تاکید وزیر ارشاد بر شفاف‌سازی معاونت‌هایش تا پایان شهریور
تاکید وزیر ارشاد بر شفاف‌سازی معاونت‌هایش تا پایان شهریور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر الزام تمام زیرمجموعه‌های وزارت متبوع خود برای شفاف‌سازی مالی تاکید کرد و گفت:‌ برای نمونه، در معاونت هنری تا یک ماه دیگر اتفاقات روشنی دراین‌باره رخ خواهد داد.
 
تاريخ : جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
به گزارش هنرنیوز ، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی ارائه‌ی گزارش‌های شفاف مالی از میزان هزینه‌ها، حمایت‌ها و درآمدهای معاونت‌های این وزراتخانه، توضیح داد: در سال 97 بعد از پایان هر جشنواره‌، نمایشگاه‌ و رویدادی، گزارش کل هزینه‌ها باید حداکثر تا چند روز بعد از پایان آن رویداد مشخص و اعلام شود. این امر از طریق بخشنامه به تمام بخش‌های دولت ابلاغ شده و معاونت‌های ما، ازجمله معاونت هنری نیز باید تبعیت کند.

او با اشاره به اینکه «همه‌ی جشنواره‌های امسال مشمول این بخشنامه می‌شوند»، گفت: تمام بنیادها و مؤسسات شامل بخشنامه‌ای که اشاره کردم، می‌شوند. پس همه به تدریج به آن می‌پیوندند و دراین قضیه‌ی شفافیت هزینه‌ها و درآمدها، به طور روشن عمل خواهند کرد.

صالحی در آخر درباره‌ی اینکه آیا زمان مشخصی را برای ارائه‌ی این گزارش‌ها می‌تواند اعلام کند؟ افزود:‌ مطمئن باشید تا پایان شهریور اتفاقات روشنی در معاونت هنری رخ می‌دهد و آن‌ها هم این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در پی تاکید دولت بر دسترسی به جریان آزاد اطلاعات و شفاف‌ ساختن میزان درآمدها و هزینه‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، مسئله‌ی ارائه‌ی گزارش‌های مالی از سوی جشنواره‌ها، معاونت‌ها و بخش‌های مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکنون در این وزارتخانه، سازمان سینمایی در ارائه‌ی این گزارش‌ها و میزان حمایت خود از تولیدات سینمایی پیشتاز بوده است.

یک نکته‌ی جالب توجه در این‌باره به اظهارات سید هادی حسینی ـ معاون حقوقی وزارت ارشاد ـ برمی‌گردد که ضمن اشاره به شفاف‌سازی‌ها در برخی بخش‌های وزارت ارشاد از جمله مطبوعات و مساجد به ایسنا گفته است: به یک باره نمی‌توان این کارها را انجام داد و البته ما هم به صلاح نمی‌دانیم، زیرا باید تمام اطلاعات به جدول تبدیل شده بعد حسابرسی و تنظیم شوند تا اعداد و ارقام درست و دقیق به دست آید. البته گاهی پیش آمده، در اطلاعات منتشر شده «مصوبات» گفته شده است و نه «اجراییات» زیرا اجراییات بر اساس میزان دریافتی‌ها و تخصیص بودجه مشخص می‌شود و ممکن است کسی لیستی داده باشد که بر اساس تصمیم بوده و نه تخصیص، بنابراین اکنون در حال ردیف کردن این اطلاعات هستیم تا آبروی کسی نرود.

براساس این اظهارات، اتفاقا همین بخش مصوبات هم می‌تواند قابل توجه باشد و نیاز به شفافیت دارد؛ چراکه اگر اعتبار کافی باشد، این مصوبات هم به اجراییات تبدیل می‌شوند.

ایسنا
کد خبر: 96907
Share/Save/Bookmark