باید ها و نبایدهای جشنواره فیلم کوتاه تهران ؟
با توجه به شرایط کرونایی؛
باید ها و نبایدهای جشنواره فیلم کوتاه تهران ؟
دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد: اگر امکان نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما فراهم نشود، قطعاً در اسفندماه با پخش آنلاین فیلم‌ها جشنواره را به پایان خواهیم رساند.
 
تاريخ : يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴
به گزارش هنرنیوز ، دوره سی‌وهفتم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آبان‌ماه امسال به صورت مجازی برگزار شد، اما بخش اصلی آن که همان نمایش فیلم است به دلیل تعطیلی فعالیت سینماها و رضایت نداشتن جمعی از فیلمسازها برای پخش آنلاین به زمانی دیگر موکول شد. در آن زمان قرار بر این بود که همزمان با بازگشایی سینماها جشنواره به صورت محدود در چند سالن برگزار شود، اما با ادامه منع فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ که سینماها هم جز آن‌ها می‌شوند هنوز بخش اصلی این جشنواره برگزار نشده است.

روز گذشته، ۶ دی‌ماه اعضای هیات داوران بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم فجر امسال هم معرفی شدند و قرار است داوران این بخش آثار بخش رقابتی را در حوزه فیلم‌کوتاه ارزیابی کنند . حال سوال اینجاست که با برگزار نشدن جشنواره فیلم کوتاه چه آثاری از این جشنواره بررسی و داوری می‌شوند؟

در این باره سید صادق موسوی - دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران- به ایسنا گفت: ما آثار راه یافته را به جشنواره فجر داده‌ایم و داوری آن‌ها از بین آثار راه یافته به جشنواره فیلم کوتاه تهران انجام می‌شود چون به هر حال جشنواره ما هنوز برگزار نشده است.

او در پاسخ به اینکه تکلیف برگزاری جشنواره چه می‌شود؟ توضیح داد: منتظر هستیم و امیدواریم به زودی سینماها باز شوند تا بتوانیم جشنواره را هم به شکل فیزیکی و هم به شکل آنلاین برگزار کنیم. اگر این اتفاق نیفتد نهایتا تا پایان سال آن را به شکل آنلاین برگزار خواهیم کرد، یعنی اگر تا پایان سال جاری سینماها باز نشوند ما در اسفند ماه جشنواره را به شکل آنلاین برگزار می‌کنیم.

موسوی درباره اینکه آیا موانع برگزاری آنلاین برطرف شده است؟ گفت: یکسری از فیلمسازان در نامه‌نگاری‌هایی اعلام کردند که موافق پخش‌آنلاین‌ فیلم‌های خود نیستند. بنابراین چنین فیلم‌هایی از بخش نمایش آنلاین بیرون گذاشته می‌شوند و فقط توسط داورها دیده می‌شوند. به هر حال جشنواره متعلق به سال ۹۹ است و باید حتما در همین سال هم به پایان برسد.

وی اضافه کرد:‌ البته تمام امیدواری ما این است که در همین دی‌ماه سینماها باز شوند تا به شکل فیزیکی و آنلاین همزمان با هم جشنواره را برگزار کنیم. اگر چنین شرایطی فراهم شود فیلم‌هایی که موافق پخش آنلاین نیستند فقط در سالن‌ سینما نمایش داده می‌شوند.

او در پاسخ به اینکه بستر پخش آنلاین فیلم‌ها کجا خواهد بود؟ گفت: همچنان در حال مذاکره هستیم ولی قطعاً در یک پلتفرم اختصاصی نخواهد بود و چند پلتفرم‌ را برای نمایش فیلم‌ها در نظر داریم.

کد خبر: 98248
Share/Save/Bookmark