پیام صادقیان و امیرتتلو بازندگان بازی جدید شهرت و حواشی آن
حاشیه هایی که هرازگاهی دامان اهالی هنر و ورزش را می گیرد؛
پیام صادقیان و امیرتتلو بازندگان بازی جدید شهرت و حواشی آن
اینکه یک فرد مشهور همیشه در معرض دید است زندگی اش را دستخوش حواشی و اتفاقاتی می کند که گاه گریز ناپذیر است اما اینکه خودمان دست به ایجاد حواشی و اتفاقاتی بزنیم که موفقیت و زندگی مان را به خطر بیندازد بی احتیاطی است که سرزنش اطرافیطان را به دنبال دارد و به آسانی نمی توان از کنار آن گذشت.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
به گزارش هنرنیوز به نقل از پانا شهرت در لغت نامه دهخدا به آوازه، صیت، اشتهار، نامبرداری، بلندآوازگی، معروفیت و نام آوری تعریف شده است، راه باریکه ای است خطرناک که برای به سر بردن مسیر از راه درست و بیرون نیفتادن از آن و دستخوش ناملایمات نشدن نیاز به هوش و احتیاط فراوان دارد.

در طول تاریخ شهرت و معروفیت یکی از خواسته های بشر بوده که برای رسیدن به آن شیوه های متعارف و نامتعارفی برای دستیابی به آن تعریف می کرده است. اما پدیده ای که اخیرا بسیار با آن مواجه می شویم حواشی ای است که در کنار آن دامان افراد مشهور و معروف را می گیرد و رفتار برخی از آن ها را در زیر ذره بین جامعه به شکلی نشان می دهد که چندان قشنگ نیست. یکی از ریسمان های پررنگ تر کردن این شهرت و معروفیت شده است پا کردن در کفش دیگر هنرها و جدای از در نظر گرفتن استعدادهای موجود آزمودن خود در ورطه هایی دیگر که امکان تخریب چهره اولیه را نیز در نگاه مخاطب شکل می دهد. خوانندگانی که به بازیگری و بازیگرانی که به خوانندگی روی می آورند، بازیگرانی که به فضاهای ورزشی و دنیای آن پا گذاشته و بازیکنانی که به خوانندگی و بازیگری می پردازند. البته باید گفت هستند کسانی که توانسته اند در هر دو زمینه موفق عمل کنند ولی بسیارند افرادی که ازاین میدان ناموفق بیرون آمدند. آنچه که بیش از هر چیز مدنظر ماست رواج یافتن این مسئله ست و به نوعی مد شدن این داستان و تخریبی که ممکن است در پی داشته باشد. آش شلم شوربایی که معلوم نیست در آخر چه می شود و چه چیزی از آن قرار است بیرون بیاید...

یکی دیگر از مسائلی که اخیرا بسیار با آن مواجه هستیم رفاقت افرادی که تازه به شهرت رسیده اند با خوانندگان و اهالی سینماست که در بیشتر این رابطه ها شاهد حواشی بسیاری بوده ایم، از دعواهای لفظی که در فضاهای مجازی شکل می گیرد تا عکس هایی که منتشر می شود و اغلب هم این روابط میان بازیکنان فوتبال و این قشر جامعه شکل می گیرد و توهین هایی که پس از یک دوره کوتاه دوستی رد و بدل می شود...

یکی از مثال های موجود رابطه امیر تتلو خواننده رپ زیرزمینی با پیام صادقیان بازیکن موفق پرسپولیس در سال گذشته است که امسال تغییر رویه ای را در رویکرد این بازیکن و زندگی اش شاهد بوده ایم و ادا کردن کلمه موفق را در حال حاضر با مسائل دیگر درمی آمیزد و آن را پس می زند. قصد ما ورود پیدا کردن به مسائل خصوصی و زندگی افراد نیست بلکه قصد تحلیل راه و روشی را داریم که این روزها در زندگی بازیکنان ورزش و هنرمندان رسوخ کرده و به موفقیت آن ها لطمه می زند.

اتفاقی که امروز گریبان این بازیکن فوتبال را گرفته حواشی ای است که از رابطه این بازیکن با امیر تتلو شکل گرفته است. به گفته تتلو مدت این آشنایی و رابطه به ۶ ماه گذشته برمی گردد رابطه ای که بسیاری از اهالی ورزش نسبت به آن واکنش نشان دادند و دلیل رکود موفقیت و تغییر رفتار این بازیکن را شکل گیری این رابطه می دانستند. تا اینکه علیرضا منصوریان مربی تیم صدرنشین این روزهای لیگ فوتبال ایران نسبت به این رابطه واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در اینستاگرام امیر تتلو را مخاطب قرار داده و گفت: «دست از سر صادقیان بردار» این خبر تیتر یک یکی از روزنامه های ورزش روز گذشته شد و واکنش امیر تتلو خواننده رپ زیرزمینی را در پی داشت؛ تتلو با انتشار عکس و متن زیر در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به شدت از پیام صادقیان انتقاد کرد.

او نوشت: «یه روزنامه … اضافه خورده یا این یارو که نمیشناسمش حرف مفت زده که معروف شه باز!!!

من پیام و کلا چند ماهه میشناسم اونم بعد از اینکه به داور فحش داد و محروم شد و اون تایمى که همش مصدوم شد باهاش رفاقت کردم که باهاش حرف بزنم ، چون واقعا داشت نابود میشد و کلا هروقت دیدمش فقط باهاش تمرین کردم !!

والا زبونم مووو درآورد انقد گفتم سیگار نکش و…!!!، من که همش خودم سر تمرینم!! خودش نمیخواست به من چه؟!؟ بعدشم که پدرمون درومد متقاعدش کردیم که کاراشو بذار کنار!

درخشان باهاش لج کرد !!!! به من چه ؟!!؟ یکى نیست بگه نمیدونى … نزن، واسه معروفیت راههاى دیگه اى هم هست سر صبحى دهنه منو باز نکنید ، بذارین تو حال خودم باشم !!! همرو برق میگیره مارو چراغ نفتى.»

این متن واکنش های بسیاری را در پی داشت حتی خود طرفداران این خواننده و کسانی که صفحه او را دنبال می کردند نیز نسبت به او خرده گرفتند و تتلو که در اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین ایرانی هاست، مجبور شد صفحه خود را ترک کند. او در پست های بعدی اش نوشت که صفحه اینستاگرام خود را به صورت رایگان به یکی از موسسه های خیریه معتبر واگذار خواهد کرد.

پیام صادقیان نیز خود را مقصر اصلی تمامی این اتفاقات دانسته و منتظر است عمر این روزهای تلخ و حواشی ای که آینده کاری و زندگی او را تحت الشعاع قرار داده سرآید و دوباره به روزهای به اوج رسیدن و موفقیت خود نزدیک شود.

صادقیان بازیکنی بود که با دارا بودن استعداد و هوش فراوان از همان ابتدای بازی در تیم پرسپولیس این ذهنیت را در دیگران ایجاد کرد که به یک بازیکن بسیار موفق تبدیل شده و پیشرفت بسیار می کند و راهی تیم های اروپایی می شود ولی این حواشی به قدری بر روی زندگی و موفقیت او تاثیر گذار بود که دیگر نمی توان آینده این بازیکن فوتبال را پیش بینی کرد.

این اتفاقی است که برای اولین بار رخ نداده است و افراد دیگری هم بوده اند که به دلیل افتادن در مسیری غلط وارد ورطه ای دیگر شده و به مرور از دنیای شهرت و در کنار آن رسیدن به موفقیت بیرون افتاده اند.

شهرت در لغت نامه دهخدا به آوازه، صیت، اشتهار، نامبرداری، بلندآوازگی، معروفیت و نام آوری تعریف شده است راه باریکه ای است خطرناک که برای به سر بردن مسیر از راه درست و بیرون نیفتادن از آن و دستخوش ناملایمات نشدن نیاز به هوش و احتیاط فراوان دارد؛ چیزی که می بینیم این روزها بسیار در مورد آن غفلت می شود و چهره هایی را که می توانند برای کشورمان نام آور بوده و در عرصه های مختلف موفقیت کسب کنند را از میدان به در می کند. بی راهه نیست که اکبر عبدی درباره شهرت گفته است: «لذت‌ها و آزارهای شهرت برای من، در شرایط كنونی یكی است. به همان اندازه خوب است كه بد است. این شهرت مشكلاتی دارد كه نمی‌خواهم به آن اشاره كنم». فردریش شیلر گفته است: «حسن شهرت و نام نیك بزرگترین سعادت ها است» و نیچه معتقد است: «در گذشته انسان می خواست شهرت پیدا كند، اما امروز این كار دیگر كافی نیست، زیرا بازار بیش از حد گسترده شده است.» و این اندیشمند در جایی دیگر گفته است: «بپا! دهل زنِ سرنوشت ات مباش! از راه پر هیاهوی هر ناموری به در آ!»

توجه کردن به سخنان بزرگان و اندوختن اندیشه های شان می تواند برای بهتر طی کردن مسیر راهگشا باشد...

زهرا صفایی
کد خبر: 80247
Share/Save/Bookmark