​متر و معیار محتوا در سینما باید کارشناسان باشند نه سانسورچیان
مجید مظفری:
​متر و معیار محتوا در سینما باید کارشناسان باشند نه سانسورچیان
مجید مظفری بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است متر و معیار محتوا در سینما باید کارشناسان باشند نه سانسورچیان.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴
به گزارش هنرنیوز ، مجید مظفری درباره واقعیات اجتماعی با توجه به اطلاع رسانی و پیشگامی رسانه های مجازی نسبت به هر رسانه دیگر بدون هیچ سانسوری در سینما بازتاب داده شود یا نه، گفت: به نظرم ما همیشه با این مساله مواجه بوده ایم که مدیران و معاونان و مسئولان وزارت فرنگ و ارشاد اسلامی برخورد سلیقه ای با آثار داشته اند.

وی افزود: راه حل این ماجرا که بارها و بارها پیشنهاد داده ایم این است که اساسنامه ای مدون از قواعد فیلمسازی درباره محتواها و حتی کیفیت بیان آن محتوا در وزارتخانه تهیه و تمام جزئیات در آن شرح داده شود.

این بازیگر ادامه داد: البته یکسری مسائل وجود دارد که به اصطلاح ملی و خانوادگی است و بهتر است از مرزهای یک کشور بیرون نرود. اما همین مسائل هم می توانند در قالب مستند مطرح شوند و در اختیار مسئولان قرار بگیرند. به نظر می رسد به غیر از مسائل امنیتی، سایر مسائل باید عین واقعیت در سینما طرح شوند. در حالی که ناگفته ماندن برخی مشکلات و مسائل دردناک است.

وی همچنین با اشاره به این که کارشناسان باید متر و معیار بررسی محتوای فیلم ها باشند نه سانسورچیان عنوان کرد: اعمال سانسور در مواردی که مانع نمایش صحنه های مبتذل شود، خوب است. اما همین امر نیز باید به تایید کارشناسان، جامعه شناسان و روان شناسان برسد نه سانسورچیان. در حالی که متاسفانه کمتر از مشاوران و اساتید در فیلمنامه نویسی کمک گرفته می شود و سناریوها کارشناسی شده با نگاه جامعه شناسی و روان شناسی نیست. به نظر می رسد وزارت فرهنگ و ارشاد باید این وضعیت را بهبود ببخشد و در درک مفهومی و چالش های اجتماعی از کارشناسان کمک بگیرد.

بازیگر «کفش هایم کو؟» در پایان خاطر نشان کرد: هنر زبان معترضی به بدی ها و زشتی هاست و از طریق هنر می توان این زشتی ها را به نحوی زیبا مطرح کرد. اما بعضی از فیلمسازان به ساخت فیلم های سطحی بدون تحقیق و پژوهش کافی عادت کرده اند.

پانا
کد خبر: 95467
Share/Save/Bookmark