کتاب خاطرات بانوی اول فرانسه به چاپ چهارم رسید
کتاب برای این لحظه متشکرم
کتاب خاطرات بانوی اول فرانسه به چاپ چهارم رسید
کتاب «برای این لحظه متشکرم» شامل خاطرات والری تریرویلر به عنوان بانوی اول سابق فرانسه توسط نشر به نگار به چاپ چهارم رسید.
 
تاريخ : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
به گزارش هنرنیوز؛ کتاب «برای این لحظه متشکرم» شامل خاطرات والری تریرویلر که زمانی به عنوان بانوی اول فرانسه در کاخ الیزه اقامت داشت، با ترجمه ابوالفضل الله دادی، به تازگی توسط انتشارات به نگار به چاپ چهارم رسیده است.

والری تریرویلر دومین زنی بود که وارد زندگی فرانسوا اولاند رئیس جمهور وقت فرانسه شد. اما پس از علنی شدن رسوایی اخلاقی اولاند و افشای رابطه اش با ژولی گیه بازیگر فرانسوی، دچار افسردگی شده و با نوشتن کتاب «برای این لحظه متشکرم» از ابتدای آشنایی و رابطه خود با اولاند را تا انتهای این رابطه روایت کرد. هنگامی که اولاند به عنوان فعال سیاسی به نقاط مختلف فرانسه سفر می کرده، تریرویلر به عنوان خبرنگار سیاسی با او سفر می کرده و همین سفرها موجب شکل گیری رابطه عاطفی بین این نفر می شود. در نهایت وقتی اولاند رئیس جمهور شده و به کاخ الیزه راه پیدا می کند، والری تریرویلر به عنوان بانوی اول با او همراه می شود.

والری تریرویلر بعد از رسوایی اولاند و خیانش به او، چند روز در بیمارستان بستری شد و سپس با آرامش و خونسردی از کاخ الیزه خداحافظی کرد. اما او بعد از چند سال برگشته تا پرده رسوایی فرانسوا اولاند را بیشتر بالا بزند. این کتاب در دو روز ابتدایی توزیعش در بازار نشر فرانسه ۲۰۰ هزار نسخه فروخت.

مهر نوشت:ترجمه این کتاب پاییز سال گذشته در ایران منتشر شد که در زمستان ۹۳ به چاپ دوم رسید و ظرف این مدت به چاپ چهارم رسیده است.
کد خبر: 85378
Share/Save/Bookmark