» رخ داده است. چراکه به هر حال با توجه به اهداف تعریف شده برای برنامه «هفت»، حضور منتقدان در این برنامه تلویزیونی امری کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که به عذرخواهی نیازی ندارد. کما اینکه این نگاه چالشی در برخی از برنامه‌های انگشت‌شمار تلویزیون همانند «نود» همچنان وجود دارد و اتفاقا از برنامه‌های پرمخاطب سازمان نیز به شمار می‌روند. دو شب بعد از اختتامیه فجر نیز برنامه «نود» که با حضور علی کریمی روی آنتن رفت، با حواشی و طرح انتقادهای بسیار از سوی این بازیکن همراه بود. مدیران رسانه‌ها باید در همه زمینه‌ها از عوامل خود حمایت کنند در همین راستا خبرنگار ایسنا به سراغ رضا قوی‌فکر، از اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران قدیمی رفته است تا نظر او را درباره لزوم حمایت مدیران رسانه از خبرنگاران، مجریان و برنامه‌سازان جویا شود. قوی فکر به موضوع اخیر و صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه فیلم فجر و واکنش رییس سازمان صداوسیما اشاره می‌کند و می‌گوید: زمانی که یک مجری برنامه و خبرنگار کار رسانه‌ای انجام می‌دهد باید نماینده تام‌الاختیار موسسه، سازمان یا رسانه باشد؛ بنابراین مدیران باید از او حمایت کنند. این روزنامه‌نگار قدیمی در این ارتباط مثالی می‌زند: مدیران رسانه‌ها باید در همه زمینه‌ها از عوامل خود حمایت کنند؛ برای مثال سال‌ها قبل عکسی برای گزارش من در روزنامه چاپ شد که درباره زلزله چهار محال و بختیاری بود. آن عکس باعث شد که مسوولان وقت مملکتی یعنی شاه و نخست وزیر ناراحت شوند و بگویند که آبروی مملکت رفته است اما سردبیر از من حمایت کرد و اگر این کار را انجام نمی‌داد حتما بلایی سر من می‌آمد. بنابراین فقط تلویزیون نیست بلکه مدیران همه رسانه‌ها باید از خبرنگاران، سردبیران و دبیران خود حمایت کنند تا آن‌ها بتوانند کار خود را انجام دهند. او به واکنش رییس سازمان صداوسیما در قبال صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه فیلم فجر اشاره و اظهار کرد: به نظرم آقای علی‌عسکری کار اشتباهی انجام داد. زمانی که یک مجری برنامه و خبرنگار کار رسانه‌ای انجام می‌دهد باید نماینده تام‌الاختیار موسسه، سازمان یا رسانه باشد؛ بنابراین مدیران باید از او حمایت کنند. در رسانه‌ها از برخورد صداوسیما با «هفت» خبر می‌دهند که به نظرم اصلا کار درستی نیست؛ به دلیل اینکه اصولا کارهای هنری قابل بررسی و نقد است و کاری نظیر فیلم مذکور مورد توجه و اقبال همه قرار نمی‌گیرد و هر فردی می‌تواند نظر خود را ارائه بدهد. این روزنامه‌نگار پیشکسوت چنین ادامه می‌دهد: منتقدان در برنامه «هفت» بر اساس تصورات و تفکرات خودشان از فیلم ایراد گرفتند و من معتقدم که آقای حاتمی‌کیا جزو کارگردانانی است که از او حمایت می‌شود و بسیار راحت فیلم خود را می‌سازد؛ بنابراین برای من عجیب بود که صحبت‌های او چه فایده‌ای داشت. همچنین معتقدم اگر خبرنگار یا مجری اشتباه کند مدیر رسانه نباید در ملأ عام و افکار عمومی اعلام کند که می‌خواهد با او برخوردی انجام دهد. بلکه باید از او حمایت کند و بعد از آن با خبرنگار یا مجری صحبت کند که در برنامه‌ات یا در کارت این مسائل را مراعات کند. قوی‌فکر با اشاره به صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره اظهار می‌کند: زمانی که بیش از حد به یک فرد بها داده شود و همچنین تبعیض، باعث می‌شود که افراد فکر کنند جایگاهشان با نفر بعدی فرق دارد. اگر این تبعیض در محیط رسانه‌ای و هنری اتفاق بیفتد بسیار بیشتر خود را نشان می‌دهد. به نظرم حاتمی‌کیا از یک حاشیه امنیتی برخوردار است که اگر این حاشیه نبود نمی‌توانست به این راحتی در یک برنامه عمومی که مردم نگاه می‌کنند این حرف‌ها را بزند. من به دلیل شغل خود با افکار عمومی در ارتباطم و متوجه شدم که کسی حرف‌های حاتمی‌کیا را نپسندید و همه از این نوع حرف زدن و آزادی عمل بیش از حد او ناراحت هستند و می‌گویند نباید این اتفاق می‌افتاد. البته این مساله که حاشیه امنیتی او به چه دلیلی به وجود آمده بحث طولانی است. او ادامه می‌دهد: اما تفاوت و تبعیض‌ها میان انسان‌ها، خبرنگاران، کارگردانان، رسانه‌ها و ... باعث می‌شود این اتفاق بیفتد بنابراین هر کسی در هر جایگاهی باید انصاف داشته باشد و جایگاه خود را بشناسد. به نظرم ایشان بیش از حد خود را نزدیک می‌داند و به خود حق می‌دهد هر حرفی را بزند و انتقاد کند. قوی‌فکر در پایان با تاکید بر حمایت مدیران می‌گوید: اگر حمایت مدیران نباشد کاری انجام نمی‌شود؛ یعنی اگر می‌خواهند کار خوبی ساخته شود که مردم دوست دارند ببینند یا بخوانند، مدیران باید از خبرنگار، مجری و فردی که با او کار می‌کنند، حمایت کنند تا بتوانند فضا را تلطیف کنند تا آن فرد به وظیفه خود عمل کند. اگر این موارد نباشد ما شاهد شکوفایی کار خبرنگار و مجری نخواهیم بود. ]]> راديو و تلويزيون Tue, 13 Feb 2018 20:41:02 GMT http://www.honarnews.com/vdcfcxd1.w6dvmagiiw.html از کتاب‌نخوان‌ها باید ترسید http://www.honarnews.com/vdcev78o.jh8pwi9bbj.html به گزارش هنرنیوز ، این داستان‌نویس در حاشیه نمایشگاه کتاب ایلام در نشست «مباحثی درباره ادبیات داستانی ایران معاصر» اظهار کرد: به عقیده بسیاری از تئوریستین‌های بزرگ دنیا، داستان و رمان محصول بعد از دوران روشنگری یا دوران رنسانس است. در رمان نگاه ما به جامعه و به زندگی عوض می‌شود. او با اشاره به این‌که در ایران سابقه تاریخی وجود دارد که با هر چیز نو و تازه‌ای در ابتدا مخالفت می‌کنیم و بعد کم‌کم آن را مورد پذیرش قرار می‌دهیم، افزود: وقتی رمان وارد ایران می‌شود با آن مخالفت می‌شود و به همین خاطر بیشتر به سمت روشنفکران و گروه چپ گرایش پیدا می‌کند و به عبارتی بیشتر به سمت افرادی رفت که مخالف نظام و دنبال نوآوری بودند. نویسند رمان «نخل‌های بی‌سر» با ابراز امیدواری به این‌که مسئولان امروز کشور ما به این باور برسند که به نویسنده‌ها اجازه بیشتری برای نوشتن بدهند و مطمن باشند که اگر حرف‌های حکومتی هم قرار است نوشته شود، در قالب رمان باید زده شود، ادامه داد: باید اذعان کرد سخنرانی تاثیر خودش را دارد، اما رمان معجزه می‌کند و به خاطر تاثیر این ژانر، بعضی از حکومت‌ها از نویسنده‌ها می‌ترسند. فراست اظهار کرد: فیلسوف شهیر آلمانی می‌گوید، امروز اگر ما بخواهیم هر کاری بکنیم و از هر راهی که بخواهیم وارد تبلیغات شویم و چیزی را معرفی کنیم، باید با زبان رمان وارد شد و حتی روانشناسان هم این اعتقاد را دارند و مسائل روانشناسی را در قالب رمان ارائه می‌کنند چراکه رمان زبان امروز دنیاست و امیدواریم قلم‌های ما به جایی برسند که روزی افتخار ادبیات کشور باشند. او به تاریخ رمان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: بعد از انقلاب در ادبیات چند اتفاق افتاد که تاثیر بسزایی در رشد رمان داشت. قبل از انقلاب فعالان ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به چند تن بیشتر نمی‌رسیدند و از جمله آن‌ها که زحمت‌های فراوانی را متحمل شده‌اند می‌توان به عباس یمینی شریف، محمود کیانوش، مهدی آذریزدی، نسیم خاکسار و خانم قدسی قاضی‌نور اشاره داشت. فراست افزود: اما بعد از انقلاب ما یک ژانر مخصوص پیدا کردیم و در واقع ناشرانی هستند که الان تخصصی و حرفه‌ای و به اسم ادبیات کودک و نوجوان در حال فعالیت هستند. باید گفت فقط در کشورهای توسعه‌یافته و درجه یک این امکان وجود دارد و خیلی از کشورها هنوز ادبیات کودک حرفه‌ای ندارند که کشور ایران خوشبختانه در این زمینه خوب رشد کرده است. این نویسنده با بیان این‌که اتفاق دوم بعد از انقلاب این بود که تعداد سوژه برای کار داستان‌نویسی بیشتر شد، یادآور شد: سوژه‌های ما بعد از انقلاب خیلی بیشتر از قبل شد. این هم به دلایلی چون انقلاب، جنگ، تغییر نگاه ما به زن و اتفاقات دیگر بود. به تبع افزایش سوژه‌ها، تعداد نویسنده‌ها هم بعد از انقلاب به شدت بیشتر می‌شود. قبل از انقلاب، همه نویسنده‌های ما شاید بیشتر از ۱۰ نفر نباشند، اما بعد از انقلاب با صراحت می‌شود گفت نمی‌توان تمام نویسندگان را اسم برد و جای خوشحالی دارد که اکثر این‌ها جوانانی با قلم‌هایی خوش و گیرا هستند. فراست با تاکید بر این‌که خیلی نباید غصه تیراژ پایین کتاب‌ها را خورد، تصریح کرد: اتفاق خیلی مهم دیگری که بعد از انقلاب افتاد این است که تعداد کتاب‌ها زیاد می‌شود. متاسفانه خیلی از جاها شنیده می‌شود سرانه مطالعه در کشور ایران بسیار پایین است و بنده به جرأت این ادعا را رد می کنم و می‌گویم نوع کتابخوانی در کشور ما عوض شده نه این‌که کتابخوانی کاهش یافته است. الان بیشتر مردم با موبایل مطالعه می‌کنند اما باید گفت این تعداد کتابخوان برای کشور ما برازنده نیست و من هم از این وضعیت راضی نیستم، اما این را هم قبول ندارم که می‌گویند در ایران کتابخوان کم داریم. او با تاکید بر این‌که اتفاق مهم دیگری که بعد از انقلاب در کشور رخ می‌دهد تغییر نگاه به زن است، ادامه داد: نگاه جامعه قبل از انقلاب به زن، نگاهی مظلومانه و گوشه‌گیر است که باید فرمان‌بری بکند و حضور اجتماعی ندارد، اما بعد از انقلاب این نگاه کمی اصلاح می‌شود و زن به بطن جامعه می‌آید، البته باید گفت هنوز هم زن به عنوان شخصیت اجتماعی‌ای که مدیر و مدبر باشد، تصمیم‌گیر باشد و بتواند فرمانروایی بکند مطرح نیست. قاسمعلی فراست گفت: علی‌رغم این اتفاقات بعد از انقلاب متاسفانه باید گفت ما در حوزه تیراژ کتاب‌های بعد از انقلاب خوب کار نکردیم و این جای تامل دارد. درست است تعداد کتاب‌های ما خیلی اضافه شده اما تیراژ آن‌ها نسبت به قبل از انقلاب خیلی کم است. در آن ایام تیراژ کتاب‌های نه چندان معرف به ۵ هزار و حتی ۱۰ هزار نسخه می‌رسید، اما وقتی کتاب «نخل‌های بی‌سر» در یک سال دو بار منتشر شد من خیلی خوشحال شدم ولی در واقع اصلا جای خوشحالی ندارد، چرا که هر دوبار چاپ من با یک بار چاپ کتاب‌های نامعروف قبل از انقلاب برابری نمی‌کند و این خیلی خوب نیست. این نویسنده با اشاره به این‌که ای کاش همه کتاب‌های ما یا حداقل ۵۰ درصد آن‌ها قابل دفاع بودند، تاکید کرد: اولین کتاب هر نویسنده‌ای هویت و اعتبار اوست و نباید برای چاپ آن عجله کند. ما باید بدانیم کتاب اول هر نویسنده شخصیت اوست و اگر ضعیف باشد نه تنها مخاطب کتاب وی را نمی‌خواند بلکه از او روگردان خواهد شد به گونه‌ای که کتاب‌های بعدی و خوب همان نویسنده را دیگر نمی‌خواند و تا بخواهیم به مخاطب اثبات کنیم این نویسنده رشد کرده است و دیگر مثل قبل نمی‌نویسد زمان را از دست خواهیم داد. متاسفانه در این خصوص باید گفت همه کتاب‌هایی که منتشر شده‌اند قابل دفاع نیستند. او همچنین متذکر شد: اگر مردم قدر بدانند، کتابخانه و کتابفروشی بهترین جایی هست که می‌شود در آن آموزش داد، یاد گرفت، نفس کشید و زندگی کرد. در ادامه نشست فراست به تعدادی از پرسش‌های نویسنده های ایلامی پاسخ گفت. او در پاسخ به این‌که داستان امروز ایران قابل دفاع هست یا نه، گفت: من با افتخار می‌گویم الان نویسنده‌های کشور ما علی‌غم نبود حمایت‌های دولت، داستان‌هایی چاپ می‌کنند که واقعا قابل دفاع هستند و وقتی این آثار را مطالعه می‌کنیم با افتخار سر خود را بالا می‌گیریم. وی ادامه داد: وظیفه ما نویسنده‌ها در شرایط کنونی این است که این آثار را بگیریم و بخوانیم. باید گفت در حال حاضر نوشته‌هایی از نویسنده‌های جوان و خوش‌قلم ما بیرون می‌آید که اگر از برخی از ترجمه‌ها بالاتر نباشد، پایین‌تر نیست ولی افسوس که نویسنده‌های کشور ما مثل فرهنگ و یا خود ادبیات مظلوم واقع شده‌اند؛ ای کاش به این نویسنده‌های درجه یک که پرچم ادبیات کشور ما را بالا می‌برند در خیلی از جاها به اندازه یک بازیگر توجه شود. فراست افزود: از جمله نویسنده‌هایی که واقعا افتخار ادبیات امروز ما هستند می‌توان به مجید قیصری، علی موذنی، محمدرضا بایرامی، زویا پیرزاد، فریبا وفی، ناهید طباطبایی، داوود غفارزادگان و احمد دهقان اشاره کرد و باید گفت این تعداد بسیار خوب کار کرده‌اند. نثر این‌ها واقعا انسان را به رقص درمی‌آورد. حتی فرهاد حسن‌زاده نامزد جایزه اندرسن شده که انصافا حق اوست. این نویسنده گفت: در این‌جا لازم می‌دانم بگویم تمام کسانی که دنبال قلم و ادبیات می‌روند اساسا انسان‌های سالم و درستی هستند و ما نباید از کسی که دنبال قلم می‌رود بترسیم و حکومت‌ها هم نباید از این افراد بترسند؛ چرا که کسی که دنبال کتاب می‌رود جامعه را در مسیر رشد قرار می‌دهد و اتفاقا از کتاب‌نخوان‌ها باید ترسید. فراست در پاسخ به پرسش آیا نویسنده باید سفارش بگیرد یا خیر گفت: اگر سفارشی‌نویسی جوری باشد که مورد پسند دل خود نویسنده نباشد به هیچ عنوان نباید آن را قبول کرد. حتی اگر از گرسنگی بمیریم نباید سفارشی را که مورد پذیرش دل و وجدانمان نیست قبول کنیم. اما بعضی اوقات به ما می‌گویند در مورد جنگ بنوسید و درخواست از ما کلی است؛ می‌شود کار کرد و به عبارتی ایرادی ندارد و می‌شود گفت این قسمت وظیفه ما هم هست، اما وقتی می‌گویند این‌گونه باید نوشت هرگز نباید نوشت. او اظهار کرد: در خصوص ترجمه نشدن آثار ایرانی به زبان‌های دیگر باید گفت، متاسفانه مخاطب‌های زبان فارسی در دنیا خیلی نیستند، اما در مقابل زبان انگلیسی و حتی عربی مخاطب‌های زیادی دارند و این‌ امتیازهای این زبان‌ها است. به نظر من یکی از دلایل ترجمه نشدن آثار ایرانی به زبان‌های دیگر این است که زبان فارسی مهجور است و علت دیگر این است که مسئولان فرهنگی کشور ما خیلی دغدغه این را نداشته و ندارند که این آثار به زبان‌های دیگر ترجمه شوند که برایش سیاستگذاری کنند. او در پاسخ به این‌که چرا ایرانی‌خوانی رواج ندارد، گفت: این موضوع اساسا علت روانی و جامعه‌شناسانه دارد و باید گفت هر ملتی وقتی خودش را باور نکند یک مقدار نسبت به آن موضع می‌گیرد و لذا بیشتر نقدهایی که می‌کنیم و تصور می‌کنیم آن طرف آبی‌ها خوب هستند و این طرف بد، خیلی محلی از اعراب ندارد. ایسنا ]]> راديو و تلويزيون Sat, 10 Feb 2018 22:31:34 GMT http://www.honarnews.com/vdcev78o.jh8pwi9bbj.html حضور مهران مدیری در «هفت» قطعی شد / هنوز دستمزد مجری مشخص نشده است http://www.honarnews.com/vdcd5n0n.yt0ko6a22y.html به گزارش هنرنیوز ، علی اصغر پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ایسنا از برنامه سینمایی «هفت» به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های دهه فجر شبکه سه سیما یاد کرد که همانند سال‌های گذشته بر آثار شرکت‌کننده در جشنواره فیلم فجر مروری خواهد داشت. به گفته مدیر شبکه سه سیما، برنامه سینمایی «هفت» با اجرای مهران مدیری بررسی ۲۲ فیلم سینمایی به همراه آثاری در گونه‌های مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن را در دستور کار دارد. مدیر شبکه سه سیما رایزنی با مجریان دیگر تلویزیون برای اجرای برنامه سینمایی «هفت» را نادرست خواند و اعلام کرد که از همان ابتدا قرار بود اجرای برنامه «هفت» به مهران مدیری سپرده شود که در نهایت پس از جلسه‌ای که عصر امروز برگزار شد، حضور ایشان در این برنامه قطعی شد. بر اساس این گزارش ایسنا، تاکنون افرادی چون فریدون جیرانی، محمد گبرلو و علیرضا افخمی اجرای برنامه سینمایی «هفت» را عهده‌دار بوده‌اند. برای اولین بار است که مهران مدیری اجرای برنامه‌ای سینمایی را بر عهده‌ می‌گیرد و در روزهای اخیر مطالبی درباره رقم بالای دستمزد وی برای اجرای هفت عنوان شده است. این در حالی است که ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره میزان دستمزد مجری برنامه «هفت» گفته است: هنوز برنامه «هفت» را برآورد نکرده‌ایم و دستمزد مجری مشخص نیست. او بیشتر مسائل در این خصوص را حاشیه‌ای دانسته و اینگونه عنوان کرده است که «مجموع نظارت مدیریتی در داخل سازمان، بخش خصوصی و حوزه تهیه‌کنندگان سینما، برای سرمایه‌گذاری تصمیم می‌گیرند.» کریمان گفته است، هر هزینه‌ای که پرداخت می‌شود با مصلحت سازمانی تطبیق خواهد داشت. ]]> راديو و تلويزيون Thu, 18 Jan 2018 03:00:10 GMT http://www.honarnews.com/vdcd5n0n.yt0ko6a22y.html نشست خبری مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» http://www.honarnews.com/vgldok05.yt05xyl22fa6y.h.html ]]> راديو و تلويزيون Tue, 16 Dec 2014 09:23:18 GMT http://www.honarnews.com/vgldok05.yt05xyl22fa6y.h.html واکنش کارگردان «آنام» به حذف تیتراژ و سکانس‌هایی از سریالش http://www.honarnews.com/vdcjoheh.uqeihzsffu.html به گزارش هنرنیوز ، جواد افشار در گفتگو با خبرنگار مهر در باره دلیل پخش نشدن تیتراژهای آغازین و پایانی سریال «آنام» در شب گذشته ۱۲ بهمن و اینکه آیا مشکل فنی داشته است، بیان کرد: سریال «آنام» حدود یک هفته است که از شبکه سه پخش می شود و در این مدت تیتراژ آن هیچ مشکلی نداشته است اما شب گذشته سریال برای اولین بار در تاریخ پخش، بدون تیتراژ شروع و پایان پخش شد. تهیه کننده سریال پیگیر موضوع است وی درباره چرایی این موضوع عنوان کرد: تهیه کننده سریال پیگیر این موضوع است اما این اتفاق بی سابقه بود و من متاسف هستم برای کسانیکه در پخش تلویزیون تصمیم می گیرند بخصوص پخش شبکه سه که شبکه جوان تلویزیون است و باید حساسیت زیادی روی آن باشد نه اینکه افراد بدون حس مسئولیت پذیری چنین کاری را انجام دهند و پاسخگو هم نباشند. افشار اظهار کرد: این اقدام بی احترامی به ساحت هنری یک اثر است و از همه مهمتر توهین به مخاطب است، مخاطبی که می خواهد بداند سریالی که پخش می شود ساخته کیست و عوامل و دست اندرکاران و بازیگرانش چه کسانی هستند. وی اضافه کرد: مسئولان این اقدام باید از این حرکت خود عذرخواهی کنند چون باعث رنجش و آزرده خاطری بیش از چند صد نفر شدند که در این سریال ۶۰ قسمتی جلوی دوربین و پشت دوربین زحمت کشیدند و یا باعث حذف ترانه احسان خواجه امیری شدند. حتی برخی سکانس هایی که مورد تایید مشاور مجموعه جناب آقای مهدی ارگانی بوده است بدون اطلاع ما سانسور و حذف می شود. کارگردان سریال «آنام» درباره اهمیت سریال های نمایشی بیان کرد: وقتی مدیران ارشد تلویزیون و حتی جناب عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان اعلام می کند مهمترین بخش فعالیت های رسانه ملی سریال های نمایشی است، پس باید سوال شود چه کسانیبه هر دلیلی چنین تصمیم غلطی می گیرند. افشار در پایان گفت: وقتی چنین اتفاقی می افتد کمترین کار این است که مسئول پخش زنگ بزند و قبل از هر اتفاقی اجازه بگیرد و یا حداقل بعد از آن عذرخواهی کند چرا که تیتراژ، شناسنامه و هویت یک اثر است. ]]> راديو و تلويزيون Fri, 02 Feb 2018 18:38:49 GMT http://www.honarnews.com/vdcjoheh.uqeihzsffu.html تصویربرداری فیلم «خرده ستمگران» به پایان رسید http://www.honarnews.com/vdceno8o.jh8nfi9bbj.html به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، فیلم «خرده ستمگران» به کارگردانی و تهیه کنندگی پریسا تجدد (فارق التحصیل سینما از ایتالیا) ، در حالی در روستاهای خونی و اردمین اطراف شهرستان ساوه پس از 10 روز تصویربرداری در هوای سرد به پایان رسید که این فیلم کوتاه 17 دقیقه ای با قصه جسورانه ؛ تلنگر به سنت های غلط اجتماعی در خانواده های متعصب را نشانه رفته است. این فیلم هم اکنون توسط بنیامین نادعلی در تدوین است. برخی از عوامل فیلم کوتاه «خرده ستمگران» عبارتند از: نویسنده و کارگردان : پریسا تجدد ، تهیه کنندگان : پریسا تجدد و عباس شوقی ، مدیر تصویر برداری : بنیامین نادعلی ، مدیر تولید: عباس شوقی ، طراح گریم : ناهید اعلامی ، صدابردار: فرید پیرایش ، مدیر صحنه : مریم زیارتی ، دستیارفیلمبردار: محمدرضا مشایخی ، دستیار تولید : محمد علی نقدی بازیگران: اکبر قدمی ، عباس شوقی ، ناهید اعلامی ، فرزاد شیخ نظری ، فرناز فاضلی ، نسرین تیموری و محمد علی نقدی ]]> راديو و تلويزيون Fri, 26 Jan 2018 21:27:04 GMT http://www.honarnews.com/vdceno8o.jh8nfi9bbj.html رادیو آوا را از کمند تبلیغات نجات دهید/ این پول به رادیو می‌رسد؟ http://www.honarnews.com/vdcauono.49nmi15kk4.html به گزارش هنرنیوز ، این روزها همه شبکه های رادیویی مانند شبکه های تلویزیون درگیر تبلیغات و تیزرهای تجاری شده اند و البته این سوال وجود دارد که چه سهمی از درآمد این تبلیغات به رادیو برمی‌گردد و با وجود پخش روزافزون تبلیغات چرا مشکلات این رسانه کمتر نمی‌شود. یکی از پرشنونده ترین شبکه های رادیویی، رادیو آوا است که به پخش قطعات موسیقی در ژانرهای مختلف و معرفی مختصر آنها اختصاص دارد. از آنجا که این رادیو مبتنی بر پخش موسیقی است و باید گوش‌نواز و روح‌نواز باشد پخش تبلیغات در این شبکه بیشتر فضایی آزاردهنده ایجاد می‌کند و مخاطبی که مشخصا انتخاب کرده تا شبکه‌ای تخصصی و مبتنی بر موسیقی را پیگیری کند این سوال برایش پیش می‌آید که آیا یک شبکه از انواع و اقسام شبکه های رادیویی و تلویزیونی نمی‌تواند از سیاست درآمدزایی رسانه ملی مصون بماند؟ این روزها بعد از پخش چندین قطعه پیاپی، تبلیغات بازرگانی شنیده می‌شود و گوشی که با شنیدن موسیقی فضایی آرامش‌بخش را تجربه می‌کرده ناگهان باید وارد فاز جدیدی شده و شنونده تبلیغات محصولات مختلف از محصولات بهداشتی تا مخابراتی، اینترنتی و ... باشد. ساعت های پخش شبکه رادیویی آوا در این سال ها به تدریج افزایش یافت و در دوره حضور نسرین آبروانی به عنوان معاونت صدا ۲۴ ساعته شد تا علاقمندان بتوانند شنونده تصنیف‌ها، ترانه‌ها، ساز و آوازهای موسیقی محلی و فولکور، کلاسیک و موسیقی فیلم باشند. این رادیو پیش از این در مدتی چند ساله از ساعت ۱۸ تا ۲۴ هر روز پخش می‌شد و بعد همینطور به ترتیب پخش آن افزایش یافت و این افزایش ساعات پخش به دلیل استقبال مخاطبان از قطعات بود اما این کاربری هم امروز با پخش تبلیغات هرچند کم باز هم رو به تغییر است. مهر ]]> راديو و تلويزيون Mon, 22 Jan 2018 16:57:45 GMT http://www.honarnews.com/vdcauono.49nmi15kk4.html برنامه‌ای مشابه «صندلی داغ» تولید می شود؟ http://www.honarnews.com/vdcaiono.49nmu15kk4.html داریوش کاردان از تولید یک برنامه تلویزیونی با شیوه هاردتاک مشابه «صندلی داغ» در شبکه یک خبر داد؛ برنامه ای که به گفته وی آماده ضبط است ولی مدیران مربوطه هنوز جوابی نداده اند. به گزارش هنرنیوز، داریوش کاردان مجری، بازیگر و کارگردان تلویزیون با اشاره به تولید برنامه ای مشابه «صندلی داغ» بیان کرد: طرحی دارم برای تولید یک برنامه به شکل هاردتاک که ۶ ماه است آن را ارایه کرده ام ولی هنوز جوابی نگرفته ام. وی ادامه داد: این برنامه برای شبکه یک ساخته می شود و به تازگی دکورهای آن هم آماده شده است و فقط منتظریم تا مدیران جواب بدهند و ما آن را به تولید برسانیم. کاردان با اشاره به ویژگی این برنامه اظهار کرد: یکی از ویژگی های من که مردم آن را دوست دارند صراحت است و امیدوارم در این برنامه هم بتوانم این صراحت را با مهمانان داشته باشم. این مجری با اشاره به اینکه اکنون جای یک برنامه صریح که بانشاط هم باشد در تلویزیون خالیست، بیان کرد: امیدوارم پذیرش آن هم از طرف مقابل و مدیران صداوسیما وجود داشته باشد. به هر حال ما دوستدار مردم هستیم و وقتی می گوییم جایی اشکالی وجود دارد برای این است که اصلاح شود. البته عده ای این نوع پرسش را بلد نیستند و به همین دلیل است که برنامه ها یا تعطیل یا لوث شده اند. وی درباره زمان به تولید رسیدن برنامه عنوان کرد: زمان را نمی دانم. من خوشحالم که مرتضی میرباقری معاون سیما این ماموریت را به ما داد و ناراحتم که چرا اجرا نمی شود. به هر حال ما تلاش خود را در این مدت انجام داده ایم و امیدوارم زودتر اتفاق بیفتد. کاردان درباره اینکه با وجود حضور مسئولان در برنامه های متعدد سیما آیا باز هم برنامه ای مشابه «صندلی داغ» می تواند موفق باشد یا خیر، گفت: مسلما ساخت این برنامه در حال حاضر بسیار سخت تر است ولی فکر می کنم وجود آن هم لازم است و هم تاثیرگذار خواهد بود. وی در پایان درباره چگونگی چالش با مهمان اظهار کرد: مهمانان مختلفی از حوزه های گوناگون به برنامه می آیند و من در عین اینکه با آنها چالش می کنم با آنها شوخی هم دارم چراکه اصل بر صمیمیت است. ما با کسی دعوا نداریم فقط مساله را بیان می کنیم و طرف مقابل درباره آن پاسخش را می دهد. ]]> راديو و تلويزيون Sat, 13 Jan 2018 11:17:22 GMT http://www.honarnews.com/vdcaiono.49nmu15kk4.html از بهمن ماه پیش تولید سریال "شهید حججی" آغاز می شود http://www.honarnews.com/vdccm4qo.2bqp08laa2.html دستیار کارگردان و برنامه ریز سریال "شهید حججی" گفت: اگر تصحیح متن تمام شود از بهمن ماه پیش تولید کار شروع می شود. بازیگرانی را برای بازی در سریال به ویژه نقش شهید در ذهن دارم. به گزارش هنرنیوز، احمد صانعی دستیار کارگردان و برنامه ریز سریال ده قسمتی "شهید حججی" درباره آخرین روند طی شده این سریال تا امروز گفت: فیلمنامه به شکل کامل نوشته شده و در حال حاضر متن سریال در مرحله تصحیح در سازمان صدا و سیما است. وی افزود: به احتمال زیاد در فضاها و لوکیشن های گنجانده شده در فیلمنامه اصلاحاتی انجام خواهد شد. دستیار کارگردان "شهید حججی" درباره پیش تولید سریال اظهار کرد: اگر تصحیح متن تمام شود از بهمن ماه پیش تولید شروع می شود. بازیگرانی را برای بازی در سریال شهید حججی به ویژه نقش شهید در ذهن دارم اما باید دید در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر چه پیش می آید. صانعی درباره روندی که سریال "شهید حججی" تا پیش از این طی کرد توضیح داد: سریال "شهید حججی" به سفارش سیما فیلم و شبکه یک سیما تولید و در سالگرد شهادت شهید حججی پخش می شود. نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سریال "شهید حججی" رسول صانعی است که به تحقیق در شهرهای مختلف سوریه پرداخت. با توجه به تخصص و وظیفه رزمی شهید حججی در سوریه نیز تحقیقات فیلمنامه از نیروهای آنجا درحوزه فعالیت این شهید، مکان هایی که حضور داشته اند و شیوه نبردشان انجام شد و در آذرماه تحقیقات به پایان رسید. ]]> راديو و تلويزيون Sun, 24 Dec 2017 13:02:47 GMT http://www.honarnews.com/vdccm4qo.2bqp08laa2.html پشت صحنه «گاهی به پشت سرت نگاه کن» http://www.honarnews.com/vglbszbz.rhbagrquu8ipr.l.html ]]> راديو و تلويزيون Sun, 31 Aug 2014 13:59:26 GMT http://www.honarnews.com/vglbszbz.rhbagrquu8ipr.l.html