تلاش می کنیم از «فرهنگ و هنر» بهترین استفاده را داشته باشیم
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفتگو با هنرنیوز:
تلاش می کنیم از «فرهنگ و هنر» بهترین استفاده را داشته باشیم
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از توجه و اهمیت حوزه فرهنگ در پیشبرد برنامه های زیر مجموعه خود خبر داد و گفت: تلاش کردیم از ابزار«فرهنگ وهنر» در تغییر نگاه ها و باورهایی که به توانمندی ها و ظرفیت هایی که در حوزه معاونت امور زنان و خانواده وجود دارد ، بهترین استفاده را داشته باشیم.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
دکتر شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفتگو با هنرنیوز در مورد فعالیت های زیر مجوعه خود گفت: ما همواره در مجموعه امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به نقش و اهمیتی که حوزه فرهنگ در پیشبرد برنامه های امور زنان دارد نگاه ویژه تری داشته و داریم و تلاش می کنیم از این ابزار در تغییر نگاه ها و اعتقادها به توانمندی هایی که در حوزه معاونت وجود دارد استفاده کنیم. لذا از بدو ورود به این معاونت ، تلاش خودمان را برای فعالیتهای فرهنگی و هر آنچه که در چارچوب قانون از ما خواسته شده انجام دادیم. هر چند که می دانیم هنوز کارهای پیش رو زیاد داریم.

وی با بیان اینکه هنوز دو سال از عمر دولت یازدهم باقی مانده است افزود: البته ما ادعای اینکه تمام تلاش هایی که در حوزه زنان و خانواده داشتیم به نتیجه رسیده و خروجی مشخصی داشته است نداریم. اما خوشبختانه در این معاونت ؛ پایه های بسیاری از فعالیت ها را بنا گذاشتیم و امیدواریم بتوانیم در دو سال آتی آن نتیجه لاز م را که به نفع زنان و خانواده است را بدست بیاوریم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که این معاونت تا کنون چه حمایت های ویژه ای از رویدادهای هنری و فرهنگی متناسب با حوزه زنان انجام داده است با بیان اینکه ما «کار گروه فرهنگ و هنر در حوزه زنان و خانواده» را تشکیل دادیم یادآور شد: همواره سعی کردیم تا آن جایی که می توانیم طی دو سال گذشته از کارهای فرهنگی و هنری که در حوزه زنان و خانواده در کشور اتفاق می افتد حمایت کنیم اما اگر از نظر مالی نتوانستیم این بخش ها را حمایت کنیم ولی از لحاظ معنوی تلاش کردیم از این رویداهای حمایت کنیم.

شهیندخت مولاوردی در پاسخ به این سوال که آیا زیر مجموعه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تولید فیلم های سینمایی ، تله فیلم ها و همچنین سریال هایی که با مضامین زنان و خانواده ساخته می شود مشارکت خواهد کرد یا خیر؟ اظهار داشت: چون معمولا حمایت از فیلم های سینمایی و آثار نمایشی متولی خاص خودش را دارد. لذا ما در حوزه مالی حمایتی نمی توانیم از این گونه آثار داشته باشیم چرا که معاونت، شان اجرایی ندارد که بتواند مثل یک وزارت خانه وارد عمل بشود. ولی از نظر موضوع و محتوا ؛ می توانیم ورود پیدا کنیم - البته سعی می کنیم تا جایی هم که می توانیم از نظر مالی، کمک های خودمان را داشته باشیم- هرچند که می دانید کمکهای مالی ما نمی تواند انتظارات مالی فیلمسازان را فراهم سازد. این درحالی است که ساخت فیلم، هزینه های زیادی را می طلبد و مشارکت در تولید فیلم واقعا در حد و توان بودجه معاونت امور زنان و خانواده نیست. شاید کل بودجه ما حتی برای ساخت یک فیلم سینمایی هم کافی نباشد!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه این معاونت تا جایی که در توان دارد برای تحقق شرایط لازم برای ساخت یک فیلم در حوزه زنان و خانواده کمک خواهد کرد تا آن مضمونی که مورد حمایت ما است تبدیل به فیلم شود تصریح کرد: چرا که باور داریم با زبان هنر؛ هم می توانیم بهتر اهداف و برنامه های خودمان را به پیش ببریم و هم اینکه ، کارهایمان تاثیرگذارتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از برگزاری سال آینده جشنواره فیلم و عکس مادر حمایت خواهید کرد گفت: من با دست اندرکاران این جشنواره صحبت کردم و به آنان یادآوری کردم که باید برنامه ریزی برای جشنواره بعدی را از هم اکنون شروع کنند. ضمن اینکه این دوستان ، تجربیات دوره اول را نیز در دست دارند. لذا ما در کنار این جشنواره خواهیم بود.

ملاوردی افزود: به نظر می رسد موضوعی که از طریق این جشنواره انتخاب شده نیاز به حمایت و کمک دارد و همه باید کمک کند. چرا که این موضوع ، مخصوصا برای نسل جوان ما از اهمیت خاصی برخوردار است که ضرورت آن بیش از پیش احساس می شده است.
کد خبر: 82623
Share/Save/Bookmark