حجت الله ناظری: کارهای خوب و با کیفیتی انتخاب شدند
گزارش هنرنیوز از نشست خبری سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره
حجت الله ناظری: کارهای خوب و با کیفیتی انتخاب شدند
دبیر اجرایی سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره از انتخاب ۸ نمایش برای حضور در این جشنواره خبرداد و گفت: با وجودی که در این جشنواره ۳ اثر از تهران و ۵ اثر از شهرستان انتخاب شدند اما سعی کردیم کارهای برگزیده تئاترهای خوب و متناسب با سنین مختلف کودکان باشد.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸
به گزارش خبرنگار تئا‌تر هنر نیوز صبح امروز نشست خبری سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور حجت الله ناظری دبیر اجرایی جشنواره و حسن دولت آبادی دبیر هنری جشنواره برگزار گردید.

حجت الله ناظری دبیر اجرایی سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره در این نشست گفت: برای این جشنواره ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان این آثار ۱۹ کار از تهران و بقیه متعلق به شهرستان‌ها بودند. لذا از میان آثار رسیده ۵۹ از سوی هیات بازبینی به جشنواره ارائه شد که ۲۲ نمایش مشروط و ۳۷ اثر به صورت قطعی پذیرفته شدند که البته سعی کردیم شرایطی فراهم شود تا ۲۰ گروه نمایشی نیز بتوانند فیلم اثرشان را برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: در ‌‌نهایت ۸ نمایش برای حضور در جشنواره پذیرفته شدند که ۳ اثر از تهران و ۵ اثر متعلق به شهرستان‌ها بودند.

«حجت الله ناظری» توجه ویژه به آموزش نیروهای متخصص به عنوان زیر بنای تامین محتوا و قالب ارائه محصول فرهنگی به نام تا‌تر، ارائه الگوهای رفتاری در راستای اصلاح و تغییر رفتار در میان مخاطبین کودک و نوجوان و مراقبت ویژه از محتوای آموزه‌هایی که از طریق تئا‌تر به مخاطب کودک و نوجوان منتقل می‌شود را از جمله اهدافی دانست که در این دوره مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره همچنین از اجرای ۵ نمایش در بخش ویژه این جشنواره خبر داد و یاد آور شد: نمایش‌ها در ۳ سالن مهر، ماه و تالار سوره اجرا خواهند شد.

حسن دولت آبادی دبیر هنری این جشنواره نیز در این نشست گفت: امسال برای اولین بار یک روان‌شناس را به خدمت گرفتیم تا آثار تولیدی جشنواه بر اساس اصول روان‌شناسی تولید شوند. این اقدام تا به حال در ایران سابقه نداشته است. امیدواریم این کار همچنان تداوم داشته باشد تا مشکلات تئا‌تر کودک و نوجوان ما کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته به دلیل محدودیت مالی، این جشنواره برگزار نشد اما امسال کارهای سال گذشته را هم که در مرحله اول بازبینی پذیرفته شده بودند را برای حضور در جشنواره دعوت کردیم. ادامه داد: در این دوره، برای آثاری که به مرحله نهایی جشنواره رسیدند کارشناس‌هایی را به استان‌ها اعزام کردیم که بدون تحمیل نظرات خود فقط کاستی‌ها و ایرادهای اولیه نمایش‌ها را رفع و رجوع کنند. چرا که مد نظر ما این بود که کارهایی به جشنواره بیایند که از حداکثر کیفیت برخوردار باشند.

دولت آبادی از ضبط تلویزیونی آثار جشنواره که از کیفیت خوبی برخوردار باشند خبر داد و اظهار داشت: این آثار پس از ضبط وارد شبکه نمایش خانگی خواهند شد و۲۰ درصد فروش هر اثر به گروه نمایشی تعلق خواهد گرفت.
.
وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره دو نسخه تعزیه کودک به سفارش جشنواره برای اولین بار تولید شدند به نشست‌های آموزشی حاضر در این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: خانم دکتر مریم جلالی درباره «ادبیات کودک و نوجوان»، خانم دکتر سیمین امیریان درباره «نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان و عروسکی» و خانم اکرم قاسم‌پور درباه «تئا‌تر خلاق» نشست‌های آموزشی را در این جشنواره برگزار خواهند کرد.

دبیر هنری سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره با اشاره به اسامی داوران این جشنواره از رحمت امینی، سیمین امیریان و هنگامه مفید به عنوان داوران این جشنواره یاد کرد و اظهار داشت: بخش ویژه جشنواره داوری نخواهند شد.

لازم به ذکر است که سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه در تالارهای حوزه هنری برگزار خواهد شد.
کد خبر: 77971
Share/Save/Bookmark