بازیگران نباید رستوران داری کنند
مژگان ربانی در گفتگو با هنرنیوز؛
بازیگران نباید رستوران داری کنند
 
تاريخ : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۳
مژگان ربانی بازیگرسینما،تئاتر وتلویزیون گفت: مردم ما خوشبختانه باهوشند وفرق بین فیلم خوب را با فیلم بد تشخیص می دهند ودرمورد بازیگران هم فرق بین یک بازیگر بی تجربه وبی دانش را با بازیگربا تجربه وبا سابقه می دانند .

مژگان ربانی بازیگرسینما، تئاتر وتلویزیون در گفتگوبا خبرنگارسینمایی هنرنیوزاظهارداشت : این روزها در تله فیلم «التیام» حضور دارم که 50 درصد تصویربرداری آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در ساخت تله فیلمها کوتاهی های بسیاری می شود سوژه ها مناسب وخوب نیستندو آنهایی هم که خوبند با عوامل غیرحرفه ای وکم تجربه تبدیل به آثاری سری سطحی وبدون مخاطب می شوند و من هم به شخصه دوست ندارم در هرتله فیلمی حضور داشته باشم چون تله فیلم ها یک بار مصرف هستند .

ربانی تصریح کرد: آخرین کار من در سینما فیلم ستاره است ساخته فریدن جیرانی وفیلم شیرین ساخته عباس کیارستمی بوده است که اولی اکران عمومی شده ودومی هنوز در ایران اکران عمومی نشده است.

وی افزود:درتلویزیون هم درسریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی «سید ضیاالدین دری» نقش زنی به نام «توران» را بازی می کنم و دلیل بازی من در این سریال به دلیل این بود که در سریال قبلی آقای دری (کیف انگلیسی) بازی داشتم و بازی در این سریال را پذیرفتم . درواقع نقش من در این سریال شخصیت محور است وجزو نقش های اصلی نیستم.

این بازیگرسینما بااشاره به اینکه زندگی اش را برای بازیگری گذاشته یادآورشد: این روزها شرایط بازیگری در ایران خیلی تقصیربازیگران نیست وتهیه کنندگان وکارگردانان بیشترمقصرهستند. چرا که بدون اینکه در نظرداشته باشند یک سری بازیگران بی تجربه وصرفا چهره را وارد سینما می کنند واصلا به این فکر نمی کنند که بازیگرانی در این سینما وجود دارند که سالها عمر ووقت خود را صرف این حرفه کردند وباید پس از سالها کارکردن دراین عرصه جایگاه مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم کشور ما خوشبختانه باهوش هستند وفرق بین فیلم خوب را با فیلم بد تشخیص می دهند ودرمورد بازگران هم فرق بین یک بازیگر بی تجربه وبی دانش را با بازیگربا تجربه وبا سابقه می دانند و به بازیگران با سابقه احترام ویژه ای قائل هستند.

ربانی با اشاره به اینکه بازیگرانی مثل استاد انتظامی ، نصیریان ومشایخی در سینمای ما ماندگارهستند اضافه کرد: این روزها مردم برای دیدن یک فیلم به بازیگران آن بیشتر توجه دارند تا قصه ویا دیگر عوامل آن. به عنوان مثال وقتی فیلمی با بازی استاد انتظامی درسینماها اکران می شود مردم برای دیدن استاد انتظامی واین که در این فیلم چگونه بازی کرده به دیدن فیلم می روند.

وی تاکید کرد: من بازیگری را درسینما با فيلم «زير پوست شهر» به كارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد» شروع کردم و درتئاتر هم با كارگردانانی چون: «ميكائيل شهرستانی»، «آزيتا حاجيان» کارکردم تا کسب تحربه کنم وبتوانم در بازیگری حرفی برای گرفتن داشته باشم. واصلا برای من قابل پذیرش نیست که برخی از بازیگران ما بدون داشتن تجربه وبا ادعا وارد این حرفه می شوند وبعد از چند فیلم یا سریالی که بازی می کنند از هنربازگری برای اهداف مالی خود استفاده می کنند.

وی افزود: ما اکنون بازیگرانی داریم که به راحتی کافی شاپ ورستوران داری می کنند که به نظرمن اصلا این درست نیست. برخی ها هم سالن آرایش یا بدنسازی دارند که فقط آنجا به اسم عکس آنان مزین است و خودشان اصلا از آنها استفاده نمی کنند وفقط پول شهرت شان را می گیرند و با آن فقط به فکر پول در آوردن هستند .من فکر می کنم بازیگرانی در کشور ما ماندگار شدند که با ریاضت وزحمت وتلاش توانستند پله های ترقی راطی کنند.

وی ادامه داد: بازیگران ماندگار ما روز به روز به دانش خود افزودند ونقش های کوچک وکوتاه گرفتند وبالا آمدند. اما در مقابل بازگرانی هم داشته وداریم که با یک نقش کوتاه وارد سینما شدند وازاین طریق برای خودشان کسب وکارراه انداختند وفقط وفقط به پول زیاد فکر کردند.

ربانی خاطرنشان کرد: یک بازیگرکارش فقط بازیگری است ونباید با این توجیه که درآمد بازیگری کم است دست به هرکاری بزنند تا افکار عمومی را به سوی خود جلب کنند. یک سری از بازیگران در سینما وتلویزیون ما در برابر بی پولی مقاومت کردند وبرای بازیگری ارزش وحرمت قائل شدند ودست به هرکاری برای پول د رآوردن نشدند. سخت بود ولی دوام آوردند وموفق شدند وامروز تبدیل به بازیگری ماندگار شدند.













کد خبر: 33078
Share/Save/Bookmark