گالری «مژده» جانی دوباره گرفت
گالری «مژده» جانی دوباره گرفت
فروش شش اثر و نمايشى از آثار هنرمندان ايرانى، فضاى گالری «مژده» را پس از سه ماه تعطیلی، تازه کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۷
به گزارش هنرنیوز؛ «منتخب مژده» عنوان نمایشگاه تازه ای در گالری «مژده» است که شامل ۳۲ اثر برجسته از ۲۰ هنرمند سه نسل هنر مدرن و معاصر ايران می شود. در این نمایشگاه فروش شش اثر و نمايشى از آثار هنرمندان ايرانى فضایی تازه را بوجود آورد.

مژده طباطبایی مدیر گالری مژده درباره بازسازی گالری گفت: هفده سال پیش هنگامی که گالری «مژده» را تاسیس کردم، فضایی مناسب و استاندارد داشت اما با گذشت زمان، تغيير در مفهوم نمايش آثار، ورود گالری های حرفه ای و خواست مخاطب، لزوم تغيير در معمارى گالرى را احساس کردم.

طباطبایی درباره برگزاری نمایشگاه «منتخب مژده» به عنوان اولین نمایشگاه گالری پس از بازسازی گفت: آثار این نمایشگاه را از مجموعه داران هنری گرفته ام و هدفم گردش سرمایه در مارکت هنرهای تجسمی است.

وی افزود: کلکسیونرها بايد متوجه ترقی قیمت آثاری که در زمان گذشته به قیمت خریده بودند شوند و ببینند پس از مدتی قیمت آثارشان چندین برابر شده و افزایش قیمت ها را به صورت ملموسی حس کنند و تشویق شوند تا مجددا وارد مارکت شده و با سرمایه حاصل از فروش آثار، کارهای جدید را خریداری کنند.

طباطبایی گفت: در سه ماه اخیر مارکت هنرهای تجسمی دچار رخوت شده، سعی من در برگزاری این نمایشگاه آن است که حرکتی در حد توان خودمان در گردش این چرخه بوجود آوريم.

مدیر گالری مژده ضمن اعلام این که سه اثر در روز افتتاحیه خصوصی و سه اثر در افتتاحیه عمومی نمایشگاه «منتخب مژده» تا کنون به فروش رسیده است، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که در مجموع تاکنون شش اثر از این مجموعه به فروش رسیده است. البته لازم به توضیح است که قیمت های آثار کارشناسی و به صورت تعدیل و مناسب انتخاب شده است به شکلی که هم خریدار احساس رضایت می کند و هم فروشنده از فروش اثر احساس خوبی دارد.

وی ادامه داد: اگر نقش واسطه گری گالری ها به این شکل تعریف شود فکر می کنم بتوان مارکت هنر را از رکود خارج کرد.

اين نمايشگاه تا دهم آذرماه در گالری مژده به نشانى سعادت آباد، علامه شمالى، كوچه هجدهم شرقى، پلاك ٢٧ دایر است.
کد خبر: 85297
Share/Save/Bookmark