پول‌های کثیف سینما را دچار مخمصه می‌کند/ بازیگران منصف باشند
پول‌های کثیف سینما را دچار مخمصه می‌کند/ بازیگران منصف باشند
مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما به تشریح مسایل و مشکلاتی پرداخت که با ورود پول‌های شائبه‌دار، دامن سینما را می‌گیرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
به گزارش هنرنیوز ، مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دستمزد بالایی که برخی از بازیگران برای حضور در آثار سینمایی طلب می‌کنند و پول‌های نامتعارفی که از سوی برخی از سرمایه‌گذاران وارد سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی شده و باعث شده، گفت: چندی پیش کانون کارگردانان سینمای ایران درباره دستمزد بالای بازیگران و ورود برخی از پول‌های شبهه‌ناک به سینما بیانیه‌ای صادر کرد که این بیانیه دقیقا بر این نکته تاکید داشت که این دستمزدها باعث افزایش نرخ تمام شده یک فیلم می‌شود و این موضوع شرایط را برای سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان دشوار می‌کند.

وی افزود: گاهی اوقات در سینما و به ویژه در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای هنگفتی به برخی از بازیگران داده می‌شود که این موضوع روی مباحث کلان سینما تاثیر می‌گذارد. وقتی بازیگری در شبکه نمایش خانگی دستمزد بالایی دریافت می‌کند آن دستمزدها را در سینما هم طلب می‌کند که این روند تاثیر منفی روی تولید آثار سینمایی می‌گذارد. در چنین وضعیتی تنها یک کارگردان، یک تهیه‌کننده و یا یک سرمایه‌گذار ضرر نمی‌کند بلکه تمام عواملی که دست به دست هم می‌دهند تا فیلمی‌ ساخته شود، صدمه می‌بینند.

تهیه‌کننده «مالاریا» عنوان کرد: وقتی تولید صورت نگیرد تمام صنوف سینما دچار مشکل و بسیاری از دست‌اندرکاران سینما بی‌کار می‌شوند لذا به نظرم بازیگران باید منصفانه‌تر برخورد کنند زیرا اگر آن‌ها دستمزدهای عادلانه بگیرند شرایط تولید بهتر می‌شود و وقتی تولید بیشتر شود کار در تمام صنوف زیرمجموعه سینما رونق پیدا می‌کند. این دوستان باید به این موضوع هم توجه کنند که اگر فیلمی‌ ساخته نشود آنها هم به مرور فیلمی‌ برای ایفای نقش نخواهند داشت اما در صورت بهبود شرایط تولید، بقیه صنوفی که دستمزد کمتری هم دارند می‌توانند در چرخه اقتصادی سینما سهیم باشند و فیلم‌های بیشتری ساخته شود.

ردایی با اشاره به ورود پول‌هایی که گفته می‌شود برخی افراد از بیرون سینما و بعضا برای پولشویی به سینما آورده‌اند، اظهار کرد: من نمی‌خواهم درباره پول‌های ناپاکی که وارد شبکه نمایش خانگی شده توضیح بدهم، به هر حال همه از هرآنچه که هست و نیست خبر دارند، اما قاعدتا پول‌های این چنینی تولید در سینما را به مخمصه می‌اندازد.

تهیه‌کننده سریال «عالیجناب» ویژه شبکه نمایش خانگی ضمن بیان این مطلب که بخش خصوصی بیشترین ضرر را از این ماجرا می‌کند، توضیح داد: وقتی نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای ساخت فیلم پول پرداخت می‌کنند با توجه به اینکه از جیب خودشان این پول را هزینه نمی‌کنند دغدغه پرداخت دستمزد بالا به برخی بازیگران را هم ندارند. در شبکه نمایش خانگی هم امکان دارد افرادی سرمایه‌هایی را وارد کنند که راست و صواب نباشد در نتیجه آن‌ها هم ضرر نمی‌کنند اما افراد مستقل و افرادی که سرمایه‌های پاک و درستی دارند، ضرر خواهند کرد. بنابراین باید برای بهبود این شرایط تلاش کرد و این امر نیازمند همکاری و همدلی از سوی همه عوامل سینما است.

وی ادامه داد: برای مثال اگر منِ تهیه کننده دستمزد بالایی دریافت می‌کنم باید رعایت کنم. این موضوع درباره دیگر عوامل مثل بازیگر و کارگردان هم صدق می‌کند از همین رو همه باید همدلی کنند تا آنهایی که به لحاظ مالی ضعیف هستند بتوانند در این گردش مالی شریک باشند و تولید ما هم به جایی برسد که بتوانیم تاثیرات خوبی از خود به جای بگذاریم.

ردایی در پایان گفت: برای سامان پیدا کردن این شرایط باید بخشی که تمام صنوف سینما را در برمی‌گیرد وارد عمل شود تا بتواند با پادرمیانی، ایجاد شرایط مناسب و یک هم اندیشی، چاره‌ای پیدا کند.
کد خبر: 97131
Share/Save/Bookmark