باید هیات انتخاب جوابگوی فیلم‌های انتخاب نشده باشد
مجید یاسر در گفتگو با هنرنیوز:
باید هیات انتخاب جوابگوی فیلم‌های انتخاب نشده باشد
تهیه کننده فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» در واکنش به پذیرفتن نشدن فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: هیات محترم انتخاب باید جوابگوی فیلم‌هایی که به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکردند باشند. این درحالی است که برای من هم مشخص نیست که چرا فیلم «اسب سفید پادشاه» رد شده است.
 
تاريخ : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۸
مجید یاسر تهیه کننده فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» که فیلمش در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در این مورد افزود: من در وحله اول آرزوهای موفقیت برای همه فیلم‌هایی که به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند دارند و از سوی دیگر تمایلی هم برای گلایه کردن در این مورد ندارم. دوستان خبرنگار هم نسبت به بنده محبت داشتند و می‌خواستند نظر من را در این مورد بدانند اما من تا الان با هیچ کسی در این مورد گفتگو نکردم تا شرایط متشنج نشود. اما اکنون عرض می‌کنم این اتفاق فقط تنها برای فیلم ما رخ نداده است بلکه فیلم‌های دیگر از کارگردانان صاحب نام هم به جشنواره راه پیدا نکردند.

وی اضافه کرد: معتقدم باید هیات محترم انتخاب جوابگوی این مساله باشد که چرا این فیلم‌ها برای بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر انتخاب نشدند؟ الان برای من هم مشخص نیست که چرا فیلم «اسب سفید پادشاه» رد شده است؟ درحالی که فیلم ما آماده بوده است. البته من به رای هیات انتخاب احترام می‌گذارم. اما فکر می‌کنم این دوره، قدری مساله داوری متمایز‌تر از دوره‌های قبلی بوده است. اما امیدواریم شاهد جشنواره خوبی باشیم و ما هم از دیدن فیلم‌ها لذت ببریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون که تولید فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی حسن لطیفی، اولین تجربه تهیه کنندگی او محسوب می‌شود ادامه داد: اگر چه هنگامی که ما فیلم را به هیات محترم انتخاب دادیم فیلم اتالوناژ نشده بود و دو پرده کروماکی داشتیم که آنان هم آماده نبودند. اما چون ما یک زمان یک ماهه فرصت داشتیم تا فیلم را برسانیم حتما فیلم به موقع به جشنواره می رسید.

مجید یاسر تصریح کرد: واقعیت این است هنگامی که من لیست فیلم‌های ورود به جشنواره را می‌دیدم اول خدا را شاکر شدم که بسیاری از دوستان من دراین جشنواره حضور دارند و خوشحالم که شاهد رقابت این دوستان در جشنواره فجر خواهم بود. لذا از این بابت خرسندم که در این جشنواره به جوانان بهاء داده شده است. ولی از سوی دیگر؛ با توجه به اینکه فیلم «اسب سفید پادشاه» اولین فیلم من به عنوان تهیه کننده در بخش خصوصی است که فیلم تقریبا پرهزینه هم بوده است. لذا از مسئولین سینمایی انتظار دارم که به هنگام اکران، از این فیلم حمایت کنند تا ما با مشکل خاصی برخورد نکنیم. یعنی‌‌ همان طوری که از فیلم‌های جشنواره حمایت می‌کنند از من هم به عنوان تهیه کننده این پروژه در بخش نمایش فیلم؛ حمایت کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» با بیان اینکه مخاطبین سینما دوست داشتند فیلم‌های آقای لطیفی، کاهانی، فرمان آرا، خسرو معصومی، سیروس الوند و بقیه را که وارد جشنواره نشدند را ببیند اظهار داشت: کاش مدیر جشنواره تدبیری برای حضور بیشتر از ۲۲ فیلم برای بخش مسابقه می‌اندیشید تا فیلم‌های بیشتری می‌توانستند دراین رقابت حضور داشته باشند. البته به نظر می‌رسد که دبیر محترم جشنواره آقای رضا داد اصرار داشتند که براساس مصوبه از قبل تعیین شده این جشنواره را برگزار کنند و به همین جهت فقط ۲۲ فیلم به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کرده است. این درحالی است که نبود برخی از فیلم‌ها در جشنواره موجب ریزش مخاطب جشنواره خواهد شد.

این تهیه کننده در مورد اکران این فیلم گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا هرچه زود‌تر این فیلم را به اکران عمومی برسانیم. ما حتی اگر بتوانیم پروانه نمایش این فیلم را در بهمن یا اسفند ماه دریافت کنیم خیلی مایل هستیم این فیلم را در بهمن یا اسفند اکران کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصور نمی‌کنید که ماه بهمن و اسفند برای اکران فیلم‌ها به لحاظ فروش، خیلی مناسب نخواهد بود افزود: شما اگر به کارتان ایمان داشته باشید هیچ‌گاه نگران اکران آن نخواهید بود. من مطمئن هستم هر‌گاه این فیلم اکران شود مخاطب خودش را پیدا خواهد کرد. من ایمان دارم که این فیلم یک فیلم پرمخاطب خواهد بود و در این مورد شک نخواهم داشت.

مجید یاسر تصریح کرد: اگر قرار است روح جدیدی وارد رگهای سینمای ایران شود باید از فیلم‌های سینمای ایران حمایت شود تا جوانان فیلمسازی که وارد عرصه کارگردانی یا تهیه کنندگی می‌شوند همچنان دلگرم بمانند.
کد خبر: 78213
Share/Save/Bookmark