دولت موضع خودش را با ما مشخص کند
گزارش هنرنیوز از نشست خبری پنجمین جشنواره «فیلم مردمی عمار»؛
دولت موضع خودش را با ما مشخص کند
به گزارش هنرنیوز اولین نشست مطبوعاتی پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار صبح امروز با حضور نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره ، وحید جلیلی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ، حامد بامروت‌‌نژاد دبیر اجرایی جشنواره فیلم و اصحاب رسانه در دبیرخانه دائمی این جشنواره برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
بامروت‌نژاد در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار، گفت:‌ آمار اکران کننده ها تا به این لحظه به ۳۰۰۰ هزار نفر افزایش داشته است . ما بعد از امضای تفاهم نامه ژنو بسته ای را تحت عنوان ایران قربانی حقوق بشر، مجموعه خیبر به مناسبت هفته دفاع مقدس را توزیع کردیم. در سطح کشور ۶ هزار اکران کننده داریم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر از جشنواره چهارم سامانه ای را راهندازی کرده ایم که امروز بیش از ۱۰۰۰ گزارش اکران در آن وجود دارد که می تانید نسبت به تمام استان ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

در ادامه این نشست وحید جلیلی عضو شورای سیاست‌‌گذاری جشنواره فیلم عمار گفت: سینمای ایران در مسیر تکامل خود باید از مناظر هنر و سرگرمی و رسانه عبور کند تا همه این موارد را داشته باشد و به یک سینمای کامل تبدیل شود. سال‌های زیادی عده‌‌ای با نیت‌های خوب و دلسوزانه و بعضی هم با نیات دیگر بر جنبه هنری سینما در ایران تأکید می‌کردند تا این نگاه به افراط کشیده شد و سینمای ایران را از اجزای دیگر آن دور می‌کرد. ما نیاز داریم که سینمای ایران حساس باشد و یکی از اهداف راهبردی جشنواره فیلم عمار کمک به سینمای ایران در گذار به یک سینمای کامل است و تاکنون نیز فکر می‌کنم که موفق بوده است. انقلاب ما پر است از سوژه هایی که می تواند برای مخاطب در سینما جذابیت به وجود بیاورد.

در ادامه این نشست نادر طالب‌زاده دبیر پنجمین جشنواره فیلم بین‌المللی عمار گفت:‌ ما به پنجمین جشنواره عمار خیلی امید داریم و آثار طی این ۲۰ روز فعالیت این جشنواره خوب بوده است و همچنان فرصت هست تا سایر آثار نیز به دست مان برسد. جشنواره عمار برای کسانی است که دغدغه انقلاب و حمایت از آن را دارند. به همین جهت این جشنواره ملی است و باید به سمتی حرکت کنیم که فیلمساز انقلابی تربیت کنیم.

طالب زاده در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های جشنواره عمار توسعه تربیت نیروهای داستانی‌ساز است که امسال نیز ما ۵ اثر داستانی در جشنواره داریم که با حمایت جشنواره فیلم عمار ساخته شده است باید به جایگاهی برسیم که آثار بین المللی بسازیم.

وحید جلیلی در ادامه این نشست درباره تفاوت جشنواره مقاومت و عمار گفت: مهم این است که هر جشنواره امتیازات خود را حفظ کند و ما تلاش می‌کنیم در رسالت خود باقی بمانیم. ما بیشتر یک جشنواره اکران هستیم و در حین اینکه قلمرو موضوعی داریم اما اکران مهم‌ترین بخش جشنواره عمار است. البته شباهت‌هایی بین جشنواره عمار و دیگر جشنواره‌ها وجود دارد که عمار نسبت به دیگر جشنواره‌ها ویژگی‌های خود را حفظ می کند.

جلیلی گفت: ما در گذشته بخشی از سینمای ایران را داشتیم که وجود داشتند اما حضور نداشتند. امروز دیده می‌شود که صدها فیلمساز حزب‌اللهی در قاب عمار به تصویر کشیده می شوند اما قواره قناص رسانه کشور اجازه ضریب گرفتن اینها را نمی‌دهد.

جلیلی ادامه داد: اگر در نقاط دور دست یک فیلم سیاه نما ساخته شود کارگردان این اثر امید دنیاگردی را به خود می‌دهد ولی این سینمای انقلابی در فضای رسانه‌ای از اهمیتی برخوردار نمی‌شود و گاهی اوقات به اندازه یک تئاتر خلوت تئاتر شهر برای جشنواره عمار اهمیت قائل نمی‌شویم.

جلیلی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چه تفاوت‌هایی میان سینمای دولت یازدهم و دولت دهم وجود دارد، گفت: نگاه ما مشخص است و آنها هستند که باید موضع خود را در مقابل ما مشخص کنند و ما فقط جمع‌بندی‌های خود را اعلام می‌کنیم. قاعدتا هر نظامی موظف است به قانون اساسی وفادار باشد.امروز به طور مشخص فضای سیاست‌گذاری سینمایی خیلی با دولت‌های قبل تفاوتی نمی‌کند چون ما در وضعیت بین‌المللی یکسانی قرار نداریم.
کد خبر: 75801
Share/Save/Bookmark