اجرای طرح کتاب و کتابخوانی در ۲۰ مدرسه تهران
همایون امیرزاده خبر داد؛
اجرای طرح کتاب و کتابخوانی در ۲۰ مدرسه تهران
همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح کتاب و کتابخوانی در تعدادی از مدارس استان تهران با مشارکت وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این طرح در ۲۰ مدرسه مقطع ابتدایی اجرا می‌شود و به طور غیر مستقیم به آموزش مهارت‌های زندگی از طریق قصه، بازی و نمایش می‌پردازد.


امیرزاده ادامه داد: از آنجایی که کتابخوانی یک مهارت محسوب می‌شود، در این طرح تلاش شده تا این مهارت به دانش‌آموزان آموزش داده شود. همچنین موضوعاتی مانند قانون‌گرایی، بازی‌های ایرانی، محبت و دوستی، موفقیت، اعتماد به نفس و غلبه بر ترس در این آموزش‌ها مورد توجه قرار دارند.

مشاور مدیریتی معاونت امور فرهنگی درباره زمان برگزاری این طرح گفت: این طرح از ۱۵ مهر زیر نظر خانم ناهید مهدوی اصل وارد فاز اجرایی می‌شود و ۸ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت خواهند داشت.


وی تصریح کرد: در صورت حصول اطمینان از اثرگذاری این طرح در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مشارکت آموزش و پرورش امکان افزایش گستره این طرح در ابعاد ملی نیز وجود دارد.


شایان ذکر است، کتاب‌های این طرح به طور رایگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 74901
Share/Save/Bookmark