خوشحالم که مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ گسترده و جامع می‌نگرند
علیرضا سبط احمدی در گفتگو با هنرنیوز:
خوشحالم که مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ گسترده و جامع می‌نگرند
علیرضا سبط احمدی گفت: ما باید آگاه باشیم که پایه و تحوالات اساسی جامعه بر پایه‌های فرهنگ درست ایرانی اسلامی استوار باشد. بنده به سهم خودم با شجاعت عرض می‌کنم که بسیار خوشحالم که همچین رهبری داریم که آنقدر به مقوله فرهنگ گسترده و جامع نگاه می‌کند
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
علیرضا سبط احمدی در ارتباط با ناگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری که به معقوله فرهنگ اشاره شده است گفت: واقعاً به درستی مقام معظم رهبری امسال را با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند. این درایت ایشان است و رهنمودی است که بالا‌ترین مقام کشوری ما به همه ما گوش زد کرده‌اند. آنقدر فرهنگ برای ایشان مهم و حائز اهمیت است و به قدری نگاه ایشان به مسائل فرهنگی ویژه است که این موارد را در نامگذاری به مسئولین و مدیران گوش زد می‌کنند.

تهیه کننده سریال «خوب، بد، زشت» این چنین ادامه داد: به قدری فرهنگ برای همه ما مهم است که باید در جهت توسعه آن گام‌های مثبتی برداریم رهبر عظیم الشأن ما زیر ساخت بسیاری از موارد را در کشور ما بر پایه‌های فرهنگ می‌دانند و چند سالی است که ایشان به موضوع فرهنگ تاکید دارند و آن را در نامگذاری سال‌ها لحاظ می‌دارند. یقیناً فرمایش ایشان باید در صدا و سیما و تمام کارهای سازمانی مخصوصاً ارگان‌هایی که با امر فرهنگ تعامل مستقیم دارند به صورت عملی دیده شود.

وی در ادامه افزود: این موضوع در شبکه دو که شبکه‌ای خانواده محور است و نگاهش به رفتارهای صحیح خانواده است جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. بنده اطمینان دارم در سالی که پیش رو داریم این موارد را باید در حوزه فرهنگ بررسی کنیم و بدانیم که چه فعالیت مفیدی می‌توانیم در این راستا داشته باشیم و آن زمان با قدرت در این مسیر حرکت کنیم. ما در ابتدای سال جدید هستیم و حتماً در ماه‌های آینده برنامه‌هایی را خواهیم ساخت که با نامگذاری سال جدید چه مستقیم و چه غیر مستقیم در ارتباط کامل باشند. ما باید نگاه و مدیریتی جهادی نسبت به فرهنگ و اقتصاد داشته باشیم.

سبط احدی در ادامه گفت: ما باید آگاه باشیم که پایه و تحوالات اساسی جامعه بر پایه‌های فرهنگ درست ایرانی اسلامی استوار باشد. بنده به سهم خودم با شجاعت عرض می‌کنم که بسیار خوشحالم که همچین رهبری داریم که آنقدر به مقوله فرهنگ گسترده و جامع نگاه می‌کند این یعنی اینکه کوچک‌ترین موردی از نظر ایشان دور نیست من اطمینان دارم جامعه‌ای که همچین رهبری دارد حتماً به سر منزل مقصود خواهد رسید و با راهنمایی‌های ایشان می‌تواند تمام موانع را برطرف کند مخصوصاً در حوزه فرهنگ که در سال جاری جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نغمه» در ارتباط با اینکه در بیانات رهبر گلایه‌هایی مبنی بر اینکه گفتار‌های ما به صورت عملی باید انجام شود که خیلی این گونه نیست، گفت: بنده به عنوان کسی که در امر فرهنگ نزدیک به سه دهه است که در حال فعالیت هستم معتقد هستم که افرادی در ستوه پایین متاسفانه در مسند مدیریتی نشته‌اند که در رابطه با آن صندلی که اشغال کرده‌اند تخصصی ندارند و یا حداقل سواد لازم در آن حوزه را دارا هستند این مشکل به حوزه فرهنگ و رسانه بر نمی‌گردد ما در ورزش خود و ارگان‌های دیگری هم این مشکلات را داریم.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات می‌بینیم که مدیری را مثلاً از بخش اقتصادی در حوزه فرهنگی فعال می‌کنند و یا بالعکس که این می‌تواند ضربه بزرگی را به بدنه اجتماع و آن حوزه بزند. باورکنید ما آنقدر قحط الرجال نیستیم که در ستوه پایین نتوانیم مدیران کار آزموده بگذاریم مشکل اساسی که بنده در این سه دهه اخیر با آن روبرو بوده‌ام نبودن برخی از مدیران در جایگاه واقعی خودشان است. من فکر می‌کنم که رهبری هم به گونه‌ای در صحبت‌‌هایشان به این موارد اشاره کرده‌اند و شاید هم گلایه‌ای مبنی بر اینکه چرا ما به صورت عملی وارد کار نمی‌شویم.

سبط احمدی گفت: مدیری که به کارش اشراف نداشته باشد به راحتی می‌تواند به طور ناخواسته به اطرافیانش ضربه بزند و برای آن‌ها مشکل آفرین باشد و یا در زحمات آن‌ها را به باد دهد و این بسیار دردناک است ما باید وارد مدیریت جهادی بشویم و در ابتدا سعی کنیم مدیران لایقی را در حوزه‌های گوناگون بر مسند مدیریتی قرار دهیم. من فکر می‌کنم که اگر مدیران ما در ستوه کلان کشوری در انتخاب‌های مدیران زیر دستی خود دقت بیشتری داشته باشند ما با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود. ما افراد خوبی را در حوزه مدیریت فرهنگی داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: قصعاً رهبری با هوشمندی این موارد و بیش از این را دیده‌اند و در نظر داشته‌اند که در ناگذاری سال جدید به فرهنگ اشاره ویژه‌ای داشته‌اند و ما باید با ضرافت به آنچه ایشان از افراد گوناگون خواسته‌اند توجه کنیم تا با کمترین اشتباه در مسیر مورد نظر در حوزه فرهنگ و مدیریت جهادی آن گام برداریم.

گفتنی است علیرضا سبط احمدی گفت در حال حاضر کار جدیدی را برای شروع در دست ندارد و فعلاً بعد از اتمام مجموعه «خوب بد زشت» نیاز شدیدی به استراحت دارد.

گفتگو: علی اکبر دهبان
کد خبر: 70518
Share/Save/Bookmark