چه سریال‌هایی در ایام محرم و هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌روند؟
چه سریال‌هایی در ایام محرم و هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌روند؟
تلویزیون برای ایام محرم و هفته دفاع مقدس علاوه بر سریال‌هایی که پیش‌تر تولید و یا به روی آنتن فرستاده بود، شش سریال جدید را روانه آنتن کرده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲
به گزارش هنرنیوز ، هرسال با نزدیک شدن به ایام ماه محرم و بخصوص دهه اول آن تلویزیون خود را آماده می‌کند تا با پخش سریال‌های مناسبتی به پیشواز این ایام برود.

امسال نیز به همین شکل تلویزیون تدارک ویژه‌ای برای ایام محرم دیده است اما علاوه بر این، تقارن این ایام به هفته دفاع مقدس باعث شده تا شبکه‌های مختلف تلویزیونی علاوه بر در نظر گرفتن سریال‌های محرمی، سریال‌هایی برای هفته دفاع مقدس را نیز تدارک ببینند.

شبکه یک، "پرواز در ارتفاع صفر" و "هاتف"

"پرواز در ارتفاع صفر " عنوان سریالی است به کارگردانی عبدالحسین برزیده که زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران دفاع مقدس روایت می‌کند. این سریال در 7 قسمت 45 دقیقه‌ای از جمعه 31 شهریور هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک در حال پخش است. شاهرخ استخری در نقش کیومرث خلبان اصلی، حمیدرضا نیک‌دل در نقش حسین رنجبران، عمار تفتی در نقش فریدون، محمد عمرانی در نقش حاج تراب امین محله، سوگل خلیق در نقش شیرین، علی عمرانی در نقش حاج یحیی از بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال "هاتف" به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی از 12 محرم و بعد از پایان پخش سریال "پرواز در ارتفاع صفر" هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. سریال "هاتف" قصه یک دبیر ریاضی پایه ابتدایی به نام علیرضا حقگو که چهل‌وسه سال سن دارد را روایت می‌کند. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است که در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا براثر حمله قلبی می‌میرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می‌شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشویی‌اش قرار می‌دهد؛ اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی‌تواند در پشت در خانه آدم جا بماند … او پرده از ابهام وصیت پدر برمی‌دارد. در این روند شخصیت و ایمان خود را بازسازی کرده و به دست می‌آورد. حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، سید مهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، مریم کاویانی، الهه حسینی و ….

سریال "هاتف" به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی، در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای از 11 مهرماه برای پخش از شبکه یک سیما تولیدشده است.

شبکه دو، "شکوه یک زندگی "،" نوار زرد "

سریال "شکوه یک زندگی " به کارگردانی رضا بهشتی در حال پخش از شبکه دو سیماست. سریالی با محوریت "تکریم مقام همسران شهدای جاویدالاثر" که در 18 قسمت تولیدشده است. "شکوه یک زندگی" هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود و روز بعد ساعت 1 بامداد، 12 و 16:15 بازپخش می‌شود.

قصه‌ این مجموعه در فضای دهه 60 و دریکی از روستاهای استان مازندران روایت می‌شود. افزون بر این بخش عمده‌ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر است که در شهرک سینمایی دفاع مقدس تصویربرداری شده است. نسخه اولیه فیلم‌نامه این مجموعه به قلم شعله شریعتی نوشته‌شده و مرجان اشرفی زاده فیلم‌نامه نهایی را به نگارش درآورده است. در خلاصه این سریال آمده است: نارگل زنی بیست‌وپنج‌ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی) از جبهه‌های جنگ است...

بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، کوروش سلیمانی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، مریم کاظمی، حسام محمودی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی‌فر، ساقی زینتی، مهری آل‌آقا و ... از بازیگران این سریال هستند.

سریال "نوار زرد" به کارگردانی پوریا آذربایجانی،‌ نویسندگی کریم لک زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در 20 قسمت و در ژانر پلیسی جنایی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از شبکه دو سیما بروی آنتن می‌رود.

امیر آقایی در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش یک سرگرد پلیس را بر عهده دارد همچنین بهاره کیان افشار، سیروس گرجستانی، قاسم زارع، کمند امیرسلیمانی، محسن بهرامی و... از بازیگران اصلی سریال "نوار زرد" هستند.

امیر آقایی، محسن بهرامی، کمند امیرسلیمانی، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، مجید مشیری و داریوش اسدزاده از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان "نوار زرد" آمده است: سرگرد گره پرونده‌های جنایی را باز می‌کند در این میان به پرونده‌ای برمی‌خورد که کشف واقعیت پای زندگی شخصی‌اش را به میان می‌کشد...

شبکه سه، "نفس شیرین" و"عقیق "

"نفس شیرین" به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و به تهیه‌کنندگی کیان بابائیان با نگارش محمود اصلانی و همکاری مصطفی امجدی و همچنین مشاور پزشکی دکتر قبادی که پیرامون موضوع "نفس" و اهدای عضو، برای شب‌های دهه اول محرم آماده می‌شود.

داستان سریال درباره زنی است که تلاش می‌کند تا دخترش را از مرگ نجات دهد، اما ... علیرضا جلالی تبار، نیما شاهرخ شاهی، فخرالدین صدیق شریف، کیمیا بابائیان، سارا منجزی، شهین تسلیمی، زهره حمیدی، مریم معصومی، فرشاد حسینی، آرمان صورتگر، کوروش معصومی، مهدی امینی خواه، کاظم افرندنیا، غزل کرمعلی، شادی محمدپور، شهرام آریا، پژواک ایمانی، مهوش وقاری و... بازیگران این مجموعه 13 قسمتی هستند.

سریال "نفس شیرین" در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای از شنبه اول مهر، مصادف با دوم محرم‌الحرام از ساعت 20:45، شبکه سه پخش شد، همچنین بازپخش این سریال ساعت 1:30 بامداد، 10 و 14 روز بعد است.

"عقیق" بار دیگر بهرنگ توفیقی و سعید نعمت اله تیم خود را جمع کردند تا این بار سریال مناسبتی محرم را تولید کنند. "عقیق" عنوان سریال محرم امسال است که عاشقانه‌ای در دل تاریخ را به تصویر می‌کشد. این سریال به خاطر فضایی که روایت می‌کند در شهرک سینمایی مقابل دوربین رفته و این روزها هم همچنان در حال تصویربرداری است. "عقیق" یازدهمین سریال سعید نعمت اله است که به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای شبکه سه سیما در حال تولید است. در خلاصه داستان سریال تاریخی "عقیق" آمده است: به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضاییِ که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریِ، این رضاییِ که تو می‌خوای...

شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه‌حسینی، مجید رحمتی با حضور هدایت هاشمی و با هنرمندی نادر فلاح در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه چهار "آخرین دعوت"

"آخرین دعوت" به تهیه کنندگی مهران رسام و کارگردانی حسین سهیلی‌زاده که سال 87 برای اولین بار از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت، داستان استاد دانشگاهی به نام یوسف زمانی فر را روایت می‌کند که نماینده سابق مجلس بوده و طی سفری کاری برای پیدا کردن اسنادی عازم زادگاهش در غرب کشور می‌شود اما در حادثه‌ای٬ دچار سانحه شده و بعد از به هوش آمدن در بیابان متوجه می‌شود به سال ۶۰ هجری برگشته و سر از کوفه درآورده٬ واقعه عاشورا نیز در شرف وقوع است… در این سریال فرامرز قریبیان، حامد بهداد، الهام حمیدی، مرجان شیرمحمدی و شهرام عبدلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم تلویزیونی در 13 قسمت از امشب اول مهرماه به مدت 45 دقیقه هر شب از ساعت 24 به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

هنرآنلاین
کد خبر: 95313
Share/Save/Bookmark